modem vervangen wegens verandering van frequentie

Status
Niet open voor verdere reacties.
X

xhoy

chello had dus laast eindelijk een mooi briefje gestuurt met daar in de medeling dat ze erg graag op 20 okt ons modem (com21) wouden komen op vervangen.

dus ik bel vandaag met cabel1 om temelden dat ik daar geen behoefte heb.

nou melde de medewerker aan de andere kant van de lijn het volgende:

"het zou kunnen zijn dat je dan van af begin november zonder internet zit want upc gaat de frequentie van het internet veranderen"

en toen ik me begon aftevragen waarom dat niet gemelt was kwam hij met de opmerking "dit kunnen zijn per gebruiker instellen" hij wist aleen niet zeker of ze dat ook gingen doen en dat ik daar voor met de chello helpdesk moest bellen.

nou heb ik de helpdesk verder nog niet gebelt maar nou vroeg ik mij 2 dingen af:

1) krijgt cabel1 PER modem dat ze vervangen een bedrag (hij wou hem namelijk wel ERG graag vervangen, of een andere afspraak maken, of een afspraak "ver" in de toekomst zo dat het iig 'zeker' was dat ik geholpen zou worden)

2) stel upc wisselt van frequentie
2a) heeft dat dan idd invloed?
2b) stel dat ze het per gebruiken kunnen configureren gaan ze dat dan ook doen? of moet je dat ergens requesten?

Thomas

*die nu de helpdesk gaat bellen*
 
F

Fatass

Waarom wil je niet veranderen van modem? Je zult wel moeten, want het Com21 netwerk gaat er in z'n geheel uit binnenkort.
 
M

mosterd

Het Com21 netwerk is fundamenteel anders dan het EuroDocsis netwerk waar ze je graag op willen hebben. Eurodocsis is een standaard die de meeste kabelbedrijven nu hanteren.

Het onderhoud van de Com-controllers is namelijk ook duurder dan de infrastructuur voor het EuroDocsis netwerk. Als je je poot dus stijf blijft houden, is de kans dus inderdaad aanwezig dat je binnenkort zonder internet komt te zitten. Nu denk ik niet dat dat dan komt doordat het Com21 netwerk er uitligt (zal nog wel een tijdje blijven werken), maar meer dat UPC je zo probeert te dwingen mee te werken aan de modem swap.
 
Topicstarter
Topicstarter
X

xhoy

Fatass zei:
Waarom wil je niet veranderen van modem? Je zult wel moeten, want het Com21 netwerk gaat er in z'n geheel uit binnenkort.

om dat ik behoorlijk gehecht ben aan me static ip ;-)
 
Topicstarter
Topicstarter
X

xhoy

mosterd zei:
Nu denk ik niet dat dat dan komt doordat het Com21 netwerk er uitligt (zal nog wel een tijdje blijven werken), maar meer dat UPC je zo probeert te dwingen mee te werken aan de modem swap.

nu is dan natuurlijk de vraag:
hoe hou je upc het langste aan het 'lijntje' en blijven ze je van internet voor zien.
 

Bert

Forum Gebruiker
Berichten
900
xhoy zei:
nu is dan natuurlijk de vraag:
hoe hou je upc het langste aan het 'lijntje' en blijven ze je van internet voor zien.

Ik vermoed dat per 1-1-2005 het non eurodocsis netwerk offline gaat, vandaag was hier een monteur van chello en die vertelde al dat ze niets anders mee bezig waren als het omruilen van modems.
Deze omruil actie moest uiterlijk 31-12 zijn afgerond.

Ik denk ook dat als je de omruiling weigert dat je alle kosten van een toekomstige omruiling zelf moet gaan betalen, je hebt immers zelf de noodzakelijk omruiling geweigerd.
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Nog iets om over na te denken.
Het kabelmodem is en blijft van chello. Als zij hem dus terug willen hebben, moet je hem dus terug geven.
Doe je dat niet, is het in feite diefstal en kan chello het een ander aan kosten in rekening brengen.
Lees de voorwaarden maar eens goed door.
 
H

Hnzl

voor zover ik weet gaan ze vanaf 1 november beginnen met het afsluiten van bepaalde delen van het oude com21 netwerk(niet eurodocsis).
Daarom willen ze graag overal de modems voor de tijd gewisseld hebben zodat niet ineens 1000 klanten tegelijk bellen met de kreet, ik heb geen internet meer, omdat een of ander figuur ergens in een kastje n stekker heeft losgetrokken ;D ;D
 
Topicstarter
Topicstarter
X

xhoy

en het is zeker ook geen rede om chello per direct op tezeggen?

toch morgen maar adsl gaan aanvragen dan heb ik temiste nog 2 maanden de tijd om alles temigreren heb aleen geen zin om een opzeg termijn van 3 maanden (oid) te hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan