• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

na 5 minuten valt geluid weg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hakkepuf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hakkepuf

Hallo,
mijn pa locatie Delfzijl zit sinds 2 dagen met het volgende probleem.
Na ongeveer 5 minuten hoort hij een gekraak en valt het geluid compleet weg. Aan de andere kant van de lijn blijft het vervolgens gewoon stil. Hij kan mij niet horen, ik hem niet.
Na ongeveer een minuut stilte wordt de lijn automatisch verbroken aan beide kanten. Zodra mijn pa mij dan weer probeert te bellen krijgt hij te horen "Dit nummer is niet in gebruik". Pas na een paar keer proberen gaat bij mij de telefoon over en hebben we weer verbinding. Na ongeveer 5 minuten herhaalt zich het voorval weer.

Hij heeft al de modem een half uur van het stroom gehad maar dat heeft niets geholpen. Het ligt volgens mij ook niet aan de telefoon, anders kreeg hij de medeling "dit nummer is niet in gebruik" ook niet te horen.

Het is niet alleen van Ziggo naar ziggo maar ook van ziggo naar mobiel.

Iemand een idee?
 
Ik weet het inmiddels. De modem wordt willekeurig gereset en start dan weer opnieuw. Het gevolg is dat uiteraard de telefoonverbinding ook verbroken word. Ik ga nakijken of het eventueel aan de bekabeling van de modem ligt.
 
Kijk ook de voedingsadapter even na.
Volgens mij staan er hier op het forum verschillende berichten over het gebruik van een te lichte adapter bij de modem.
(verwisseling van adapters met een ander apparaat of zo)
 
Kijk ook de voedingsadapter even na.
Volgens mij staan er hier op het forum verschillende berichten over het gebruik van een te lichte adapter bij de modem.
(verwisseling van adapters met een ander apparaat of zo)

Ook als het een oud type modem is kan door veroudering de voeding niet meer goed werken, dus hoeft niet persé verwisseld te zijn.

Verder kan het modem ook resetten als het signaal slecht is. Controleer of de coax kabels goed vast zitten en kijk desnoods in het modem hoe de signaal sterkte is. Misschien is dat de oorzaak. Bel anders gratis de helpdesk op 1200, die kunnen ook naar de signalen kijken en een andere voeding sturen of een monteur laten komen als het signaal slecht is en blijft na aandraaien coax stekkers.
 
Hallo,

ik heb alle kabels er even in en uit gehad. Signaal waarden in de modem waren allemaal goed. Het probleem lijkt nu verholpen te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan