• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Monteur te laat - wel voorrijdkosten?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter unitas30
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
U

unitas30

Monteur zou vrijdag tussen 08:00u en 13:00u langskomen.
Zelf was ik niet thuis, huisgenoot wel.

Rond 10:30u ontving mijn huisgenoot een automatisch gegenereerde e-mail van Ziggo met als onderwerp De activiteit ‘Monteur Ziggo’ is geannuleerd.
Omstreeks 12:15u belde Ziggo-monteur mij op mijn GSM. Hij meldde dat hij 13:00u niet zou gaan redden en dat het waarschijnlijk 14:00u zou gaan worden, waarop ik hem het thuistelefoonnr. heb gegeven met daarbij de vermelding dat normaal gesproken iemand thuis is maar dat hij maar even naar dat nummer moest bellen.

Vervolgens kreeg ik om 13:15u een telefoontje van de Ziggo-monteur, helaas kon ik dat gesprek niet beantwoorden.
Later op de dag, omstreeks 18:15u, wederom een telefoontje van dezelfde Ziggo-monteur, helaas wederom niet in de mogelijkheid om telefoon op te nemen.

Ziggo-monteur sprak bij dat laatste telefoontje mijn voicemail in met de melding dat hij voor de tweede keer vandaag bij mijn woning stond en dat er niemand thuis was. Eerst was hij er om 13:15u en nu om 18:15u. Hij diende hiervoor wel voorrijdkosten te berekenen ....

Uiteraard ben ik het hier niet mee eens.
De berichtgeving van Ziggo is enorm verwarrend. Afspraak geannuleerd (per mail), monteur zou 13u niet redden, vervolgens redt hij het wel, vervolgens komt hij volledig onaangekondigd om 18:15u nog eens.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat Ziggo hier mee om?
 
Ik begrijp je probleem, erg vervelend! Heb je al geprobeerd om Ziggo te bellen en het uit te leggen? De monteur zou tussen 8 en 13 uur komen, dat was de afgesproken tijd. Niet later dan dat! Voorrijkosten lijkt me dan ook totaal niet logisch.

Aan de andere kant zal Ziggo (waarschijnlijk) zeggen dat de monteur wel binnen het tijdsbestek had gebeld om het tijdstip te veranderen, waar u wel in toestemde. Gewoon proberen Ziggo te bellen (moet toch een nieuwe monteur komen) en kijken of er een regeling qua betaling kan worden getroffen.

Hoop het voor u, en hou ons op de hoogte!
 
Heel simpel, geen voorrijkosten. Afspraak is formeel geannuleerd, verder is er in het eerste telefoon gesprek aangegeven dat er waarschijnlijk iemand aanwezig zou zijn op een tijdstip later dan 13:00 uur.

De afweging van de monteur was om het toch te proberen, en bleek er niemand aanwezig. Dit tot tweemaal toe. Welk top dat hij het toch tweemaal heeft geprobeerd, dat zie je ook wel anders.

Maar als het om de kosten gaat is het simpel....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan