• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

monteur geweest

  • Onderwerp starter Onderwerp starter megaman144
  • Startdatum Startdatum
M

megaman144

Hallo.

Mijn mediabox gaf voor de 2de keer storing .
Nou moest er eerst monteur komen? !
Het zal wel netjes sms gehad dat ie er aan kwam.
Monteur ziet dat de kabel naar box niet helemaal goed is .
Kosten voor mij 60 euro pfff.
Maar het singaal was minimaal wat binnen komt.En het singaal was niet genoeg voor 2de tv. Versterker geplaast en kabel en vervangen. Nu is het singaal genoeg.
Alleen 60 kosten....
De situatie uit gelegd aan de service desk.
En de 60 euro komt te ver vallen .
Top .

Ik ben er blij mee.
 
Vwb de signaalwaarden zou ik me kunnen voorstellen een afspraak te maken met een zogenaamde "buitenmonteur" om de signalen te meten en zonodig maatregelen nemen, want het zal niet de eerste keer zijn dat er in een buurtkastje een versterker kapot is of aansluitingen geoxideerd zijn door de tijd en vocht waardoor signalen dramatisch kunnen worden en onwerkbare situaties ontstaan. Vreemd overigens dat de monteur die je nu hebt gehad de waarden niet heeft gemeten wat er binnenkomt. Een versterker zelf plaatsen lost misschien een deel op, maar zou niet nodig moeten zijn.
 
Als het zo kritiek is dat je een 2e tv niet eens kan aansluiten zou ik dat toch aankaarten bij UPC
 
Maar is nu een versteker geplaast zodat er zelf 1tje extra aangesloten kan worden.
 
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik zie dat nog steeds als symptoombestrijding (plaatsen versterker) terwijl het probleem (de bron) moet worden aangepakt.

Net zoals: Mijn auto wil niet starten--> startkabels erop en ja hij doet het.. Het probleem blijft dan terugkomen doordat de accu gewoon verrot is. Accu is de bron van het probleem, vervangen dus. Je kan wel aan de gang blijven met startkabels en hopen dat iemand je die hulp wil geven. Zo is het met het kabelnetwerk net zo, en ik zou geen genoegen nemen met lapmiddelen. Bedenk overigens ook dat de versterker ook de ruis versterkt.
 
Er is een versteker geplaatst door upc. En alles werkt nu prima .
Ik had ook 3 jaar lang geen problemen tot dat de mediabox kapot ging.
Ik ben er blij mee zo.
 
ligt natuurlijk ook aan de afstand en de kwaliteit van de bekabeling naar de 2e tv.
als het signaal net binnen de norm is hoef je niet altijd een versterker te plaatsten. als de afstand echter groot is, bekabeling matig/slecht en je wilt op de 2e tv digitaal kijken dan is de snelste oplossing een versterker. wil je het echt goed oplossen dan zal waarschijnlijk de kabel vervangen moeten worden maar dat is vaak kostbaarder voor de klant omdat dat meer tijd kost.

maar als het signaal op de eerste tv gestoord werd door een slechte kabel dan was die 60 euro terecht. wil je ook nog een 2e tv aansluiten dan is dat op eigen kosten.
 
De 2de tv was aangesloten met de bijgeleverde splitter.
De kabel van de 2de tv was prima maar door de splitter er tussen ging het "fout".
En de kabel naar tv 1 was niet kapot maar net wat slechter maar omdat ik al minimaal singaal had was het net niet genoeg.
Terwijl de mediabox testen goed gingen.

Dus ik mag maar 1 tv aan sluiten van UPC?
 
Terug
Bovenaan