• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

na opstart altijd strepen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ronald81
  • Startdatum Startdatum
R

Ronald81

Hallo allen,

Ik heb sinds kort na het opstarten van m'n decoder (staat 's nachts uit) altijd horizontale strepen/ruis door het beeld. Deze zijn vooral te zijn op de rode vlakken.

De oplossing is om naar het menu te gaan en dan op tv instellingen te drukken.
Ik hoef hier verder niets te wijzigen, alleen maar in deze optie gaan en weer terug, dan zijn de strepen spontaan verdwenen.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Is namelijk erg irritant dat ik eerst altijd deze handeling moet doen..

Alvast bedankt.
 
Ik neem aan de Thomson DVR Grijs?

Heb je al een keer fabrieksinstellingen gedaan?
Doe direct een Geforceerde update.

Misschien dat het dan vertrekt?

Hoe staan verder je instellingen bij TV ?
 
Ronald81 zei:
Hallo allen,

Ik heb sinds kort na het opstarten van m'n decoder (staat 's nachts uit) altijd horizontale strepen/ruis door het beeld. Deze zijn vooral te zijn op de rode vlakken.

De oplossing is om naar het menu te gaan en dan op tv instellingen te drukken.
Ik hoef hier verder niets te wijzigen, alleen maar in deze optie gaan en weer terug, dan zijn de strepen spontaan verdwenen.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Is namelijk erg irritant dat ik eerst altijd deze handeling moet doen..

Alvast bedankt.
Vraag: nadat je s’ avonds na het kijken van TV programma’s de stekker er uit trek laat je de box zich zelf dan eerst resetten, of zet je de box uit en trek je de stekker er gelijk uit?

Dit soort problemen doen zich wel vaker voor als je de box niet de gelegenheid geeft zich zelf eerst te laten resetten. In het verleden hebben wij dit soort problemen ook wel eens gehad. Tevens kwam het regelmatig voor dat ik het setupmenu weer moets doorlopen omdat de box s’ de instellingen kwijt was.

Let er verder op als je de box weer van stroom voorziet dat hij zich zelf weer volledig online zet. Dat wil zeggen tot het moment dat de juiste tijd weer verschijnt.

Probeer het eens en kijk of het effect heeft, bij ons heeft het geholpen al moet ik er wel bijzeggen dat wij een schakelklok gebruiken.

Verder wil het wel eens helpen als je eerst de TV aanzet en daarna pas de box.

Cheers
 
Ik kom er net achter dat ik het probleem ook heb zonder de stroom eraf te halen.
Dus gewoon decoder aan en uitzetten, dat is al voldoende..

Ga nu resetten naar fabrieksinstellingen en testen...
 
Heb gereset en geprobeerd de update te doen... verschijnt echter niets in beeld hierover?
Heb nu versie 3.7.0.3, is dit de laatste versie?
 
Terug
Bovenaan