• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Muisknop laat steeds los.

Berichten
697
Ik heb geen flauw idee of het aan de muis licht, heb helaas geen andere muis waarmee ik het kan testen, maar de muisknop laat steeds los tijden het ingedrukt houden. Ook al houd ik hem ingedrukt.
Is hier een instelling voor in Windows?
 
USB muis met kabel, of draadloos? Ja, dan sluit hem eens op een ander poort aan.
Speciale muis met eigen driver? Installeer die driver eens opnieuw na verwijderen.

Blijft het probleem, dan een ander muis lenen om te testen.
 
maar als je het niet probeert weet je niet of dat het probleem kan verhelpen, indicatie klopt ook niet altijd
 
Hoe oud is die muis? Ouderdom speelt zeker wel een rol in dit soort problemen.
Verse batterijen is sowieso wel aan te raden, tenzij je ultra dure speciale batterijen gebruikt van enkele honderden euro's.
 
Onder de muisknop zit een kleine druksensor, die willen na verloop van tijd nog wel eens slecht kontakt maken door het vele indrukken. Ik heb hetzelfde met mijn rechter muisknop. Doet het prima maar net lang ingedrukt houden (met spelletjes) wil die nog wel eens geen kontakt meer maken.
Je kan het proberen om schoon te maken, maar dan moet je de muis openschroeven.
Is die al wat ouder dan beter een nieuwe muis kopen.
We kennen hetzelfde met de joypads, daar zitten ook die druksensors in. Microsoft heeft ze op gegeven moment wel moeten verbeteren na vele klachten dus doe je er tegenwoordig wel wat langer mee.
Weet niet hoe dit bij de concurrentie is momenteel.
 
Terug
Bovenaan