Moederbedrijf UPC onderhandelt met Ziggo over overname

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet heel erg verrassend, UPC maakt al een paar jaar duidelijk graag Ziggo te willen inlijven.
Strategisch ook erg logisch vanuit UPC.
 
Als Ziggo klanten niet aan zo'n Horizon box komen vast te zitten vind ik het niet zo heel erg.
 
Ik moet er toch niet aan denken dat je maar op maximaal twee televisies je volledige pakket kan zien zoals bij UPC. Bovendien kost het gelijk al vier euro extra per maand voor je tweede toestel, ook voor een simpele CI module.

Zoals het bij Ziggo is, maximaal vijf smartcards zonder meerkosten is perfect !
 
Ik moet er toch niet aan denken dat je maar op maximaal twee televisies je volledige pakket kan zien zoals bij UPC. Bovendien kost het gelijk al vier euro extra per maand voor je tweede toestel, ook voor een simpele CI module.

Zoals het bij Ziggo is, maximaal vijf smartcards zonder meerkosten is perfect !

Het zou (gezien de concurrentie) niet slim zijn om de voorwaarden van de Ziggo abonnementen aan te passen. Het feit dat je via CI+ naar het digitale TV aanbod kan kijken is in mijn ogen een voordeel. Als ik straks gedwongen wordt een losse doos te moeten gebruiken om digitaal TV te kunnen blijven kijken, kan ik net zo goed overstappen op een glasvezel aanbieder.

Het is afwachten wat ze gaan doen, maar ik zou het erg dom vinden.
 
Beide bedrijven hebben zo zijn/haar voordelen en nadelen.

Als klant zie ik liever toch dat Ziggo Ziggo blijft. Ik ging ooit de prijzen vergelijken en het werd mij duidelijk dat als ik bij UPC dezelfde wil hebben wat ik nu bij Ziggo heb, dan ben ik duurder uit.

Echter TV-landschap verandert in een snelle tempo. Soms is het ook in klantvoordeel, maar lang niet altijd.

Af en toe denk ik dat als er nog meer allerlei beperkingen komen dat ik de boel gewoon opzeg en ga serieus schotel als een alternatief overwegen met eventueel Netflix erbij. Tja, Internet zal natuurlijk blijven, al niet per sé bij Ziggo of UPC. Zonder All-in-1 zijn er goedkopere alternatieven.
 
Re:

In de Telegraaf staat een artikel waarin kenners aangeven dat als de overname lukt (dan hebben ze 85% van de markt in handen) dat de werknemers en klanten het zullen gaan merken. Ze verwachten namelijk dat Liberty een behoorlijk bedrag zal moeten gaan betalen wat weer terugverdiend moet gaan worden. Ze verwachten daardoor eerst veel ontslagen en daarna dat de prijs eerder omhoog zal gaan dan omlaag.
 
In de Telegraaf staat een artikel waarin kenners aangeven dat als de overname lukt (dan hebben ze 85% van de markt in handen) dat de werknemers en klanten het zullen gaan merken. Ze verwachten namelijk dat Liberty een behoorlijk bedrag zal moeten gaan betalen wat weer terugverdiend moet gaan worden. Ze verwachten daardoor eerst veel ontslagen en daarna dat de prijs eerder omhoog zal gaan dan omlaag.

Ben daar minder bang voor. Televisie in de traditionele vorm wordt steeds minder relevant, enige wat van belang is straks is de internet verbinding waar ook de VOIP en de IPTV over heen gaat. En daarin is concurrentie zat tussen kabel, glas, A/VDSL en 4G.

Dus die gevolgen voor de klanten zullen wel meevallen vermoed ik. Eerder is er een voordeel denk ik vanwege grotere slag en concurrentiekracht.
Dat van die ontslagen medewerkers is denk ik wel vrijwel zeker ja. Maar onvermeidelijk in een snel veranderende markt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan