• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

MTV Regio Arnhem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Cold_Green
  • Startdatum Startdatum
C

Cold_Green

Hallo,

Ik ben net terug van vakantie en zie dat MTV een ongelooflijke hoeveelheid sneeuw in het beeld heeft en het is nog niet eens winter ;)
Ook heeft Duitsland 1 veel sneeuw.
Hebben meer mensen hier last van in de regio Arnhem.

Groeten
 
Heb je al eens geprobeerd om de zender opnieuw te zoeken? Heb je alleen storing op MTV, of ook op andere zenders?

Frequentie-overzicht voor Arnhem: https://www.upc.nl/frequencies_gm.php?GM=0202
 
Misschien sneeuw meegenomen vanuit 't vliegtuig? ;)

1e indruk: Als het alleen deze zenders zouden zijn denk ik direct aan instraling op je bekabeling door zenders die in de ether werkzaam zijn.

UPC zenderoverzicht:
ARD 1 12- 224,00 (222,25 tot 230,25 MHz)
MTV 58+ 768,00 (766,25 tot 774,25 MHz)

Zenders in de VHF/UHF in de ether:
Digitenne bouquet 1: Arnhem 42 / 642 (geen analoog tvkanaal op de kabel)
Digitenne bouquet 2: Arnhem 65 / 826 (geen analoog tvkanaal op de kabel)
Digitenne bouquet 3: Arnhem 58 / 770 *
Digitenne bouquet 4: Arnhem 66 / 834 (geen analoog tvkanaal op de kabel)
T-DAB: Arnhem kanaal 12C / 227 MHz *

In Arnhem zijn voor zover ik weet in de afgelopen tijd inderdaad zenders aangezet en de enige tip die ik je kan geven is:
- controleer je kabels en vervang deze eventueel door goede afgeschermde kabels met (volledig) metalen connectoren. Sluit dit direct aan op de WCD of AOP en controleer of het signaal dan in orde is. Is dit niet het geval: neem contact op met UPC...

Als je toevallig dichtbij deze mast woont...

arnhem-toren.jpg
 
Ik zit redelijk dicht bij die mast en zonder goede kabels stekker etc heb je inderdaad problemen ... als je bijvoorbeeld een radio hebt die die netjes geisoleerd is knalt de fm van die mast dwars door je kabel signalen heen...
 
Terug
Bovenaan