• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Na installatie modem TC2700u Technicolor problemen met Outlook 2010

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Raggletaggle
  • Startdatum Startdatum
R

Raggletaggle

Beste allemaal,

Ik heb gisteren mijn oude modem en router vervangen door een Technicolor TC2700u modem-router. Deze apparatuur hoort bij mijn nieuwe Alles-in-1-Standaard-pakket (60MB down). De oude apparaten stammen uit 2007 en hoorden bij een 25MB down-pakket, ook van UPC.

Ik krijg vaste telefonie en verbindingen naar laptop (bedraad) en iPad (draadloos) zonder problemen werkend. Op mijn laptop geeft Outlook 2010 problemen. Gebeld met de UPC helpdesk die de e-mail settings met me hebben doorgenomen. Die stonden prima, maar toch kan ik geen mail zenden en ontvangen: "Log onto incoming mail server (POP3): The operation timed out waiting for a response from the receiving (POP) server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP)."

Ook met Spotnet heb ik met dit nieuwe modem een probleem. Spotnet probeert verbinding te maken, maar dit slaagt niet: "The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)"

Zijn dit bekende problemen met Technicolor TC2700u?

Ik ben benieuwd naar jullie opvattingen!
Groet, RaggleTaggle
 
Hallo,

Ik neem aan dat je de Technicolor TC7200 bedoeld.
Beide problemen die jij hebt zijn volgens mij niet gerelateerd aan de TC7200.

Wat je kunt proberen is om spotlite te installeren en kijken of spotnet dan wilt werken (stond ergens op internet).
Outlook 2010 werkt bij mij gewoon i.c.m. de TC7200 (of er moet een e-mail storing zijn).

Je zou eventueel ook nog een winsock reset kunnen proberen.
Dit doe je zo:
Open de opdrachtprompt als administrator.
Geeft de volgende opdracht netsh winsock reset
Start de PC opnieuw op.

Succes.
 
Zet je laptop eens uit. Echt uit, niet in slaapstand en start hem daarna weer op.
Er is kans dat je laptop een ander IP adres heeft als eerst en in de laptop links en rechts programma's nog gebruik maken van oude instellingen.
Opnieuw starten dwingt Windows en al de extra software om zich weer in te stellen.
 
Hallo,

Een kennis van me had ook problemen met dit modem. Hij wilde muziek downloaden via een bepaald programma maar die wilde niet verbinden ondanks dat hij de poorten had opgezet. uit eindelijk heeft Upc het modem geswapt voor een zelfde type en toen werkte zijn download programma wel ineens. Het kan zijn dat je modem nog niet de nieuwste firmware heeft. Ik zou Upc even bellen en laten controleren of je de nieuwste firmware hebt. Zo niet dan vragen of ze deze naar het modem willen pushen. Eventueel kun je je modem even een fabrieksreset geven en checken of het opgelost is.
 
Kijk eens of je op de laptop toevallig een firewall hebt draaien. Sommige firewalls (o.a. zonealarm) kunnen een nieuw netwerk detecteren als je een wisseling van modem hebt. Verwijder de firewall eens van de laptop en probeer het dan nogmaals. Later kun je indien gewenst de firewall weer installeren.
 
Of je de laatste firmware hebt kun je ook makkelijk zelf controleren.
Ga in je browser naar http://192.168.0.1 (standaard login is admin/admin)
Dan zie de software-versie.
De laatst versie is: STD6.01.12
 
Terug
Bovenaan