• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Module geeft E04

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Metal Mark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Metal Mark

Mensen,

Ik heb onlangs de Samsung UE40D5700 binnen gekregen en vandaag maar eens voorzien van Digitale TV. Ik heb Nederland 1 al in HD, dus stap 1 is voltooid. Nu komt stap 2, de module. Als ik de module in de tv steek krijg ik de foutmelding E04, en dat de authenticatie is mislukt.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Staat er ook dat de authenticatie is mislukt? Volgens mij kun je geen Irdeto foutmeldingen krijgen als dit het geval is.

Normaal betekent E04 dat de smartcard niet, of niet goed om, in de CAM zit.
 
Staat er ook dat de authenticatie is mislukt? Volgens mij kun je geen Irdeto foutmeldingen krijgen als dit het geval is.

Normaal betekent E04 dat de smartcard niet, of niet goed om, in de CAM zit.

Ja dat is mislukt. Ik kan er wel een foto van maken eventueel? Ik heb hem zonder Ziggo kaartje erin, omdat je eerst de authenticatie moet uitvoeren.

Edit: Als ik naar een andere zender ga, dan geeft hij Fout: 04-4 aan. Maar ik heb zelf nog niet ge-authenticatie-t (:9). Als ik de tv aan doe krijg ik gewoon een mislukt melding.

Edit 2:
groningen2011110500073.jpg
Dat is de melding bij het opstarten.

Edit 3: Of ben ik nu op wonderbaarlijke wijze deze stap voorbij en moet ik nu de Ziggo kaart er al in drukken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Controleer eens of de datum juist is die de TV weergeeft via info of de EPG.
Als de datum wel klopt, maar na herhaald opnieuw opstarten v/d TV deze meldig nog steeds blijft dan lijkt het een probleem van de TV. In dat geval zou ik de leverancier van de TV maar eens benaderen.
Je kunt verder ook nog kijken of de software up-to-date is via de website van Samsung. Moet in ieder geval voldoen aan de minimum sw versie die op de Ziggo portal vermeldt staat (
T-MST5DEUC-1006.0)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zult je TV terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen en van voor af aan opnieuw moeten beginnen (als er een andere manier is dan weet ik dat niet): dus CAM eruit, EXIT een seconde of 15 ingedrukt houden en bevestigen, gegevens opnieuw invullen, en als je Nederland 1 hebt de CAM erin drukken (TV eerst uit zetten is bij Samsung niet echt nodig).

Je verliest natuurlijk wel alle instellingen, mocht je daar veel waarde aan hechten schrijf ze dan eerst even op.

Wat anoniem ook zegt: als de TV niet de juiste tijd/datum heeft dan zal de authenticatie nooit lukken. Deze kan mogelijk ook fout staan als je de klok op handmatig zet of een ander land kiest tijdens de installatie.
 
Controleer eens of de datum juist is die de TV weergeeft via info of de EPG.
Als de datum wel klopt, maar na herhaald opnieuw opstarten v/d TV deze meldig nog steeds blijft dan lijkt het een probleem van de TV. In dat geval zou ik de leverancier van de TV maar eens benaderen.
Je kunt verder ook nog kijken of de software up-to-date is via de website van Samsung. Moet in ieder geval voldoen aan de minimum sw versie die op de Ziggo portal vermeldt staat (
T-MST5DEUC-1006.0)

Hoe bedoel je via info? Als ik op de guide button druk krijg ik wel de juiste tijd (20:57). Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten zien (of is dat EPG?).

Ik zal hem nog eens updaten anders.

Je zult je TV terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen en van voor af aan opnieuw moeten beginnen (als er een andere manier is dan weet ik dat niet): dus CAM eruit, EXIT een seconde of 15 ingedrukt houden en bevestigen, gegevens opnieuw invullen, en als je Nederland 1 hebt de CAM erin drukken (TV eerst uit zetten is bij Samsung niet echt nodig).

Je verliest natuurlijk wel alle instellingen, mocht je daar veel waarde aan hechten schrijf ze dan eerst even op.

Wat anoniem ook zegt: als de TV niet de juiste tijd/datum heeft dan zal de authenticatie nooit lukken. Deze kan mogelijk ook fout staan als je de klok op handmatig zet of een ander land kiest tijdens de installatie.

Ik zal dat even doen.

Edit: Ik heb hem gereset zoals je aangaf. Dit heeft alleen niks uitgemaakt. Wel kreeg ik bij het insteken van de module 1 seconden een ander scherm waar denk ik stond van auth., alleen ging die weg, en kreeg ik hetzelfde scherm als op de foto :(.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stel ik zou mijn Ziggo kaartje nu activeren, zou dat ook niet helpen? Neen zeker :cry:
 
Ik denk niet dat dat zal helpen, bij deze fout gaat de CAM in pass through mode en doet dan verder niets meer met het signaal.

Op dit forum zijn wel wat andere berichten met deze foutmelding (Signature veriification failed) te vinden, vaak loste dit zichzelf spontaan op, maar wat nu precies de oorzaak is?

In ieder geval zou je de laatste firmware (1019.0) kunnen proberen, je weet nooit wat het oplost (letterlijk, want Samsung is nogal spaarzaam met changelogs).
 
Ik denk niet dat dat zal helpen, bij deze fout gaat de CAM in pass through mode en doet dan verder niets meer met het signaal.

Op dit forum zijn wel wat andere berichten met deze foutmelding (Signature veriification failed) te vinden, vaak loste dit zichzelf spontaan op, maar wat nu precies de oorzaak is?

In ieder geval zou je de laatste firmware (1019.0) kunnen proberen, je weet nooit wat het oplost (letterlijk, want Samsung is nogal spaarzaam met changelogs).

Ik dacht ik probeer het naar 10x, nog een keer. En het werkt! Heb stap 2 nu doorlopen, nu moet ik enkel een klantnummer hebben van ons studentenhuis. Die heb ik alleen niet, dus morgen ff fixen, en dan HD _O_ Iig heel erg bedankt! Super!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan