• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Na nieuwe modem problemen met verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HildeR
  • Startdatum Startdatum
H

HildeR

Vorige week hebben ze bij ons een nieuwe modem geplaatst (weet zo niet het merk, maar zal ik morgen eens opschrijven). Deze modem gaat via een D-Link router naar boven op zolder. Boven op zolder hangt een D-Link Switch. Daar zitten 3 kabels in, 1 gaat naar onze desktop, 1 gaat naar mij via de zolder en de 3e zou ik niet weten ;).

Nu zit het zo dat de desktop gewoon verbinding kan maken met internet, maar mijn laptop niet. Deze kan wel verbinding maken met de LAN maar niet met internet, ik krijg dan zo'n geel uitroepteken net als in dit topic https://ziggoforum.nl/topics/42237/. Via de kabel werkt ie ook niet. Als ik dan met de laptop richting de Desktop loop, verbreekt de verbinding van de desktop met internet. Als we dan de router opnieuw opstarten hebben de desktop en de laptop verbinding met internet. Als ik dan met de laptop weer terug naar boven loop blijft ie gewoon werken, maar kan wel elk moment weer verbinding verbreken en dan niet meer kunnen verbinden.

Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van. Ik denk dat de routers van slag zijn door modem verandering? Het ip adres is nu ook veranderd. Kan het daar aan liggen?

Ik heb alles al uitgezet en 1 voor 1 opgestart maar het probleem blijft. UPC zegt dat we de routers moeten vervangen, maar aangezien we wel LAN verbinding hebben lijkt me niet dat daar het probleem zit?

Iemand die ons kan helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De derde kabel in de switch zal waarschijnlijk de verbinding zijn tussen de router en de switch.
Kun je wel draadloos verbinding krijgen met de laptop als je vlakbij de D-Link router staat?
Probeer anders de router te resetten.
 
Als jouw nieuwe modem een draadloze modem/router is heb je nu twee draadloze netwerken in huis en dat kan dit probleem veroorzaken.
Draadloze modem routers van UPC zijn de Thomson TWG870 en de Cisco EPC3925.
Bij beide kun je draadloos gedeelte uitschakelen en waarschijnlijk lost dat het probleem op.
 
@Blackjack - als ik beneden ben dan verbindt ie meteen met draadloos en dan kan ik ook door het hele huis lopen.

@Johnny54 - het is inderdaad een cisco, hoe schakel ik draadloos uit op dat ding?

Nu snap ik alleen nog steeds niet waarom het boven via de kabel niet gaat. Die kabel gaat van de switch naar een accesspoint. Normaal kon ik dan via de switch op de kabel op m'n laptop (ik zit eigenlijk net buiten het bereik van draadloos), maar die kabel kan zich niet identificeren - krijg dan zo'n geel uitroepteken op het icoon. Desktop gaat via dezelfde manier maar doet het wel goed. Ik heb die kabels al verwisseld in de switch maar dat maakt niks uit.
 
In die draadloze modem/routers kom je via http://192.168.0.1
Dan onder WLAN zoeken naar WLAN off, of Radio Off

Dat het via een kabel niet werkt is inderdaad heel vreemd. Als alles op automatisch IP adres krijgen staat zou het gewoon moeten werken.
Wat er veranderd is is de modem. Dus daar zoek ik in in eerste instantie het probleem. Je hebt nu namelijk een router achter een router en dat geeft zo zijn eigen problemen.
Mogelijk kun je iets oplossen met: De Thomson TWG870 in combinatie met een eigen router
Dat gaat over de Thomson, maar voor de Cisco geld het zelfde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb net nog even naar het nr gekeken maar we hebben geen draadloze modem. Het is een cisco epc 3208. Ik zal vanmiddag de routers maar eens opnieuw instellen (als dat lukt, nog nooit eerder gedaan ;D).

Voordat de modem werd vervangen werkte ons systeem perfect, dus ik denk ook zeker dat het door de nieuwe modem komt en niet door onze router/switch.
 
In je profiel staat dat je een Cisco EPC 3925 gebruikt.

Om het modem in te komen: http://192.168.1.1

73's
 
Controleer eventueel de bedrading tussen het modem en de router.
Kijk of de kabel die van het modem komt aangesloten is op de WAN poort van de router, en de kabel
die naar de D-Link switch gaat in 1 van de aansluitingen zit van de 4 poorts switch van de router.
 
Terug
Bovenaan