Onlangs werd er onverwacht een pakketje van Ziggo bezorgd. Daar zat een nieuw modem in. Vooraf geen enekel brief of melding of zo. Op de doos stond dat het oude modem na 14 dagen gedeactiveerd zou worden. Gelukkig was ik niet op vakantie of zo, maar had niet meteen tijd om het nieuwe modem te installeren. En toen ik in de doos keek, bleek de ophang beugel te ontbreken. Zonder die beugel kan ik het modem niet in de meterkast plaatsen.
Ziggo gebeld en een aardige dame vertelde me dat er meteen een beugel nagezonden zou worden. Een week later nog geen beugel maar ineens ook geen internet meer.Het oude modem zou pas na 14 dagen gedeactiveerd worden en er was pas een week voorbij, dus weer Ziggo gebeld. Weer door alle irritante menu's en wachtrijen, maar toen een heel aardige en deskundige man aan de lijn. Hij vertelde dat het oude modem er al uit lag terwijl dat nog niet zou moeten. Het nieuwe modem zou nu geactiveerd moeten worden (maar was nog niet geplaatst). Hij kon dat proces niet stoppen maar de oplossing was om dat terug te draaien. Dat zou mogelijk wel een uur of zelfs een paar uurtjes kunnen duren. Dan zou het oude modem gewoon blijven werken totdat ikzelf een keer het nieuwe modem wilde plaatsen. Dan moest ik even bellen om dat door te geven en zouden zij het nieuwe modem activeren. Dus die middag en avond geen internet. Lastig als je met twee man vanuit huis werkt. maar niks aan te doen.
De volgende ochtend nog geen internet. Dus weer door alle menu's worstelen en nu een dame aan de lijn die een heel andere mening (en houding) had. "Wat mijn collega gezegd heeft is onzin en doen we nooit . Dat kan niet. U moet gewoon het nieuwe modem nu installeren en verder niks". Uitgelegd dat het niet kon omdat de beugel nog ontbrak. "Dan zoekt u maar iets anders uit of zet maar een trap in de meterkast. Dit is de enige oplossing en iets anders ga ik niet doen". Gesprek verliep niet echt prettig. Dame hield vol dat wat haar collega gezegd had nooit gedaan werd en zelfs ook niet kon. Ik moest maar gewoon het nieuwe modem plaatsen (ondanks dat het niet kon) en verder niks. Uiteindelijk: "ik ga u niet meer helpen en ga dit gesprek verbreken!" Tuut-tuut-tuut......
Verbouwereerd achtergebleven en weer opnieuw gebeld. Na alle menu's een andere dame aan de lijn. Alles uitgelegd. Deze dame was heel vriendelijk en zegt "wat mijn eerste collega vertelde is inderdaad correct. Dat is gewoon de standaard procedure. Ik ga dat nu voor u regelen." Een kwartiertje later weer internet.
Ziggo gebeld en een aardige dame vertelde me dat er meteen een beugel nagezonden zou worden. Een week later nog geen beugel maar ineens ook geen internet meer.Het oude modem zou pas na 14 dagen gedeactiveerd worden en er was pas een week voorbij, dus weer Ziggo gebeld. Weer door alle irritante menu's en wachtrijen, maar toen een heel aardige en deskundige man aan de lijn. Hij vertelde dat het oude modem er al uit lag terwijl dat nog niet zou moeten. Het nieuwe modem zou nu geactiveerd moeten worden (maar was nog niet geplaatst). Hij kon dat proces niet stoppen maar de oplossing was om dat terug te draaien. Dat zou mogelijk wel een uur of zelfs een paar uurtjes kunnen duren. Dan zou het oude modem gewoon blijven werken totdat ikzelf een keer het nieuwe modem wilde plaatsen. Dan moest ik even bellen om dat door te geven en zouden zij het nieuwe modem activeren. Dus die middag en avond geen internet. Lastig als je met twee man vanuit huis werkt. maar niks aan te doen.
De volgende ochtend nog geen internet. Dus weer door alle menu's worstelen en nu een dame aan de lijn die een heel andere mening (en houding) had. "Wat mijn collega gezegd heeft is onzin en doen we nooit . Dat kan niet. U moet gewoon het nieuwe modem nu installeren en verder niks". Uitgelegd dat het niet kon omdat de beugel nog ontbrak. "Dan zoekt u maar iets anders uit of zet maar een trap in de meterkast. Dit is de enige oplossing en iets anders ga ik niet doen". Gesprek verliep niet echt prettig. Dame hield vol dat wat haar collega gezegd had nooit gedaan werd en zelfs ook niet kon. Ik moest maar gewoon het nieuwe modem plaatsen (ondanks dat het niet kon) en verder niks. Uiteindelijk: "ik ga u niet meer helpen en ga dit gesprek verbreken!" Tuut-tuut-tuut......
Verbouwereerd achtergebleven en weer opnieuw gebeld. Na alle menu's een andere dame aan de lijn. Alles uitgelegd. Deze dame was heel vriendelijk en zegt "wat mijn eerste collega vertelde is inderdaad correct. Dat is gewoon de standaard procedure. Ik ga dat nu voor u regelen." Een kwartiertje later weer internet.