Topicstarter
Topicstarter
zjonnie
Gestoorde teletekst ondertiteling publieke omroep door introductie TV portal Ziggo
Ziggo had me voor de klacht doorverwezen naar Quantis (Humax) en die heeft me uiteindelijk dus weer terug verwezen naar Ziggo. Ik heb daarom vanmiddag de klacht via https://www.ziggo.nl/#help/contactformulier weer ingediend bij Ziggo.
Omdat deze klacht haaks staat op het beleid om televisie uitzendingen juist beter bereikbaar te maken voor doven en slechthorenden heb ik ook de stichting SOAP (https://www.ondertiteling.nu/ ) die zich inzet voor meer en betere ondertiteling, gevraagd er op toe te zien dat teletekst weer ongestoord wordt doorgegeven.
Verder heb ik op internet een voorbeeld gezet van hoe teletekst er bij mij na de update nu uitziet: https://home.kpn.nl/jans5859/verminkte_teletekst_na_update_humax5200.jpg
Ik hoop dat dit alles tot gevolg heeft dat de klacht opgelost wordt. En met deze klacht mogelijk ook veel andere klachten die na de update zijn geconstateerd, zie de andere threads op dit forum.
............ Dat die teletekst ondertiteling nu verminkt is hangt samen met de kopieer beveiliging die met deze update is mee gekomen. Volgens de importeur ligt de schuld dat teletekst nu verminkt is niet bij hun software maar bij Ziggo, omdat Ziggo met het programma een code meestuurt waardoor die kopieer beveiliging actief wordt of zo iets, ik kan het niet letterlijk weergeven. Ik vind het echter ontoelaatbaar dat Ziggo de kopieerbeveiliging die bedoeld is voor betaal televisie ook actief gemaakt heeft voor programma's van de publieke omroep. Humax stelde voor te gaan klagen bij de handelaar en mijn oorspronkelijke software weer terug te eisen. Ik vind dat onsportief, want wat kan die handelaar daar nou aan doen. Nadeel is verder dat dan de Humax blijft zeuren om de update en dat alle programma's die na de update zijn opgenomen niet meer afspeelbaar zijn omdat met de update ook de codering op hard disk aangepast is en deze niet afspeelbaar is met de oude software. .................
Ziggo had me voor de klacht doorverwezen naar Quantis (Humax) en die heeft me uiteindelijk dus weer terug verwezen naar Ziggo. Ik heb daarom vanmiddag de klacht via https://www.ziggo.nl/#help/contactformulier weer ingediend bij Ziggo.
Omdat deze klacht haaks staat op het beleid om televisie uitzendingen juist beter bereikbaar te maken voor doven en slechthorenden heb ik ook de stichting SOAP (https://www.ondertiteling.nu/ ) die zich inzet voor meer en betere ondertiteling, gevraagd er op toe te zien dat teletekst weer ongestoord wordt doorgegeven.
Verder heb ik op internet een voorbeeld gezet van hoe teletekst er bij mij na de update nu uitziet: https://home.kpn.nl/jans5859/verminkte_teletekst_na_update_humax5200.jpg
Ik hoop dat dit alles tot gevolg heeft dat de klacht opgelost wordt. En met deze klacht mogelijk ook veel andere klachten die na de update zijn geconstateerd, zie de andere threads op dit forum.