• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Na pakketwijziging ineens betaalde opties telefonie

Berichten
624
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds wij zijn overgestapt van 25 MB Internet+Bellen Onbeperkt EU op het Alles-In-1-pakket 50MB Basis +Bellen Altijd en wij de eerste factuur hebben ontvangen, blijkt er niets meer te kloppen en is de factuur totaal ondoorzichtig.

Ineens zien we een optie "weigeren geblokkeerde nummers" op de factuur terug à 1,15 euro die we normaal bij het vorige abonnement kosteloos erbij hadden, net als nummerweergave (wat overigens weer niet op de factuur staat). Nergens op de site staat dat ervoor betaald moet worden en vinden het vreemd dat dit nu ineens wel in rekening wordt gebracht.

Waar we eerst bang voor waren met het omruilen van het modem etc. dat de boel niet zou werken, wat wonderlijk ineens zonder enig mankement blijkt te werken, schijnt het met de facturen bij UPC nog steeds niet goed te komen. De upgrade Bellen Altijd kost 14 euro incl 21% BTW volgens de site. Op de rekening wordt vrolijk 15,40 euro gerekend voor een periode van 28/9 tot 31/10. Waar komt die extra 1,40 euro vandaan? Zelfs als we de periode bekijken (+3 dagen extra in september) kunnen we nog niet op het voorgenoemde bedrag komen als we berekeken wat het per dag kost. Verder klopt het niet, want ook de eenmalige apparatuurskosten (25 euro) staan niet op de factuur. Kortom, deze factuur wordt voorlopig niet door ons geaccordeerd totdat duidelijk is wat er nu wel en niet in rekening is/ wordt gebracht.

Wellicht dat een van de webcare medewerkers hierover iets zinnigs kan zeggen, want diegene die deze factuur heeft opgemaakt heeft er werkelijk geen kaas van gegeten. Volgens onze berekeningen zouden wij 40 euro +14 euro gefactureerd moeten krijgen (met eenmalig 25 euro voor apparatuurskosten). Daarmee komen wij op een totaalbedrag van 79 euro uit en niet de 44,82 euro die nu op de rekening staat. Dit nog los van de kosten voor de opties "nummerweergave" en "weigeren geblokkeerde nummers" die voordien altijd netjes werden gecrediteerd.
 
Als eerste geef ik je het advies om gewoon te betalen omdat je anders gewoon afgesloten wordt, daar zijn ze vrij vlot in hoor, en als tweede zou ik je aanraden gewoon de volgende factuur af te wachten die dan gaat over een volledige maand zodat je een goed en volledig overzicht hebt en klopt het dan niet volgens jou dan ga je gewoon bellen en vraag je om uitleg, indien iets niet goed is corrigeren ze dat gewoon hoor, dus niet zo somber, komt allemaal goed. :)
 
Idd is facturatie bij UPC een verschrikking.....heb een hoop met die badgasten meegemaakt...totaal ondeskundig en ergo ongeinteresseerd personeel met maar 1 reactie bij reclamering namelijk...u moet gewoon betalen....
 
Zeker betalen en afwachten. Bij mij ook paar keer verkeerd gegaan na pakket wijziging , op de een of andere manier kon het nooit in 1 keer goed gaan.
Hou vol.... En succes
 
Even bellen met 1200 (gratis), probleem voorleggen en het wordt geregeld is mijn ervaring. Het is ten slotte nog een gevolg van de verkoop. Had hetzelfde soort probleem en werd keurig netjes geregeld. Zo kan het dus ook.
 
Shadowranger zei:
Ineens zien we een optie "weigeren geblokkeerde nummers" op de factuur terug à 1,15 euro die we normaal bij het vorige abonnement kosteloos erbij hadden, net als nummerweergave (wat overigens weer niet op de factuur staat). Nergens op de site staat dat ervoor betaald moet worden en vinden het vreemd dat dit nu ineens wel in rekening wordt gebracht.
Staat er geen korting van € 1,15 op de rekening?

De upgrade Bellen Altijd kost 14 euro incl 21% BTW volgens de site. Op de rekening wordt vrolijk 15,40 euro gerekend voor een periode van 28/9 tot 31/10. Waar komt die extra 1,40 euro vandaan? Zelfs als we de periode bekijken (+3 dagen extra in september) kunnen we nog niet op het voorgenoemde bedrag komen als we berekeken wat het per dag kost.
Misschien verkeerd gerekend?
September heeft 30 dagen. 3 Dagen zijn 3/30=1/10 deel. 1/10 deel van € 14,00 is € 1,40

Verder klopt het niet, want ook de eenmalige apparatuurskosten (25 euro) staan niet op de factuur.
De meeste mensen zouden daar blij mee zijn. :)
 
Ten eerste zou ik wat de rest ook zegt zeker betalen, anders worden de kosten nog hoger. Ten tweede, stuur een pm naar esther@upc, zij is van de webcare en heeft mij ook goed geholpen met de problemen met mijn factuur.
 
Kijk maar even op het UPC Community forum, dan zie je dat het zo geregeld is vwb de belkosten. Of even het webformulier invullen. Is binnen een paar uur geregeld.
 
Even een belletje, gratis via 1200, of een emailtje naar UPC en e.e.a. wordt op de volgende nota rechtgetrokken. UPC heeft nu eenmaal, al jaren, een niet al te goede admininstatie :'( en daar gaat regelmatig iets mis. Het blijft daarom ook zinvol regelmatig de nota's, vooral bij pakketwijzigingen, te controleren en niet automatisch te denken dat het wel goed gaat.
 
MaxH zei:
Kijk maar even op het UPC Community forum, dan zie je dat het zo geregeld is vwb de belkosten.

Waarom naar een ander forum als webcare hier ook zit? Ontgaat me denk ik even...
 
Terug
Bovenaan