H
HildeR
Vorige week hebben ze bij ons een nieuwe modem geplaatst (weet zo niet het merk, maar zal ik morgen eens opschrijven). Deze modem gaat via een D-Link router naar boven op zolder. Boven op zolder hangt een D-Link Switch. Daar zitten 3 kabels in, 1 gaat naar onze desktop, 1 gaat naar mij via de zolder en de 3e zou ik niet weten
.
Nu zit het zo dat de desktop gewoon verbinding kan maken met internet, maar mijn laptop niet. Deze kan wel verbinding maken met de LAN maar niet met internet, ik krijg dan zo'n geel uitroepteken net als in dit topic https://ziggoforum.nl/topics/42237/. Via de kabel werkt ie ook niet. Als ik dan met de laptop richting de Desktop loop, verbreekt de verbinding van de desktop met internet. Als we dan de router opnieuw opstarten hebben de desktop en de laptop verbinding met internet. Als ik dan met de laptop weer terug naar boven loop blijft ie gewoon werken, maar kan wel elk moment weer verbinding verbreken en dan niet meer kunnen verbinden.
Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van. Ik denk dat de routers van slag zijn door modem verandering? Het ip adres is nu ook veranderd. Kan het daar aan liggen?
Ik heb alles al uitgezet en 1 voor 1 opgestart maar het probleem blijft. UPC zegt dat we de routers moeten vervangen, maar aangezien we wel LAN verbinding hebben lijkt me niet dat daar het probleem zit?
Iemand die ons kan helpen?
. Nu zit het zo dat de desktop gewoon verbinding kan maken met internet, maar mijn laptop niet. Deze kan wel verbinding maken met de LAN maar niet met internet, ik krijg dan zo'n geel uitroepteken net als in dit topic https://ziggoforum.nl/topics/42237/. Via de kabel werkt ie ook niet. Als ik dan met de laptop richting de Desktop loop, verbreekt de verbinding van de desktop met internet. Als we dan de router opnieuw opstarten hebben de desktop en de laptop verbinding met internet. Als ik dan met de laptop weer terug naar boven loop blijft ie gewoon werken, maar kan wel elk moment weer verbinding verbreken en dan niet meer kunnen verbinden.
Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van. Ik denk dat de routers van slag zijn door modem verandering? Het ip adres is nu ook veranderd. Kan het daar aan liggen?
Ik heb alles al uitgezet en 1 voor 1 opgestart maar het probleem blijft. UPC zegt dat we de routers moeten vervangen, maar aangezien we wel LAN verbinding hebben lijkt me niet dat daar het probleem zit?
Iemand die ons kan helpen?
Laatst bewerkt door een moderator:
).