• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem valt weg, rest blijft online

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dutch3men
  • Startdatum Startdatum
D

Dutch3men

Ik zit met een probleem, ik heb hier een Cisco EPC3212 en hierachter zit een Netgear WNDR3700 v2.
Nu valt regelmatig mijn internet verbinding weg voor alleen vandaag:
17:56 * Disconnected
18:01 * Disconnected
18:02 * Disconnected

Zodra ik dit merk check ik meteen of ik nog op mijn router kan en of ik de waardes van mijn modem kan uitlezen. Ik kan prima in mijn router komen, maar mijn modem reageert niet meer en mag ik wachten tot deze terug online komt.

Ik heb de helpdesk gebeld en die roept dat mijn modem niet offline geweest is en dat ze alleen maar helpen zodra de router er tussen uit is. Maar wat niet tot die gast doordringt is dat mijn router niet het probleem is maar mijn modem. Dus of ik de router er tussen uit haal ja/nee maakt voor zover ik weet niks uit.

Verder was ik ondertussen ook bestanden aan het overzetten naar mijn server die ik hier heb staan en dit ging ook gewoon door, terwijl ik geen internet meer had. Als mijn router uitgevallen was had deze transfer moeten stoppen, maar dit was niet het geval.

Dit zijn mijn signaal waardes:
Downstream Channels
Channel 1: 0.2 dBmV 37.9 dB
Channel 2: 0.6 dBmV 38.6 dB
Channel 3: 0.4 dBmV 38.2 dB
Channel 4: 0.2 dBmV 38.2 dB
Channel 5: -0.1 dBmV 37.9 dB
Channel 6: 0.2 dBmV 37.6 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Channel 1: 49.9 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Iemand een idee?
 
Als ik mij niet vergis kan je als klant in de EPC3212 geen log file bekijken. Je kunt niet achteraf zien wat de modem heeft gedaan.
Wat doen de lampjes als de verbinding wegvalt?
Gaat bv alleen het online lampje uit, of gaan ze allemaal uit en start de modem opnieuw?

Dat UPC wil dat je de router er tussen uit haalt is heel normaal. Bij storingen moet je de oorzaak zoeken en dat doe je door zaken uit te sluiten.
Als zonder router, computer rechtstreeks aan modem, de modem toch de verbinding verliest dan is zeker dat de router niet de oorzaak is.
Het feit dat het bestanden overzetten bleef lopen tijdens internet uitval bewijst alleen dat de router nog werkte op de LAN poorten. Het zegt niets over eventuele problemen op de WAN poort en dat is net de poort die aan de UPC modem vast zit.
 
Zo ik heb eens verder bijgehouden wanneer het internet wegvalt, dit waren de tijdstippen waarvan ik het weet aangezien ik mijn pc toen aan had:
7-9-2012
17:56 * Disconnected
18:01 * Disconnected
18:02 * Disconnected
20:07 * Disconnected
20:52 * Disconnected
21:50 * Disconnected

8-9-2012
20:51 * Disconnected
21:27 * Disconnected
23:23 * Disconnected

9-9-2012
13:59 * Disconnected
22:02 * Disconnected

En die van zo net was ik op tijd beneden om bij het modem te kijken wat er gaande was etc.
Het duurde in totaal 7 minuten tot internet het weer deed. Ook viel me op dat op een gegeven moment alle lampjes groen werden maar direct hierna werden de lampjes bij Link en DS oranje. En begon die weer opnieuw te zoeken of wat die dan ook doet.
 
De modem valt dus echt uit.
Dat zou UPC volgens mij moeten kunnen zien want zo ver ik weet kunnen die wel de log uitlezen.
 
Johnny54 zei:
De modem valt dus echt uit.
Dat zou UPC volgens mij moeten kunnen zien want zo ver ik weet kunnen die wel de log uitlezen.
Diegene die ik afgelopen vrijdag aan de lijn had, die beweerde dus dat die dit niet kon zien.
 
Ik meende dat ze het konden, maar kan dat niet met zekerheid zeggen.
Ik heb die informatie ook alleen maar ergens gelezen.

Als het uitvallen aan de gang blijft in ieder geval een tijdje testen zonder router, dus computer rechtstreeks aan de modem. De helpdesk vraagt dat toch steeds weer.
Blijft het dan ook aan de gang weer contact opnemen met UPC.
Evt met UPC webcare als je met de helpdesk niet verder komt.
 
sinds vanavond doet mijn cisco 3212 het niet meer. alle lampjes blijven uit. omruilen, maar wat is goed modem? mijn router wil ik blijven gebruiken
 
Als je je eigen router wilt blijven gebruiken is een modem die bridged werkt te prefereren boven een modem/router, hoewel dat ook werkt.
UPC heeft momenteel de volgende bridged modems. Cisco EPC3208 en soms nog de Cisco EPC3212
Er is geen wezenlijk verschil tussen die twee.

Bij het melden van het probleem aan UPC wel aangeven dat je bij vervanging een modem wil zonder ingebouwde router.
 
Bart zei:
sinds vanavond doet mijn cisco 3212 het niet meer. alle lampjes blijven uit. omruilen, maar wat is goed modem? mijn router wil ik blijven gebruiken

Als je snel weer online wilt, kun je (tot de monteur komt) een 12 V adapter halen. 12V/1.5A
De laatste tijd zijn er de nodige adapters kapotgegaan en met name de 1A versie. Dan heb je in ieder geval weer een werkend modem want bij cisco is in 99% van de gevallen dat er geen lampjes branden, sprake van een doorgebrande adapter.
 
MontyNick zei:
Als je snel weer online wilt, kun je (tot de monteur komt) een 12 V adapter halen. 12V/1.5A
De laatste tijd zijn er de nodige adapters kapotgegaan en met name de 1A versie. Dan heb je in ieder geval weer een werkend modem want bij cisco is in 99% van de gevallen dat er geen lampjes branden, sprake van een doorgebrande adapter.

Inderdaad ik had exact ditzelfde probleem, al een tijdje klapperenende verbinding en opeens modem helemaal niks meer doen had thuis nog een passende 12v/1.5a adapter liggen en sindsdien is de verbinding stabiel, wel leuk dat de nieuwe adapter die UPC heeft gestuurd ook een 12V/1.5A is, terwijl de originele een 15V/1A is.
 
Terug
Bovenaan