• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Moeten we blij zijn met de prijsverlaging van Extreme?

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jtech

In eerste instantie is een prijsverlaging natuurlijk altijd welkom. Maar hoe gaat dat uitpakken voor de behaalde snelheden??? Het is nu al zeer wisselend wat je met Extreme haalt (vaak 18 Mbit, soms maar 9 Mbit) en ik vrees dan ook dat, als Chello de netwerkcapaciteit niet fors uitbreidt, we straks allemaal met nog grotere snelheidsfluctuaties te maken krijgen, of nog erger: een structureel lagere overall snelheid. Vlg. de testserver is 9 Mbit een redelijke snelheid, maar ze vergeten wel dat dit maar 45% van de maximaal haalbare snelheid is. En als je zoals ik, en velen met mij, daar 79,95 euro/mnd voor betaalt, voel je je toch wel bekocht.

Ga maar na: de mensen die nu Classic + Freetime hebben gaan 2 euro/mnd meer betalen voor +12 MBit down en + 1 Mbit up, degenen zonder Freetime 10 euro/mnd meer. Het enige nadeel is dat ze weer voor een jaar aan Chello vastzitten. Die keus lijkt me (zeker in het geval van Freetime) dan ook snel gemaak! Begrijp me goed: ik gun dat die mensen natuurlijk van harte, maar of Chello zijn netwerkcapaciteit conform het toegenomen netwerkverkeer op korte termijn zal uitbreiden, betwijfel ik sterk. En dan zijn we met z'n allen de klos!
 
Er zit wat in,wat je verteld.
Want ik denk dat vele classic gebruikers hier wel voor voelen om over te stappen,ik zelf trouwens ook.
Maar eerlijk is eerlijk,dit speelt al een paar jaar,die capaciteits problemen in combinatie met toeloop op abo's en snelheids verhogingen,ik zou me er dus maar niet druk om maken of indien mogelijk een andere abonnements vorm zoeken bij een andere provider.
Kijk,upc moet toch met de adsl markt mee want anders kost het teveel klandizie,en dit op zich brengt weer extra kosten.
Tis een never ending story wat dit soort dingen betreft ;D
Maar iig een goede zet van upc,een aantrekkelijk pakket voor een soepele prijs.
 
Flow zei:
Er zit wat in,wat je verteld.
Want ik denk dat vele classic gebruikers hier wel voor voelen om over te stappen,ik zelf trouwens ook.
Maar eerlijk is eerlijk,dit speelt al een paar jaar,die capaciteits problemen in combinatie met toeloop op abo's en snelheids verhogingen,ik zou me er dus maar niet druk om maken of indien mogelijk een andere abonnements vorm zoeken bij een andere provider.
Kijk,upc moet toch met de adsl markt mee want anders kost het teveel klandizie,en dit op zich brengt weer extra kosten.
Tis een never ending story wat dit soort dingen betreft ;D
Maar iig een goede zet van upc,een aantrekkelijk pakket voor een soepele prijs.

Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, maar verwacht niet van mij dat ik naar een andere provider overstap, ik zit pas sinds 06/01/06 bij Chello en ik blijf de hoofdprijs betalen (79,95) ;-))
 
Ik ben de laatste tijd uberhaupt heel erg ontevreden over mijn classic abonnement van chello.
Ben een overstap naar XS4all aan het overwegen.

De aantrekkelijke nieuwe prijs van extreme is erg mooi natuurlijk en brengt weer meer twijfel.
Heb nu nog de oude voorwaarden uit 2000 dus maar 1 maand opzegtermijn. Bij overstap naar extreme gaat dat naar 12 maanden.

Misschien wacht ik nog ff af hoe de ADSL-boeren hierop gaan reageren.
 
Probleem van chello.

Netwerkcapaciteit is top top top :6 als iedereen met max download komt het netwerk pas op 33% :6

Maar...wat de grootste bottleneck van chello is...is de SERVERcapaciteit die is triest echt triest gewoon :9

Voor de rest zal ik wel blij zijn met snelheidsverlaging..
 
Kijk, dit bedoel ik dus, vanmorgen was dit ruim 18 Mbit:

Maximum snelheid voor chello extreme: 20480 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 8740 Kbit/sec
1092.5 KByte/sec
136.6 x ISDN

De behaalde snelheid is: redelijk
Conclusie: Op dit moment heeft u een redelijk goede download snelheid

Postcode 2986xx
IP adres 80.xx.xx.xx
Tijdstip van de meting 2006-01-16 19:45:41
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 46.73 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 51053 Kbytes
Client software Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5

Dit is echt een dieptepunt, zo laag was het de afgelopen dagen nog nooit. Op andere testsites kom ik zelfs niet hoger dan 4 tot 5 Mbit. Ga zo door Chello!!!!!!!!
 
Het netwerk is niet afhankelijk van hoeveel gebruikers er op zitten, want dat is bullshit, capaciteit van het net werkt is ruim ruim ruim voldoende...ik geloof dat het rond de 200Gb ligt....qua netwerk komt chello niks te kort, maar capaciteit op de servers...als er veel mensen tegelijkertijd...op inet zitten...dag server...en dan krijg je lage resultaten...das jammer...
 
*Haalt er een oud mailtje van coax.nl bij :

Hoewel niet duidelijk omschreven verwijst UPC hier naar het feit dat u gebruik maakt van een verbinding met een overboekingsratio* van ongeveer 1:20. Dit is markt-conform. Voor een 1:1 verbinding zou u veel meer betalen. Dat ik dit verhaal niet verzin ziet u bijvoorbeeld hier: [ https://www.digitaledroom.nl/], kijk vooral naar de prijs-verschillen bij verschillende overboekings-ratios. Omdat chello een product voor de 'familie' is, zitten zij qua prijs laag, en qua overboeking in de hogere ratio's. Bij chello kun je niet kiezen welke overboekings-ratio je wilt, en dus denken klanten dat het 1:1 is, terwijl het in werkelijkheid eerder 1:25 is. UPC hangt dat niet aan de grote klok en heeft dan ook duidelijk moeite dat te omschrijven in het bovenstaande artikel. Maar zoals ik al eerder zei; dit is wel gebruikelijk, en u heeft dus geen 'recht' op continue 500 kilobyte/s.

Het zou voor COAX een goed idee zijn om aan provider te vragen meer duidelijkheid te scheppen over de overboekingsratio die zij hanteren. Dan weet de consument beter wat zij kunnen verwachten, en worden er ook geen verkeerde verwachtingen gewekt.

De fout zit dus daarin. :)


*overbooking
Overbooking of overboeking is het aantal aansluitingen waarmee u een bepaalde hoeveelheid bandbreedte van een ADSL/Kabel verbinding deelt. De overbooking wordt vaak niet gecommuniceerd door de leverancier omdat dit negatief kan overkomen.

Bij kabelverbindingen is de hoeveelheid aansluitingen waarmee u de verbinding deelt theoretisch onbeperkt waardoor het kan voorkomen dat de verbinding erg traag wordt zodra er meerdere gebruikters tegelijkertijd online zijn.
 
zopzop zei:
Het netwerk is niet afhankelijk van hoeveel gebruikers er op zitten, want dat is bullshit, capaciteit van het net werkt is ruim ruim ruim voldoende...ik geloof dat het rond de 200Gb ligt....qua netwerk komt chello niks te kort, maar capaciteit op de servers...als er veel mensen tegelijkertijd...op inet zitten...dag server...en dan krijg je lage resultaten...das jammer...

Ja OK, whatever. het komt dus allemaal op hetzelfde neer. Er is een bottleneck en die zal door dit soort akties dus alleen maar erger worden. Het is toch bezopen dat ze het redelijk noemen als ik minder dan 45% van de maximum snelheid haal? Het ligt niet bij mij, want een paar uur geleden haalde ik nog 18 Mbit. Conclusie: capaciteitsprobleem, dat alleen maar erger kan worden als er niets gebeurt bij Chello.
 
zopzop zei:
Het netwerk is niet afhankelijk van hoeveel gebruikers er op zitten, want dat is bullshit, capaciteit van het net werkt is ruim ruim ruim voldoende...ik geloof dat het rond de 200Gb ligt....qua netwerk komt chello niks te kort, maar capaciteit op de servers...als er veel mensen tegelijkertijd...op inet zitten...dag server...en dan krijg je lage resultaten...das jammer...
Hm,dit klink wel logisch ja.
Het is iig een terug kerend beeld wat al een poosje speelt.
Jammer als er net een abonnement is afgesloten en men hier achter komt.

Wat betreft de abo kosten,het kontrakt wat je afgesloten hebt,daar kan upc je in principe aan houden.
Maar het lijkt mij sterk dat ze dit ook zullen doen,want dan zijn alle extreme leden weg binnen 1 jaar.
En overigens,de snelheid van classic is naar plus getrokken,en deze vorm is gewoon verdwenen bovendien zijn de plus abo's terug gegaan naar classic kosten.
Gewoon even afwachten,tenslotte is dit nieuws nog niet zo oud,en zullen ook niet alle helpdesk medewerkers op de hoogte zijn van de laatste chello/upc ontwikkellingen.
Uiteindelijk zijn deze mensen er om problemen op te lossen(althans,dat proberen zij)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan