• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Na gratis 'upgrade' snelheid waardeloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiDe

Forum Gebruiker
Berichten
73
Postcode 5431 alles in een plus pakket. Tot de gratis upgrade was de verbinding perfect en eigenlijk nooit klachten. Nu zouden we 60/6 moeten halen maar dat halen we vaker niet dan wel. Voorheen haalde we de beloofde snelheid eigenlijk haast altijd. Snelheden (mn down) van nu zijn echt belachelijk.

Hier is niks veranderd. En het lijkt me ook niet toevallig dat het precies na de 'upgrade' ruk is.

Moet ik geduld hebben of toch maar contact opnemen met Ziggo? Heb wel eens gehoort dat er vaak nog wat fine tuning moet gebeuren....
 
Denk dat het even een paar dagen zal duren voordat alles lekker afgesteld is en dat je over een tijdje gewoon 60/6 hebt. Je kunt natuurlijk altijd even bellen om het aan te geven dat het nog niet helemaal goed gaat... misschien weten ze het nog niet.

Snap trouwens niets van vorige reactie op je vraag, sorry.
Suc6
 
@AC: Tja, paar dagen dacht ik ook maar tis nu bijna 2 weken geleden al dat de 'upgrade' is gedaan. Thanks voor je normale reactie.

Haha, tja ik snap de eerste reactie ook niet, dacht al dat ik iets over het hoofd had gezien ofzo.
 
Postcode 5431 alles in een plus pakket. Tot de gratis upgrade was de verbinding perfect en eigenlijk nooit klachten. Nu zouden we 60/6 moeten halen maar dat halen we vaker niet dan wel. Voorheen haalde we de beloofde snelheid eigenlijk haast altijd. Snelheden (mn down) van nu zijn echt belachelijk.

Hier is niks veranderd. En het lijkt me ook niet toevallig dat het precies na de 'upgrade' ruk is.

Moet ik geduld hebben of toch maar contact opnemen met Ziggo? Heb wel eens gehoort dat er vaak nog wat fine tuning moet gebeuren....

Dit heeft niets met eventuele finetuning te maken. Als de snelheid omhoog gaat is het enige wat er gebeurt dat je modem een nieuw profiel krijgt waardoor hij sneller werkt. Waarom je nu een lagere snelheid haalt dan vroeger kan vele oorzaken hebben. Sommige oorzaken kunnen bij jou zitten, andere oorzaken bij Ziggo. Het is moeilijk om een pasklaar antwoord te geven omdat je verder geen info geeft over je configuratie.

Bijvoorbeeld:
- Je modem type
- Gebruik je een eigen router of de router functie van je modem
- Werk je bekabeld of via Wifi
- Welke test gebruik je voor je snelheidstest
- Zijn je modem signalen goed ? (check de statuspagina en geef de waardes)
- Is je snelheid altijd traag, of ook momenten van de dag dat het wel goed is
 
Zoals ik al aangaf is er hier niks veranderd dus daarom heb ik verder geen (setup) info gegeven. Het is begonnen precies op de dag van de aangekondigde 'upgrade'. Dat lijkt me geen toeval toch?

Maar goed hier dan wat info:

- Je modem type
Cisco EPC3212

- Gebruik je een eigen router of de router functie van je modem
eigen router, Belkin N+ router F5D-8235

- Werk je bekabeld of via Wifi
beide

- Welke test gebruik je voor je snelheidstest
ziggo en speedtest.net

- Zijn je modem signalen goed ? (check de statuspagina en geef de waardes)
ja, volgens mij wel

Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: -0.8 dBmv 39.2 dBmv
Channel 2: -0.7 dBmv 40.8 dBmv
Channel 3: -0.9 dBmv 40.7 dBmv
Channel 4: -1.4 dBmv 40.0 dBmv
Channel 5: -1.6 dBmv 39.4 dBmv
Channel 6: -0.5 dBmv 39.3 dBmv
Channel 7: -0.4 dBmv 39.2 dBmv
Channel 8: -0.5 dBmv 39.0 dBmv


- Is je snelheid altijd traag, of ook momenten van de dag dat het wel goed is
heb het idee vooral in de avond, late namiddag dat de ellende begint.

Oh ja, nog iets, met de upload is volgens mij niks mis....ook bij slechte down testen is die volgens mij wel altijd tussen de 5 en 6.
 
@Cees: finetuning is zeker wel aan de orde... zodra er andere snelheden in een netwerk komen zul je op bepaalde plekken problemen kunnen krijgen. Dit is nooit 100% te voorzien. Zeker als er veel mensen zijn die het internet kopiëren kunnen er in meer of mindere mate problemen met de beloofde snelheid komen.

Waarschijnlijk monitored Ziggo dit niet op het niveau dat dit direct zichtbaar is, dus een telefoontje naar de HD kan al voldoende zijn om de boel wel in gang te zetten.
--------
Dat je modem voorzien moet worden van nieuwe profielen is waar, maar neem aan dat dit al gedaan is.
 
Een vriend van mij had ook haperend internet; dit bleek een slechte verbindingskabel tussen modem en antenne-aansluiting te zijn. Dit wordt vaak over het hoofd gezien. Zeker in meterkasten waar het modem vaak staat is vochtiger dan in de woonkamer waardoor er lichte corrosie kan ontstaan. Hier zou ook eens vaker naar gekeken moeten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan