Modem wissel met hindernissen...

HansTV

Forum Gebruiker
Berichten
43
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Onlangs werd er onverwacht een pakketje van Ziggo bezorgd. Daar zat een nieuw modem in. Vooraf geen enekel brief of melding of zo. Op de doos stond dat het oude modem na 14 dagen gedeactiveerd zou worden. Gelukkig was ik niet op vakantie of zo, maar had niet meteen tijd om het nieuwe modem te installeren. En toen ik in de doos keek, bleek de ophang beugel te ontbreken. Zonder die beugel kan ik het modem niet in de meterkast plaatsen.

Ziggo gebeld en een aardige dame vertelde me dat er meteen een beugel nagezonden zou worden. Een week later nog geen beugel maar ineens ook geen internet meer.Het oude modem zou pas na 14 dagen gedeactiveerd worden en er was pas een week voorbij, dus weer Ziggo gebeld. Weer door alle irritante menu's en wachtrijen, maar toen een heel aardige en deskundige man aan de lijn. Hij vertelde dat het oude modem er al uit lag terwijl dat nog niet zou moeten. Het nieuwe modem zou nu geactiveerd moeten worden (maar was nog niet geplaatst). Hij kon dat proces niet stoppen maar de oplossing was om dat terug te draaien. Dat zou mogelijk wel een uur of zelfs een paar uurtjes kunnen duren. Dan zou het oude modem gewoon blijven werken totdat ikzelf een keer het nieuwe modem wilde plaatsen. Dan moest ik even bellen om dat door te geven en zouden zij het nieuwe modem activeren. Dus die middag en avond geen internet. Lastig als je met twee man vanuit huis werkt. maar niks aan te doen.
De volgende ochtend nog geen internet. Dus weer door alle menu's worstelen en nu een dame aan de lijn die een heel andere mening (en houding) had. "Wat mijn collega gezegd heeft is onzin en doen we nooit . Dat kan niet. U moet gewoon het nieuwe modem nu installeren en verder niks". Uitgelegd dat het niet kon omdat de beugel nog ontbrak. "Dan zoekt u maar iets anders uit of zet maar een trap in de meterkast. Dit is de enige oplossing en iets anders ga ik niet doen". Gesprek verliep niet echt prettig. Dame hield vol dat wat haar collega gezegd had nooit gedaan werd en zelfs ook niet kon. Ik moest maar gewoon het nieuwe modem plaatsen (ondanks dat het niet kon) en verder niks. Uiteindelijk: "ik ga u niet meer helpen en ga dit gesprek verbreken!" Tuut-tuut-tuut......

Verbouwereerd achtergebleven en weer opnieuw gebeld. Na alle menu's een andere dame aan de lijn. Alles uitgelegd. Deze dame was heel vriendelijk en zegt "wat mijn eerste collega vertelde is inderdaad correct. Dat is gewoon de standaard procedure. Ik ga dat nu voor u regelen." Een kwartiertje later weer internet.
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Berichten
1.045
Een vervelende ervaring zo tussendoor, dat is niet tof. Ik ben blij te vernemen dat je internet na het laatste gesprek weer snel online was. Dat gaat om het oude modem? Technisch gezien kan dat natuurlijk, dus zonde dat er zo moeilijk om is gedaan.
De crux van het niet ontvangen van de ophangbeugel ligt aan ons bestelsysteem dat slechts 1 ding tegelijk toestaat. Er stond een actie open op het internetgedeelte van jouw abonnement, zodra deze weg is wordt de volgende bestelling op dat product uitgevoerd.

Onze wens om oude modems om te ruilen blijft staan, daar moet nu wel wat in gebeuren. Ik begrijp dat de beugel al in bestelling staat, zodra je die ontvangen hebt? Neem contact op met de klantenservice, bijvoorbeeld via de Mijn Ziggo app (bellen kan natuurlijk ook :angel: als je de juiste menu's door weet te komen). Daar geef je dan aan dat je het nieuwe modem in gebruik wil nemen + foto van de onderzijde van het nieuwe modem voor het serienummer. Dan zorgen we voor het activeren van het nieuwe modem.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.132
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Onze wens om oude modems om te ruilen blijft staan, daar moet nu wel wat in gebeuren.
Maar zo actief is Ziggo daar ook niet in. Bij de vorige snelheidsverhoging heb ik de modemcheck op de Ziggo site gedaan . Daaruit kwam dat mijn modem niet meer met de laatste verhoging mee kon. Dat wist ik al. In die zelfde check sessie kon je aangeven een nieuw modem te willen ontvangen, wat ik gedaan heb.

Dan is het vreemd te lezen dat @HansTV ongevraagd een nieuw modem krijgt terwijl er bij hem nog geen noodzaak is, terwijl het modem bij mij de snelheid niet kan bijbenen en Ziggo niet eens reageert op hun check pagina. Oke, ik vind het nog steeds snel genoeg en zou al lang gebeld hebben als ik perse een nieuw modem wilde.
 

Peter711

Forum Gebruiker
Berichten
150
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb zelf een Cisco 3928AD volgens de tech specs zou ie 350 aan kunnen
Ben benieuwd
 
Bovenaan