• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Na upgrade van 25Mb naar 50 MB zeer, zeer lage downloadsnelheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dovski
  • Startdatum Startdatum
D

dovski

Hallo allemaal, vorige week woensdag heb ik mijn internetabonnement geupgrade van 25 naar 50 Mbps. Altijd probleemloost gewerkt op 25Mb. De upgrade zou 3 werkdagen duren. Maandag dus meer snelheid!!!!! NIET DUS. Ik heb nu een downloadsnelheid van maar liefst 1,42Mbps en soms zelf 0,60Mbps. UPC gebeld, alles uitgesloten qua bekabeling pc's etc. etc. en men zou de call door gaan zetten naar snelheids specialisten, wat dat dan ook mogen zijn. Ik heb nu dus al spijt als haren op mijn hoofd.

Ik heb ooit eens gelezen dat in mijn kabelmodem, de Cisco EPC3212, iets aangepast moet worden om hogere snelheden door te laten, maar kan dit niet niet meer terugvinden. Iemand een idee?
 
dovski zei:
Ik heb ooit eens gelezen dat in mijn kabelmodem, de Cisco EPC3212, iets aangepast moet worden om hogere snelheden door te laten, maar kan dit niet niet meer terugvinden. Iemand een idee?

En je hebt je modem al eens gereset? Enige wat er moet veranderen in de EPC3212 is het configuratiebestand. Een herstart wil dit wel eens in orde maken. Voor de rest is deze modem in beginsel al gereed voor 120Mb/s.
 
dat lijken de snelheden van een modem met alleen een telefoon abonnement.
het lijkt erop dat je nog niet de goeie bootfile hebt.

probeer idd eens een reset en als dat niet helpt een hardere reset (verzonken knopje achterin minstens een minuut ingedrukt houden)
 
Ik heb de speedtest ook gisterenochtend en vanochtend uitgevoerd en toen kwam ik op 47Mbps uit. Dat lijkt er meer op. 's-Avonds is het een drama.
 
dovski zei:
Ik heb de speedtest ook gisterenochtend en vanochtend uitgevoerd en toen kwam ik op 47Mbps uit. Dat lijkt er meer op. 's-Avonds is het een drama.

Maar heb je nu je modem eens van het stroom gehaald, 30 sec wachten, stroom erop zodat het nieuwe configbestand geladen kan worden ? :)
 
Bij docsis3 hoeft je de modem niet tereboten voor andere config file, dit kan de modems onthefly.
 
Devil-Strike.net zei:
Bij docsis3 hoeft je de modem niet tereboten voor andere config file, dit kan de modems onthefly.

Kam kloppen, maar als er iets mis is gegaan tijdens het on-the-fly inladen, is dit altijd wel het advies van de Almachtige Servicedesk :)
 
dovski zei:
Ik heb de speedtest ook gisterenochtend en vanochtend uitgevoerd en toen kwam ik op 47Mbps uit. Dat lijkt er meer op. 's-Avonds is het een drama.
Je hebt de correcte bootfile. Waarom het 'savonds een drama is zal aan de wijk liggen.
Waarom de "call" doorgezet moest worden naar snelheids specialisten is mij ook een raadsel. Je had gewoon nog niet de juiste bootfile. Die kan er binnen 5 minuten zijn als je modem al was aangemeld (en dat was die blijkens jouw verhaal), ook kan het een aantal dagen duren ja, dit heeft met upc zelf te maken, de interne verwerking van gegevens gaat niet overal even soepel.

Enigste trieste wat ik constateer in jouw verhaal is de willekeur, altijd maar weer wachten wanneer je nieuwe snelheid eindelijk werkt, of het nieuwe modem eindelijk is aangemeld. Is voor de 1 zo gepiept, voor de ander kan het dagen of zelfs weken duren.
 
Ik had het modem maandag al gereboot, toen even ok. Zojuist ook weer gereboot toen ook weer ok, vervolgens na ca. 1/2 uur weer zeer lage snelheid. Waarom had ik geen last stel dat het aan de wijk ligt toen ik 25Mb abonnement had?
 
Daemoniacus zei:
Kam kloppen, maar als er iets mis is gegaan tijdens het on-the-fly inladen, is dit altijd wel het advies van de Almachtige Servicedesk :)

Waarom zeggen ze dat, omdat de meeste mensen die bellen naar een helpdesk een leek/digibeet is. Het is lastig in te schatten of mensen er wel veel verstand van hebben of niet. Vandaar dat je vaak standaard antwoorden krijgt.

P.S. je wil niet weten hoevaak dit nog de oplossing is ;)
 
Terug
Bovenaan