monteur op zaterdag, maar een helpdesk die je laat koken

E

Elinek

om 18 uur vanavond was het hier raak, internet helemaal dood, televisie met veel ruis, hoe lager het kanaal, hoe meer ruis, en veel ruis op de radio in stereo. Ik bellen met 0900-1580, wist die meneer van de helpdesk me te vertellen dat mijn modem gewoon online was ( ja met 1 lampje aan zeker en zonder cableactivity) dus ik zeg dat dat niet kan en ik zeg dat ik ook gewoon een storing wil doorgeven, mijn buurman en ik hebben in ieder geval zeer slechte radio en televisie ontvangst en ik heb geen internet. Zet u de pc eens aan en ga naar configuratie scherm. Ik zg dat dat geen zin heeft, ik kan mijn modem uitlezen en die vertelt mij dat de signaalsterkte slechts 15 db is, dat moet rond de 30 liggen voor goed internet. Nee hoor mevrouw, waarleest u dat, u kan uw modem niet uitlezen. Dus hij begon weer te riedelen over configuratiescherm enzo, dus ik vertellen dat ik eenvoudigweg een storing van mijn buurman en mij wil melden; mevrouw, als u niet meewerkt kan ik u niet helpen! en de verbinding werd verbroken.
Om zeven uur deed alles het weer, en om kwart voor acht weer slecht, ik naar de wijkverdeelkast en tref daar een aardige monteur van van den berg. Ik vertelde dat het signaal bijna een uur goed was geweest. Hij begreep dat niet en heeft alles weer terug gezet,kast gesloten en is met mij mee naae boven gelopen, en jawel hoor, het was weer goed, en hoe! Het beeld op televisie is nog nooit zo goed geweest, en het modem signaal is 5 db meer dan het afgelopen tijd was (snr 35 db nu). Nu maar hopen dat alles het nog eventjes volhoudt, want dat er ergens iets niet helemaal goed zit is wel duidelijk.
Dat de storing op zaterdagavond verholpen werd is natuurlijk goed, maar de behandeling door de helpdesk is verre van goed.
 
A

ArticSpy

joh ><
helpdesk is echt n00b... ik moest laatst aan die kerel uitleggen hoe hij een IP adres moest verwijderen (ik kreeg geen IP meer toegewezen) echt... :S
dus reken maar niet op die lui ^_^ hier krijg je beter antwoord :D
 
R

rodolfo

Ik ben het er mee eens.
Aan de ene kant snap ik de helpdesk ook, die werken met een policy, er bellen gewoon veel mensen die denken er verstand van te hebben.
Aan de andere kant word ik zelf ook gek van die policy, al die stappen doorlopen op je pc, keer op keer, en dan te horen krijgen "ik zal u even doorverbinden"(omdat die persoon er niet uit kon komen), en dan het verhaal tegen de volgende WEER opnieuw uitleggen. En dat telkens voor 10 cent per minuut.
Soms, behandelen ze je als 1 of andere jojo, ik heb het vorige week meegemaakt, je krijgt per definitie ongelijk, en dat kost frustratie, en veel geld.

Hier is het geval dat ik naar extreme ging, en de donwload snelheid niet haalde.
4 dagen bellen, opnieuw uitleggen telkens, rare capriolen uithalen in opdracht van de helpdesk, zoals bv windows opnieuw installen, terwijl het daar gewoon niet aan ligt.
Uiteindelijk na het zelf aangeven van mij dat het mischien aan me modem zou liggen, lezen ze pas na 4 dagen me modem uit!
En ja, daar lag het probleem dus.
Nu wel, na 5 dagen een monteur met een nieuwe modem.
Ik haalde de snelheid, maar dat duurde welgetelt 16 minuten, de monteur was al weg, en me internet klapte er uit.

