• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Monteur/ Ziggo medewerker

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bios
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bios

Vorige week mijn abb om laten zetten naar Ziggo Extra 3 in 1 150Mb.
Gisteren zou de monteur langskomen ivm installatie.
Had al aan medewerker gezegd dat ik rond 8:30 uur even 10 min weg ben ivm kinderen en school. Afgesproken om een briefje aan de deur te plakken dat ik met 10 min terug ben.
En ja hoor, lulletje rozenwater komt precies in dit tijdsbestek.
Geen probleem maar hij wacht dus niet ff en bij terugkomst briefje in de bus dat ik niet thuis was en met dubbele streep onderstreept dat de kosten van €35,85 voor mijn rekening zijn.
Wat was ik pissed off na deze aktie, neem verdomme het fatsoen om ff 10 min te wachten, waarschijnlijk een puber zonder kinderen.
Vervolgens weer Ziggo gebeld tegen 10 ct. per minuut een half uur lang om alles uit te leggen.
Nieuwe afspraak heb ik maar niet gemaakt want dat werkt niet vind ik bij Ziggo. Je wordt van te voren niet door de monteur gebeld wanneer deze komt en kunt deze zelf ook niet bereiken, het gaat dan ook pm een ingehuurd bedrijf.....dus last maar, ik doe het zelf wel.
Zo gezegt zo gedaan, de modem zuo opgestuurd worden etc.
Bel ik vandaag weer terug, was de bestelling geannuleerd ....???
Hoppa, het hele proces weer opnieuw doorgelopen en ern nieuwe bestelling geplaatst.
Weer 40 minuten tegen 10ct per minuut was ik klaar
Nu maar duimen dat alles goed komt !

Kort maar krachtig, waardeloos !!!
 
Welkom en idd een zeer slechte eerste kennismaking met je nieuwe provider. Helaas hebben vele een vergelijkbaar verhaal als zal je dat nu niet veel helpen.

Zelf ook een ouder en herken dit problem ook. Ik heb dan ook alleen maar dit probleem met Ziggo, alle andere service verlenende instanties hebben een systeem waarbij je weet waar je aan toe bent.

Of je wordt 20 / 30 minuten van te voren gebeld, of je weet op 2 uur hoe laat ze komen (een dag van te voren).... dan is het te plannen. Maar we komen op woensdag (ochtend/middag) is natuurlijk een onzin afspraak.

Zou toch werk maken van die 35 euro, je hebt het aangegeven. Gewoon volhouden dat de persoon in kwestie je e.e.a. heeft toegezegd.. dan komt het (uiteindelijk wel goed) maar laat je niet overtreffen. Het is gewoon een poging om "de schuld" bij jou neer te leggen.
 
neem verdomme het fatsoen om ff 10 min te wachten

REALLY!!! Doe ff normaal, die monteur moet ook gewoon zijn afspraken op tijd nakomen. Alle volgende klanten zitten ook op hem te wachten.
Die helpdeskmedewerker zit hier fout, hij kan dit soort afspraken helemaal niet maken als die bedrijven (en dat doen ze niet) niet ff wachten.

Dus niet die monteur de schuld geven maar die prutser aan de telefoon.
 
REALLY!!! Doe ff normaal, die monteur moet ook gewoon zijn afspraken op tijd nakomen. Alle volgende klanten zitten ook op hem te wachten.
Die helpdeskmedewerker zit hier fout, hij kan dit soort afspraken helemaal niet maken als die bedrijven (en dat doen ze niet) niet ff wachten.

Dus niet die monteur de schuld geven maar die prutser aan de telefoon.

Dti vind ik een rare opmerking die beste man is vast geen 10 minuten bezig per klant dus de volgende klant weet ook niet wanneer de monteur komt, als hij dan gewoon maximaal 10 minuten had gewacht had dat weinig invloed op de volgende klanten die weten toch niet wanneer hij komt :?
 
REALLY!!! Doe ff normaal, die monteur moet ook gewoon zijn afspraken op tijd nakomen. Alle volgende klanten zitten ook op hem te wachten.
Die helpdeskmedewerker zit hier fout, hij kan dit soort afspraken helemaal niet maken als die bedrijven (en dat doen ze niet) niet ff wachten.

Dus niet die monteur de schuld geven maar die prutser aan de telefoon.

Toch is het echt Ziggo die deze rare manier van dienstverlening heeft. Bel eens een monteur voor was- of droogmachine of laat een pakketje komen of een bestelling van meubels.... alle firma's zijn blij met klanten en geven je een mogelijkheid om afspraken te maken.

Heb afgelopen jaar verschillende firma's gehad voor onderhoud en met allemaal was een prima afspraak te maken.... 15 / 20 minuten voor aankomst even een telefoontje zodat er iemand is.... nooit maar dan ook nooit een probleem geweest. Maar met Ziggo is dit gewoon NIET mogelijk, really... deze manier van service verlening is gebaseerd op de jaren '70... 1 werkende per gezin en dat is anno 2013 echt anders.

TS zit goed, Ziggo zit fout (helpdeskmedewerker heeft probleem van TS gezien, maar verkeerde verwachtingen geuit gebaseerd op GBV)
 
Daar sluit ik me dus helemaal op aan !
Vind deze manier van service verlening zo gedateerd, dat past helemaal niet meer bij deze tijd.
Daarbij is het ook niet niks wat ze vragen, van 8 tot 13:00 uur thuis blijven, toch wel een heel ruim begrip ..... met andere woorden ze verwachten wel dat je het fatsoen hebt om 5 uren te reserveren omdat er een monteur komt maar 10 minuutjes wachten aan de andere kant dat is teveel van het goeie !
En dan inderdaad de communicatie die totaal niet mogelijk is met het bedrijf dat langskomt.... daar liep mijn 2e poging een afspraak te maken dus ook helemaal vast.
Elke dag zal iemand bij ons (degene die vrij is) de kids naar school moeten brengen dus een ochtend afspraak wordt het niet, want de monteur negeert doodleuk het briefje en gooit brutaal er nog een briefje tegen aan met een rekening .
Ja zal maar naar de WC moeten en de monteur staat net voor de deur.... dat wordt hollen.

Vindt zelf dat de schuld hier ligt bij zowel ZIggo als bij het ingehuurde bedrijf.
Ziggo ---> kom op, betere service meer passend bij deze tijd, dus gewoon telefonisch contact mogelijk maken met de monteur.
En dan een betaald tarief bellen terwijl het niet eens mijn eigen fout is, foei !
En ook nog eens de blunder door mijn bestelling te annuleren waardoor ik nogmaal moet bellen en alles moet regelen, hoe moeilijk kan het nu zijn anno vandaag de tijd !
Neem een eigen technische dienst i.p.v. inhuur, gaat zoals je ziet alleen maar ten koste van de service en de communicatie verloopt stroef (zeg maar niet).
Inhuurbedrijf ---> neem het fatsoen om een paar minuten te wachten, je hebt vast wel wat meer tijd (aangezien jullie wel heeel ruim plannen met tijden tussen 8 en 13:00 uur)
En bel van tevoren dat jullie eraan komen, altijd handig.
 
Ik heb begrip voor je klacht, en van 8 tot 13:00 uur thuis blijven, ja dat is ook erg lang. Echter, een installatiemonteur doet meerdere afspraken op één dag en helaas komt het ook voor dat iemand langer dan 10 minuten weg is (ondanks briefje op de deur) en dit uiteindelijk een half uur (of langer) wordt. Als een monteur genoeg tijd heeft, kan hij uiteraard wachten, maar niet altijd.

De bestelling kan geannuleerd zijn omdat het omgezet moest worden naar een Doe Het Zelf pakket.

Graag wil ik er voor zorgen dat je de kosten vergoed krijgt. Als je middels PB je postcode+huisnummer en klantnummer stuurt, dan zal ik er voor zorgen dat deze gecrediteerd worden, zodra in rekening gebracht. Mocht je nog overige vragen hebben, ook dan hoor ik het graag.
 
Daar sluit ik me dus helemaal op aan !
Inhuurbedrijf ---> neem het fatsoen om een paar minuten te wachten, je hebt vast wel wat meer tijd (aangezien jullie wel heeel ruim plannen met tijden tussen 8 en 13:00 uur)
En bel van tevoren dat jullie eraan komen, altijd handig.

Als 10 min. geaccepteerd wordt heeft hij dit op termijn bij iedere klant en heeft hij ECHT :idea: geen tijd meer.

Zwz zijn 10 min. idd vaak geen 10 maar eerder 15 of 20 min.
 
Als 10 min. geaccepteerd wordt heeft hij dit op termijn bij iedere klant en heeft hij ECHT :idea: geen tijd meer.

Zwz zijn 10 min. idd vaak geen 10 maar eerder 15 of 20 min.

Vandaar dus dat veel service verlenners 20/30 minuten vooraf bellen. Het mes snijd dan aan twee kanten. Is een monteur verlaat en belt tijdig heb je ook geen gezeur...

Echt het aanwezig zijn in de ochtend of middag (uren thuisblijf tijd) heeft alles te maken met hoe werkzaamheden en monteurs worden ingepland. Anno 2013 zijn er zeer geoptimaliseerde tools op de markt welke het mogelijk maken om op 30 minunten naukeurig te kunnen plannen.

Maar he, dan moet je dat wel willen. Geen idee hoe ziggo te werk gaat, waarschijnlijk subcontracten welke zelf de planning maken. Dan gaat het mis, maar is goedkoper.... maar helaas niet klant gericht.

thuisblijven tussen 8:00 - 13:00 of van 13:00 tot 18:00 is onzin en lui.... en kon in de jaren 70 prima, nu achterhaald en domme vorm van klantgericht werken...
 
@ Jelle: Als het goed is worden de kosten welke in rekening worden gebracht omdat ik niet thuis was a € 35,85 vergoed, daar had ik al contact over gehad met de klantenservice. Zou sowiezo stom zijn deze in rekening te brengen, ik doe nu immers de installatie zelf en de installatie was in 1e instantie gratis, het bespaart nu alleen de monteur werk en kosten voor Ziggo :)
Ook de kosten voor het gebruik van het betaalde nummer zou vergoed moeten worden is afgesproken.
Zodra ik de rekening van mijn factuur heb moet ik een kopie met specificatie opsturen naar..... (dat is even niet verteld)
Maar dat draait wel weer op werk uit, moet je weer een brief opstellen met alle bijlagen erbij om uit te leggen waarom je die € 10,-
(voorbeeld) belkosten terug moet krijgen aan medewerker X die het verhaal nog niet kent.
Moet nog maar eens zien of dat daadwerkelijk doe, enerzijds principe kwestie, anderzijds romslomp voor een paar euro.
Geef dan gelijk uit coulance een creditering/ gratis maand TV of iets dergelijks, dan heb ik er niet zoveel gedoe van en zijn beide partijen ook weer tevreden :)

Bovenstaande zaken moet ik dus nog even afwachten hoe deze afgehandeld worden wordt vervolgd .....

Volgende week dinsdag zou het pakket afgeleverd moeten worden met nieuw modem etc. en kan ik aan de slag.

Dat laat ik hier ook nog even weten hoe dat afloopt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan