• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Motorola surfboard probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lowlands

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb al zo'n 3 jaar chello kabel, zonder problemen ( echt waar hoor ) alleen nu gaat er het een en ander fout.
Elke ochtond zie ik dat mijn modem zijn connectie kwijt is. hij probeerd zich te registreren maar na een tijdje lukt dat blijkbaar niet en doet een soort van reset. Als ik niks doe, dan kan dit eeuwig doorgaan tenzij ik de stroom stekker er uit haal en weer terug steekt, dan registreerd hij zich in een keer en kan ik weer gewoon verder.
Volgende morgen weer het zelfde liedje, dit gaat al zo'n 4 dagen.
Voor dat ik de helpdesk bel, zou ik graag jullie mening willen horen.

Alvast bedankt
 
Het ligt er een beetje aan wat je met registreren bedoelt. Ik neem aan dat je bedoelt dat het modem offline is dit kun je zien aan de ledjes voor op het modem. De bovenste 4 moeten allemaal groen branden. Als ie offline is zal waarschijnlijk het lampje send knipperen(3e van boven).

Als dit het geval is duidt het op een signaal probleem. Dit kan zowel aan het modem als aan het binnenkomende(cq uitgaande) signaal liggen. In beide gevallen zit er niks anders op dan UPC bellen.

Als dit het niet is moet je je probleem even wat duidelijker omschrijven.
 
Dit is duidelijk een geval van een "RF -probleem" zoals de heren monteurs dat noemen.
Het returnsignaal modem--chello is niet goed..... op het moment dat jij inlogt op het chellonetwerk gaat het fout....

Helpdesk bellen en vragen naar storingsdienst. Oorzaken kunnen divers zijn.....je modem of iets in de wijkkast b.v.
Succes ermee!!

Heb dit zelf ook ook al een paar keer aan de hand gehad...
 
Tony zei:
Dit is duidelijk een geval van een "RF -probleem" zoals de heren monteurs dat noemen.
Het returnsignaal modem--chello is niet goed..... op het moment dat jij inlogt op het chellonetwerk gaat het fout....

Helpdesk bellen en vragen naar storingsdienst. Oorzaken kunnen divers zijn.....je modem of iets in de wijkkast b.v.
Succes ermee!!

Heb dit zelf ook ook al een paar keer aan de hand gehad...

Hoe kan het dan dat hij het wel doet als hij de modem 'hard-reset'?
 
Remboooo zei:
Hoe kan het dan dat hij het wel doet als hij de modem 'hard-reset'?

Daarom is het ook niet duidelijk een rf probleem maar een mogelijkheid. Het zou eerder op een kapot modem duiden. Maar laten we eerst de reply van de topicstarter eens afwachten, misschien is het wel heel iets anders.
 
ik verdenk mijn modem er ook van dat hij deze problemen heeft; volgens mij zit hij de upstream steeds verder op te voeren (in sterkte van het signaal) als deze tot de top is gekomen zegt het modem reset en hij ie verder tot ie weer tot de top komt.
Als ik um reset gaat ie weer een tijdje mee...
 
Meeuw zei:
ik verdenk mijn modem er ook van dat hij deze problemen heeft; volgens mij zit hij de upstream steeds verder op te voeren (in sterkte van het signaal) als deze tot de top is gekomen zegt het modem reset en hij ie verder tot ie weer tot de top komt.
Als ik um reset gaat ie weer een tijdje mee...
flinke trap tegen de straatverdeler, dan moet die monteur er wel naar kijken :P
 
tja, bedenk de gevolgen maar, UPC doet er vast een week over om zo'n nieuwe kast te plaatsen, heb je een week geen TV en geen internet :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan