• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

MTV zenders in HD

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AW78
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

AW78

MTV Networks Nederland had een half jaar geleden aangekondigd dat MTV Nederland, Comedy Central en Nickelodeon, hun drie belangrijkste zenders, vanaf eind 2011 ook in HD beschikbaar zouden komen. Hier heb ik sindsdien weinig nieuws meer over gehoord. :?

https://mtvnetworks.nl/corporate/persberichten/alles/mtv-networks-lanceert-nieuwe-zenders

"Amsterdam, 2 augustus 2011"

"Eind 2011 komen, als aanvulling op het huidige analoge en digitale aanbod, HD-simultane uitzendingen van MTV, Nickelodeon, Kindernet en Comedy Central beschikbaar."

"Aanvullend op het huidige aanbod zal MTV Networks haar zenders MTV, Nickelodeon, Kindernet en Comedy Central vanaf het einde van 2011 beschikbaar stellen in HD. De HD kanalen voorzien de kijker van een nog hogere beeldkwaliteit en zullen beschikbaar komen voor alle Nederlandse distributiepartijen."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nu vraag ik me serieus af wat daar de toegevoegde waarde van is bij die zenders... maar ik snap je punt, eerst wordt het aangekondigd en vervolgens hoor je er niks meer over.
 
nu vraag ik me serieus af wat daar de toegevoegde waarde van is bij die zenders...

Ik weet wel dat een aardig deel van de (nieuwere) series op comedy central in HD geproduceerd is. En als ze dat ook zo uitzenden (kijkt naar een vergelijkbare situatie op Veronica HD, waar ze dat ook te vaak niet doen) heeft dat veel meerwaarde.

Ook videoclips in hd (voor zover mtv dat nog uitzendt) voegt wat mij betreft veel toe.

Maar wat kindernet- en nickelodeon hd toevoegen....


verder zit ik hier ook al op te wachten. ergens heb ik het gevoel dat deze plannen zijn opgeschort voor bepaalde tijd, anders hadden we er al lang wat meer over gehoord.
 
Ik weet wel dat een aardig deel van de (nieuwere) series op comedy central in HD geproduceerd is. En als ze dat ook zo uitzenden (kijkt naar een vergelijkbare situatie op Veronica HD, waar ze dat ook te vaak niet doen) heeft dat veel meerwaarde.

Ook videoclips in hd (voor zover mtv dat nog uitzendt) voegt wat mij betreft veel toe.

Maar wat kindernet- en nickelodeon hd toevoegen....


verder zit ik hier ook al op te wachten. ergens heb ik het gevoel dat deze plannen zijn opgeschort voor bepaalde tijd, anders hadden we er al lang wat meer over gehoord.

Los van de meerwaarde, al het engelse content wat nu wordt geproduceerd van die zenders, is in HD.

Het is inderdaad heel stil, vanuit mtv networks kant. Das jammer, ze hadden het nog aangekondigd. ;) Hopelijk zijn er wat kleine problemen en komen ze later toch nog wel in HD. Lees voorjaar 2012.
Of ze dan bij Ziggo komen is vraag 2.
 
Naast HD mogen ze alle Nickelodeon zenders ook wel naast NL audio ook orgineel audio toevoegen(zoals Cartoonnetwork). En de ondertiteling niet inbranden. Heeft geen nut namelijk als je NL audio kiest.
 
Naast HD mogen ze alle Nickelodeon zenders ook wel naast NL audio ook orgineel audio toevoegen(zoals Cartoonnetwork). En de ondertiteling niet inbranden. Heeft geen nut namelijk als je NL audio kiest.

Gezien de doelgroep van Nickelodeon lijkt het me nu niet echt noodzakelijk de originele taal mee te sturen. Al kan ik me ook voorstellen dat het weinig moeite is om het te doen en het sowieso zo goed als geen ruimte kost, dus heb er ook weer geen bezwaar tegen als er kennelijk enkelen zijn die het wel waarderen (expat kinderen of zo?).

En, ondanks dat hier Nick Jr. zo ongeveer de meest bekeken zender is tegenwoordig (peuter van bijna 3 in huis) zie ook ik de meerwaarde van HD daar niet zo. Tenminste niet zolang er kennelijk ruimtegebrek is.
Onze zoon maakt het nml niets uit of Dora nu breedbeeld is of niet, analoog is of digitaal, of dat het nu op de TV, iPad of iPhone is, zolang het maar Dora is.....
En voor de ouders hoef je het niet te doen.

Aan de andere kant zal natuurlijk langzamerhand alles naar HD gaan en SD ooit wel uitgefaseerd gaan worden, maar Nickelodeon/Kindernet lijken me nu idd geen zenders om prioriteit aan te geven.

MTV/Comedy central daarentegen heeft meer zin.
 
Gezien de doelgroep van Nickelodeon lijkt het me nu niet echt noodzakelijk de originele taal mee te sturen. Al kan ik me ook voorstellen dat het weinig moeite is om het te doen en het sowieso zo goed als geen ruimte kost, dus heb er ook weer geen bezwaar tegen als er kennelijk enkelen zijn die het wel waarderen (expat kinderen of zo?).

En, ondanks dat hier Nick Jr. zo ongeveer de meest bekeken zender is tegenwoordig (peuter van bijna 3 in huis) zie ook ik de meerwaarde van HD daar niet zo. Tenminste niet zolang er kennelijk ruimtegebrek is.
Onze zoon maakt het nml niets uit of Dora nu breedbeeld is of niet, analoog is of digitaal, of dat het nu op de TV, iPad of iPhone is, zolang het maar Dora is.....
En voor de ouders hoef je het niet te doen.

Aan de andere kant zal natuurlijk langzamerhand alles naar HD gaan en SD ooit wel uitgefaseerd gaan worden, maar Nickelodeon/Kindernet lijken me nu idd geen zenders om prioriteit aan te geven.

MTV/Comedy central daarentegen heeft meer zin.

Ik doelde op de series die op pubers gericht zijn en mensen voor in de 20. De gespeelde series oa. Je kan er toch vanuit gaan dat mensen van 12-23 wel ondertiteling kunnen lezen.
 
Ik doelde op de series die op pubers gericht zijn en mensen voor in de 20. De gespeelde series oa. Je kan er toch vanuit gaan dat mensen van 12-23 wel ondertiteling kunnen lezen.

OK, die wel ja. Was even vergeten dat Nickelodeon in de niet Jr. variant dat soort series ook uitzend.
 
Gezien de doelgroep van Nickelodeon lijkt het me nu niet echt noodzakelijk de originele taal mee te sturen.

Ik spreek langer Duits dan Nederlands, want thuis spreken we Limburgs en mijn ouders keken veel Duitse TV. Nederlands heb ik op school geleerd, Duits sprak ik toen al. Toen ik een jaar of acht werd, kregen we Sky, met in het week-end Fun Factory. Daar heb ik Engels geleerd.

Ik heb geen kinderen, maar als ik ze had, zou ik ze heel graag de zenders die je noemt voorschotelen met de originele geluidstrack. Hoe sneller ze een tweede (en derde) taal leren,des te beter.
 
Vandaag zag ik een reclame op Comedy Central, dat ze Seinfeld in remastered HD gaan uitzenden.
Nu lijkt me dat vrij onmogelijk zonder HD kanaal, maar vreemd genoeg zie ik verder nog geen nieuw nieuws over een HD versie van deze zender, laat staan bij welke aanbieder deze gaat komen.

Edit: Al hoewel het wordt aangekondigd, staat het niet in de programmagids.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan