modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

ky

heb net een stukje gelezen over de motorola modem
sinds ik plus heb van chello is de internet verbinding hopeloos
nu bijna een week verder niets opgelost.
de verbinding stopt na een uur of zoals gisteren na 18 uur
haal de stekker uit het modem van de stroom enkele seconden en kan dan weer internetten
alle dagen met chello helpdisk contact gehad en ligt alleen maar aan mijn pc of de firewall die er tussen zit,heb en had mijn twijfels elke keer weer als ik belde over dat modem daar ligt het niet aan meneer het is duidelijk uw pc.
wat kan ik nu het beste doen begin een beetje ziek te worden van dat gedoe.
henk
 
De firewall zal het niet aan liggen, dan zou ie het helemaal niet doen en niet afentoe.

Een softwarematig probleem zou het wel kunnen zijn zoals corrupte bestanden in je winsock.

Het kan zijn dat de buffer in je modem steeds volloopt en 'm daardoor moet resetten, dit komt regelmatig voor. Al heb ik er zelf nog geen last van gehad. Dit kan verholpen worden met een firmware update van de kant van Chello.

Maar ook misschien wel interessant om te weten voordat we conclusies trekken:

Is je modem nog wel online?
Heb je wel een ip-adres?
Is de verbinding traag of helemaal weg?
 
de modem is online maar maakt geen verbinding retour signaal of zoiets
heb een ip adres
en als die loopt is het een goede verbinding
modem is nieuw
win98 heb ik reeds meerdere malen op nieuw op de pc gezet
ook als ik een andere pc aansluit blijft het probleem zich voor doen
ook als ik via win xp werk blijft het probleem het zelfde
 
misschien toch maar even de monteur bellen, misschien is de kabel naar je huis gewoon niet goed.
 
was dat maar zo makkelijk even een monteur bellen ben al vanaf vorige week donderdag in de weer om het goed te krijgen,
het ligt overal aan behalve chello daar is niks mis mee,en een monteur nooit van gehoord
zal zien wat er in de loop van de dag gebeurt en dan maar weer bellen
 
Als je modem online is heb je ook retour signaal. Je kunt in de html kijken van je modem op http://192.168.100.1
Hier zie je zowel bij upstream als bij downstream de powerlevel in dBmV zien. Die moet voor de downstream tussen -15 en 15 zitten (al is het al slecht als ie onder de -11 of boven de +11 komt. De upstream moet tussen de 45 en 55 zitten. Signal to Noise Ratio moet ongeveer 33 zijn.

Als deze waardes goed zijn moet je dit ook, indien mogelijk, eens bekijken als je problemen hebt. Als die waardes dan nog steeds goed zijn ligt het NIET aan het signaal.

NB: Een andere pc zal niet zomaar werken als je niet eerst het mac-adres van je netwerk hebt gecloned.
 
Hier heb ik ook een poos last van gehad vorige maand! Elke dag viel dat ding wel een keer uit voor een paar seconden. Maar sinds een paar weken heb ik er geen last meer van gehad dus het zal bij jou ook wel een keer overgaan. Bij mij heeft het zo'n 3 weken geduurd. Waar het nu aan lag....kweet het niet :-\
 
heb in de modem gekeken zie alleen maar ready en geen melding van down of up.
zit wel achter de firewall,zou die er eerst afmoeten om te zien of de modem goed is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan