• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mogelijke oplossing voor uitvallen Thomson TCM 390

A

Art

Ik belde met de helpdesk, vertelde dat ik er al een krachtigere voeding op heb gezet. De helpdesk medewerker kende het probleem en vroeg of ik een geaard stopcontact gebruikte. nu is de voeding er 1 met maar 2 polen, dus ook al zou ik die in een geaard stopcontact stoppen zou het modem niet geaard zijn.
Nu is er toevallig een ongeverfde CV buis vlak in de buurt van het modem. mijn oplossing:

draadje getrokken van de cv buis naar 1 van de schroefjes waaraan ik het modem bevestig. De onderkant van het thomson modem is van metaal en ik naam aan dat ik nu het modem geaard heb.

Voordat ik de voeding vervangen had viel het modem een aantal maal per dag uit.
Nadat ik er een 12 V 1A voeding op heb aangesloten was de uitval 'nog maar' enkele keren per week.

Ik hou jullie up to date
 
yep.. andere voeding helpt inderdaad tegen het probleem.. omdat je teveel dataverkeer heb kan de voeding het niet aan en klapt de modem eruit.. goede oplossing zo :)
 
Als je een Thomson TCM 390 met een 9V voeding hebt, én je verbinding valt er regelmatig uit, dan kun je contact opnemen met de HD. Dan komt er een monteur langs die jou óf een nieuw modem geeft óf een nieuwe voeding (12V) geeft.
 
ze geven niet snel toe om een monteur langs te sturen.. het is toch een lastig probleem..
 
voorlopig werkt m'n modem nu nog steeds zonder uitval, dankzij een sterkere voeding en een provisorisch (maar wel goed contact makend) aardedraadje.
 
Helaas heelaas, ik dacht dat het probleem verholpen was, ik hoopte dat door vervanging van de voeding en het aarden van het modem de instabiliteit verholpen zou zijn. Ik moet Sjello gelijk geven, imho moet ik een ander modem krijgen. Ik heb speciaal voor deze 'toestand' nieuw beltegoed aangeschaft, zodat ik een goeie boom op kan zetten met de helpdesk.
Ik hoop toch zo dat ik sjello aan de lijn krijg ;D aan het begin van het gesprek stel ik me altijd netjes voor en ik blijf altijd beleefd. ook na ongeveer 7 telefoontjes over dit zelfde probleem verspreid over ongeveer 2 jaar. Ik woon op 12 c (want to see)


Misschien ben ik te tolerant en ben ik te gauw blij :6 met mijn verbinding op het moment dat die er daadwerkelijk is, het op en neer lopen naar de 'reset'-schakelaar heeft me in ieder geval fit gehouden.

Ik vraag me af he; dat thomson tcm 390 modem werkt soms wel. is er misschien iets mis met de afdeling die belast is met quality control?


Voor diegene die over lappen tekst heenkijken:

Het aarden van een Thomson TCM 390 modem werkt niet
Een sterkere voeding werkt ook niet.




Offtopic: ik heb vandaag een docsys 1.1 cable-modem gekocht en uitgeprobeerd, maar daarvan bleef het 'cable' lamje knipperen, dat was dus ook geen oplossing
 
Als de HD'er weigert een monteur aan te sturen, moet je even zeggen dat ie het moet navragen bij de loopjongens. :)
 
daarnet weer gebeld, de medewerker ging het navragen bij de vloer werker,
hd: heeft u een momentje geduld?
Ik :tuurlijk
<<in de wacht>>
verbiinding verbroken
0900 1580 bellen
dames stem: "wegens technische problemen kan het gesprek niet tot stand worden gebracht"

nog eens bellen

dames stem: "dit gesprek kan niet tot stand worden gebracht; uw beltegoed is....1... cent"

:( gisteren 20 euro bijgekocht nu al op, na 2 gesprekken met de helpdesk. Ik vind die 10 cent per minuut niet veel, maar omdat ik met prepaid bel kost het veeel en veel meer dan die 10 cent vooral omdat de helpdesk alleen op 'kantoortijden' te bereiken is. Ik zal nog een keer 20 euro erbij kopen en maar hopen dat het dan wel goed gaat bij mijn volgende belletje.
 
Terug
Bovenaan