• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem (Wifi) Router vraag

Berichten
147
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een paar vraagjes over de modem wifi routers van Ziggo zelf. Ik heb zelf nog een oud modem (EPC3212) en een losse router deze is wat beperkt en kan niet tegelijkertijd op 2,4 en 5 Ghz werken dit is lastig omdat niet alles op 5ghz werkt en op de 2.4 GHz heb ik teveel storing (flat) dus ik ben aan het kijken naar een andere optie. Nu zag ik dat Ziggo ook wifi routers levert, Dus ik dacht misschien een idee om deze te overwegen alleen heb ik er nog wat vraagjes over:

1: Is het mogelijk om er zelf eentje te kunnen kiezen?
2: Heeft het invloed op je abonnement of contract?
3: Ik heb er 2 gezien die mij interessant lijken aangezien deze op beide frequenties werken en ook een mogelijkheid voor NAS hebben=
Technicolor TC7210 https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/apparatuur/technicolor-tc7210/
Cisco EPC-3928 https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/apparatuur/cisco-epc-3928/

4:Wat raden jullie aan en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
 
Je kunt zelf niet kiezen welke modem/router je krijgt.
Met een beetje pech krijg je er eentje die niet met 2,4 en 5 GHz tegelijk kan werken.

Ziggo ruilt uiteraard niet zomaar een goed werkende modem om. Zeker niet omdat jij niet meer tevreden bent over je eigen router.
Vragen kan je het natuurlijk altijd.
 
Leidt mij tot de volgende vraag:
Ik heb altijd begrepen dat als je een combimodem, dus modem router en je zet de modem in bridgemode, dat je dan de wifi functie van de modem uitschakelt. Totdat ik heel recentelijk iemand hoorde zeggen dat dit bij voormalig UPC en voormalig Ziggo verschilt. Dus bij de een geldt dit wel, bij de ander niet. Ik ben hier eigenlijk toch wel nieuwsgierig naar hoe het echt zit.
 
Als je de TC7200 in bridge mode zet dan blijft de wifi aan staan.
Wil je dat niet, dan moet je eerst de wifi uitzetten, voordat je het modem in bridge mode zet.
 
Het ligt ook aan waar je woont. De TC7210 krijg je ook alleen maar als je in oud-Ziggo gebied woont. Oud-UPC gebied krijg je dit modem niet, dan krijg je de TC7200.
 
Hmm lastig dus, misschien toch eens een telefoontje wagen met de klantenservice.
 
Almere[USER=13639]@Light[/USER] zei:
Ik heb een paar vraagjes over de modem wifi routers van Ziggo zelf. Ik heb zelf nog een oud modem (EPC3212) en een losse router deze is wat beperkt

Ik heb ook voor die keus gestaan, heb toch die Cisco 3212 gehouden. Uitstekende modem. Als ik jou was zou ik die Cisco 3212 houden en voor een goede eigen router gaan. Heb zelf de Asus RT-AC68 en die bevalt echt uitstekend, nog steeds regelmatige firmware updates, goed bereik en veel instelmogelijkheden zoals VPN, aparte internet toegang per cliënt. Ondanks dat het al een ouder type is. Maar er zijn ook andere goede merken die tegelijk op 2.4 en 5 GHz werken, zoals Netgear, Draytek en ook de nieuwere Asus modellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kunt sowieso al niet kiezen maar de modems die je noemt zenden 2.4 en 5 ghz ook niet tegelijk uit... alleen de horizon box heeft beide tegelijk. dus neem je horizon, en laat je alles via de horizon lopen dan heb je beide.

een eigen router geeft je natuurlijk wel veel meer vrijheid (in plek, instellingen, etc)
 
@elvagabundo : Ik heb expres gekozen om mijn losse modem te houden, als mijn H-box ermee kapt dan heb ik niks meer. Vooral in het begin werkte dit niet even goed. Toch raar van de modems volgens de beschrijving (zie links in start topic) zouden beide modems 2,4 en 5 Ghz tegelijkertijd uit kunnen zenden. Zijn de modems van Ziggo zo beperkt dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan