• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Na zappen van HD naar niet HD zenders problemen met HDMI signaal

Berichten
1.384
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een probleem met het HDMI signaal wanneer ik zap van een HD kanaal naar een niet-HD kanaal, en omgekeerd. Daarna blijft het HDMI signaal ca. 1 seconde wegvallen en komt dan weer terug en blijft dan zo 'aan/uit' gaan. Dit gebeurt dus alleen wanneer ik zap van een niet-HD kanaal naar een HD kanaal of omgekeerd. Wanneer ik zap van een HD kanaal naar een ander HD kanaal is er niks aan de hand, evenzo bij de niet-HD kanalen.
Ik heb inmiddels de HDMI kabels al vervangen, omgewisseld etc. Ik gebruik hoogwaardige HDMI kabels (high speed, HDMI 1.4 geschikt).

Deze situatie is sinds enkele dagen, sinds ik een nieuwe surround receiver heb (Marantz SR5004). Ik heb de Cisco HD box aangesloten op de receiver. Wanneer ik de Cisco rechtstreeks op de tv aansluit heb ik het probleem niet.
Je zou dus zeggen het probleem zit in de Marantz receiver. Maar wat zou het probleem precies kunnen zijn? Kan het aan de instellingen van de receiver liggen? Of zou het echt een defect van de receiver zijn?
Ik wil de aansluiting via de receiver wel graag behouden en dus niet meer de Cisco rechtstreeks op de tv aansluiten.
Alle tips meer dan welkom!
 
mokum64 zei:
Ik heb een probleem met het HDMI signaal wanneer ik zap van een HD kanaal naar een niet-HD kanaal, en omgekeerd. Daarna blijft het HDMI signaal ca. 1 seconde wegvallen en komt dan weer terug en blijft dan zo 'aan/uit' gaan. Dit gebeurt dus alleen wanneer ik zap van een niet-HD kanaal naar een HD kanaal of omgekeerd. Wanneer ik zap van een HD kanaal naar een ander HD kanaal is er niks aan de hand, evenzo bij de niet-HD kanalen.
Ik heb inmiddels de HDMI kabels al vervangen, omgewisseld etc. Ik gebruik hoogwaardige HDMI kabels (high speed, HDMI 1.4 geschikt).

Deze situatie is sinds enkele dagen, sinds ik een nieuwe surround receiver heb (Marantz SR5004). Ik heb de Cisco HD box aangesloten op de receiver. Wanneer ik de Cisco rechtstreeks op de tv aansluit heb ik het probleem niet.
Je zou dus zeggen het probleem zit in de Marantz receiver. Maar wat zou het probleem precies kunnen zijn? Kan het aan de instellingen van de receiver liggen? Of zou het echt een defect van de receiver zijn?
Ik wil de aansluiting via de receiver wel graag behouden en dus niet meer de Cisco rechtstreeks op de tv aansluiten.
Alle tips meer dan welkom!

Ben bang dat het een handhake-probleem met de Marantz is. Op het forum wordt er regelmatig medling over gemaakt https://ziggoforum.nl/topics/36654/
Ben bang dat er weinig aan te doen is. Ik neem aan dat je de nieuwste firmware op de boc hebt? Welke versie draai je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt inderdaad hetzelfde probleem als in het topic over de Onkyo receiver, dat had ik nog niet gelezen! Thanks sledgehammer! Dus dan zou het aan de software van de Cisco box moeten liggen, dat stelt me gelukkig een beetje gerust. Ik was al bang dat m'n nieuwe Marantz misschien brak zou zijn. De software versie op m'n Cisco box is overigens 4.0.0.7E2. Dan maar hopen dat UPC het snel oplost met nieuwe software!
 
mokum64 zei:
Het lijkt inderdaad hetzelfde probleem als in het topic over de Onkyo receiver, dat had ik nog niet gelezen! Thanks sledgehammer! Dus dan zou het aan de software van de Cisco box moeten liggen, dat stelt me gelukkig een beetje gerust. Ik was al bang dat m'n nieuwe Marantz misschien brak zou zijn. De software versie op m'n Cisco box is overigens 4.0.0.7E2. Dan maar hopen dat UPC het snel oplost met nieuwe software!

...4.0 is de nieuwe software....helaas..dat zal dus nog wel ff duren ben ik bang..

Er zal dus voorlopig weinig ander sopzitten voor jou dan de HDMI rechtsreeks op de tv aan te lsuiten en het geluid bijvoorbeeld via Coax of Toslink naar de Marantz.
 
mokum64 zei:
Het lijkt inderdaad hetzelfde probleem als in het topic over de Onkyo receiver, dat had ik nog niet gelezen! Thanks sledgehammer! Dus dan zou het aan de software van de Cisco box moeten liggen, dat stelt me gelukkig een beetje gerust. Ik was al bang dat m'n nieuwe Marantz misschien brak zou zijn. De software versie op m'n Cisco box is overigens 4.0.0.7E2. Dan maar hopen dat UPC het snel oplost met nieuwe software!

Op dat laatste zou ik niet al te hard hopen, dit soort problemen zijn meestal erg volhardend in hun bestaan.

Maar waarom perse het beeld via de Marantz laten lopen? Waarom niet gewoon enkel het geluid digitaal naar de Marantz en het beeld rechtstreeks naar de TV?
 
Natuurlijk zou ik de Cisco rechtstreeks op de tv kunnen aansluiten en dan het geluid digitaal naar de Marantz.
Maar dat heeft twee bezwaren: Ik krijg dan niet het menu van de Marantz op het tv scherm en ik maak geen gebruik van de upscaler die in de Marantz zit.
 
Ik moet op persoonlijke titel zeggen dat ik echt niet met zekerheid zou durven te beweren dat de upscaler in een AVR tegenover die van of de mediabox, of de TV, werkelijk een wereld van verschil maakt.

Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn, maar of je dat in een huiskamersituatie met het blote oog ook werkelijk waarneemt, daar plaats ik mijn vraagtekens bij.
 
@ Sun0000:

Ja, nu heb ik de box op 1080i ingesteld: geweldig, dat lost m'n probleem op! Thnx very much!
 
Terug
Bovenaan