Dan begint het verhaal opnieuw, WEER bellen met de helpdesk, 10- keer uit leggen, en zelf al aangeven dat het aan het modem ligt (thomson)
Maar nee...........dat kan per definitie niet zegt upc....
Terwijl me snr 17 is!
En dan moet je verdomme zo'n gast proberen te overtuigen van je gelijk, maar je KRIJGT het gewoonweg NIET.
Ik wil een nieuwe modem, maar helaas voor me, dat feestje gaat niet door zegt upc.
En dat weer voor vele 10 centen per minuut. :(


Zo behandel je geen klanten volgens mij.
 
A

ArticSpy

:o
ik kreeg ook geen nieuwe modem... moest eerst die hele policy doorlopen blabla... en pas na de 5e keer bellen kwamen ze erachter dat het signaal in de verdeelkast slecht was ivm werkzaamheden en dat het dus niet aan de modem lag, maar daarvoor heb ik wel me halve huis overhoop gehaald om de kabels te controleren en de stekkers. ^_^
*frustrerend* kostte me wel 30 min bellen ><
 
C

Clarence322

Ik wordt ook altijd simpel van de helpdesk >:(

Klapt internet eruit, en ik vraag dan eerst bij mensen in dezelfde wijk of zij ook geen internet hebben. Dan bellen naar de helpdesk, krijg je die hele riedel. Ben ik vaak nog zo beleefd om de man/vrouw uit te laten praten geef dan aan dat er een internet-storing is. 'Heeft u een router? Dan moet u die even er tussenuit halen en het modem rechtstreeks op uw pc aansluiten.' Nog maar eens vertellen dat het aan internet ligt. 'U moet uw firewall anders even de-installeren en misschien ook uw antivirus-programma.' Yeah, right, en dan hebben mijn buren ook geen internet... ???

Maar goed, nog welgeteld 3 weken en dan kan Chello opkrassen, ben ik ook van die wazige helpdesk af. En zodra ik ook maar de mogelijkheid heb slinger ik kabel-tv ook de deur uit, stelletje hondekoppen daar...
fryingpan.gif
 
R

rene45

ik ben blij dan morgen al weg ben bij chello, 3 weeken gelegen adsl aangevraagt, en maandag komen ze het aan sluiten versatel. had ook zoiets met die modems van chello, ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn, maar als dat zo door gaat, kan het maar beter op de slof die tent.
 
C

chellomaster

ArticSpy zei:
joh ><
helpdesk is echt n00b... ik moest laatst aan die kerel uitleggen hoe hij een IP adres moest verwijderen (ik kreeg geen IP meer toegewezen) echt... :S
dus reken maar niet op die lui ^_^ hier krijg je beter antwoord :D

HELEMAAL MEE EENS
 
S

sjello

ArticSpy zei:
joh ><
helpdesk is echt n00b... ik moest laatst aan die kerel uitleggen hoe hij een IP adres moest verwijderen (ik kreeg geen IP meer toegewezen) echt... :S
dus reken maar niet op die lui ^_^ hier krijg je beter antwoord :D
En bedankt he. :)

Ik zal in het vervolg niet meer 30 minuten aan de lijn hangen met de monteursafdeling om een oude opa+oma voor 20.00u aan een werkende telefonie-verbinding te helpen. Ik had in die tijd 10x kunnen lachen met mensen als jij...

/me rent weg uit dit topic
 
C

chrisje

het is met helpdeskers net als met andere mensen, je hebt goeie en de rest, scheer ze niet over een kam want dan raken we die paar goeie ook nog kwijt ;)
 

joopata

Forum Gebruiker
Berichten
780
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hou er nu eens mee op om alle helpdeskmedewerkers over 1 kam te scheren ! Je kunt er 10 topic's mee vullen, maar je kan 100 topic's vullen met de goede en geslaagde pogingen van de helpdesk. Mensen zoals sjello zijn er veel meer hoor. Dit zijn ook vaak de mensen bij de hd die anderen daar dan weer op het juiste spoor zetten.Natuurlijk ben ik ook niet blij als ik na een minuutje praten te horen krijg dat ik windows opnieuw erop moet zetten ?? hang gewoon vriendelijk op en bel opnieuw, grote kans dat er iemand als sjello zit die je perfect helpt.

Joopata :)
 
Bovenaan