• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Motorola SBV5121E Cable Modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jdray

Hallo!

Ik heb sinds kort Ziggo kabelinternet.
Mijn vraag is nu alleen:
ik heb nog een Draytek ADSL wireless router/gateway (2700G).
Is het mogelijk om mijn Motorola modem in de uplinkpoort van de Draytek te gooien en zo een WLAN te creeren? Of moet je de modem dan eerst op "bridged zetten"?

Als dat laatste het geval is (bridged), hoe stel ik dat dan in?

Reden: ik vind het zonde om een nieuw wireless apparaat aan te schaffen.

Alvast hartelijk dank!
 
Als je Draytek een aparte WAN Uplink heeft kan die er in. Als dat ook tevens de ADSL ingang (telefoonstekker) is dan zal het niet gaan.
 
thanks!

Alle 4 de ethernet poorten kunnen als uplink poort worden gebruikt.
Vraag is alleen: moet moden dan naa "bridged" en zo ja, hoe?

Bedankt!
 
Bedankt!

Allereerst bedankt iedereen voor de hulp! :)

Weet iemand zeker of de kabelmodem in kwestie standaard op bridged staat?
 
Allereerst bedankt iedereen voor de hulp! :)

Weet iemand zeker of de kabelmodem in kwestie standaard op bridged staat?


De Ziggo modems staan idd standaard op bridged.

Je kunt jouw router niet gebruiken voor Ziggo. Je hebt geen ethenet WAN poort dus hje zult een andere router moeten aanschaffen.
 
Ziggo

Volgens Draytek helpdesk kan het wel:

"Wanneer uw Kabelmodem op Bridged staat kunt u deze aansluiten op 1 van de 4 LAN poorten van de DrayTek, let er vervolgens wel op dat het ip adres niet hetzelfde is. "

Vraag is nu: wat/hoe moet ik de Draytek instellen?
 
Hier https://www.draytek.com/product/adsl2plus/vigor2700G.php kun je de handleiding downloaden.

Duidelijk is dat dit een ADSL router is. Dat werkt anders dan kabel. Het is niet mogelijk met een verloopstekkertje of zo een ethernet verbinding naar de ADSL poort te maken.

Wat je wilt is het kabelmodem aansluiten op de hub van de Draytek. Je gebruikt het dan als een normaal aangesloten ethernet verbinding.
Je router kan vaste of DHCP IP adressen gebruiken. Maar dat gaat van de router uit. Ik zou zo niet weten hoe je op deze manier via je modem een IP van Ziggo moet krijgen.

Ik heb hier wel eens geprobeerd om het modem via een hub met de PC te verbinden. Maar dat werkte dus niet. In principe heb jij dezelfde situatie.

Als het je wel lukt, moet je de computers in je netwerk voor het internet naar je modem verwijzen. De gateway moet dan het IP van het modem zijn. Wellicht lukt het om als gateway je IP adres te gebruiken waarbij je de laatste groep van cijfers vervangt door 1. Dus xxx.xxx.xxx.xxx word xxx.xxx.xxx.1
 
Bedankt

Bedankt voor je hulp! Ik ga er weer mee aan de slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan