• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

MTVN-HD

Berichten
4.405
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik vind dat deze HD zender best wel een eigen topicje verdient. De beeld- en geluidskwaliteit is fenomenaal, het percentage native HD is zéér behoorlijk (erg belangrijk voor een HD zender ;)) en met name de verscheidene concertregistraties in native HD zijn subliem. Ik zit echt te genieten.

Verder kijk ik ook best uit naar de zaterdag-en zondagochtend, wanneer de meest succesvolle Nickelodeon programma’s zoals SpongeBob Squarepants, Avatar, Jimmy Neutron, Tak & the Power of Juju, Mr. Meaty en de live action Drake & Josh worden uitgezonden. Hopelijk ook in HD ;D
 
Inderdaad er zijn veel HD clips te zien en een perfect 5.1 geluid, ik vind het een aanwinst in het rijtje HD zenders :6
 
De meeste clips zijn nogsteeds upscaled, maar er zitten er paar bij waarvan je best gaat kwijlen, en dan vooral de live concerten zijn gewoon weg geweldig en nog in 5.1 ook :)
 
ik geniet vooral van de orginele beeldverhoudingen, die ze bij gewone mtv constant oprekken en indrukken.
maar de beeldkwaliteit zou ik zeker niet fenomenaal noemen. Heb het gevoel dat hij met wat weinig bitrate wordt doorgegeven. snellere bewegingen zijn lelijk gehakkeld.
iemand inzicht in bitrates hier en van andere hd zenders bij upc?
 
Best vreemd, op het moment dat er daadwerkelijk native HD wordt getoond beschouw ik dat als indrukwekkend. Scherper en gedetailleerder dan wat ik vaak op Nat.Geo-HD en History-HD voorbij zie komen. Maar goed dat is ook persoonlijk natuurlijk.
 
johanhoitink zei:
ik geniet vooral van de orginele beeldverhoudingen, die ze bij gewone mtv constant oprekken en indrukken.
maar de beeldkwaliteit zou ik zeker niet fenomenaal noemen. Heb het gevoel dat hij met wat weinig bitrate wordt doorgegeven. snellere bewegingen zijn lelijk gehakkeld.
iemand inzicht in bitrates hier en van andere hd zenders bij upc?

Bitrate is 13Mbit, op sat 10,7Mbit op sat zie ik wel duidelijk compressie bij snelle bewegingen, bij upc amper tot niet.
 
Alhoewel ik de pest heb aan dit soort imbecielenmuziek toch blij dat er een zender bij is die behoorlijk wat echte HD levert. Dit in tegenstelling tot de eveneens nieuwe zender Eén (Belgie), nog geen HD gezien daar.
 
Dit in tegenstelling tot de eveneens nieuwe zender Eén (Belgie), nog geen HD gezien daar.


Ik ook niet, maar vreemd genoeg , vind ik hun upscaled kwaliteit wel veel beter als je dat vergelijkt met bijv.RTL4
Bijv. een journaal uitzending, vergelijk het maar eens.
 
johanhoitink zei:
ik geniet vooral van de orginele beeldverhoudingen, die ze bij gewone mtv constant oprekken en indrukken.
maar de beeldkwaliteit zou ik zeker niet fenomenaal noemen. Heb het gevoel dat hij met wat weinig bitrate wordt doorgegeven. snellere bewegingen zijn lelijk gehakkeld.
iemand inzicht in bitrates hier en van andere hd zenders bij upc?
Ik heb het idee dat de hakkelige bewegingen, die ik inderdaad ook zie, bij deze zender mede (vooral?) veroorzaakt worden doordat de meeste (alle?) uitzendingen oorspronkelijk uit de VS komen en dus 60hz zullen zijn geweest. Aangezien de zender hier op 50hz wordt uitgezonden kan ik me indenken dat daar de schokkerigheid van komt. Anderzijds hebben andere zenders die VS programma's uitzenden daar natuurlijk ook mee te maken, maar wellicht zetten die het anders/beter om.
 
Ik heb het WebCare team een bericht gestuurd om te vragen of zij een verklaring hebben voor de teleurstellende beeldkwaliteit van Een-HD.
 
Terug
Bovenaan