Modem valt telkens weg

S

speedfight

Een maat van me heeft telkens problemen met internet de laatste dagen. we dachten eerst dat het aan de coax kabel lag maar nadat ie vervangen was kwam het gezeur weer terug. in het log komen allerlij vage meldingen:

No ranging resonse received - T3 time-out
unicast ranging recieved abort response - re intializing MAC
DHCP failed discover sent, no offer received
SYNC timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM.QPSK symbol timing

SYNC timing Synchronization failure - Failed to axquire FEC framing

Zodra de stroom een keer van et modem is geweest gaat ie na verloop wel weer aan. maar dit werkt natuurlijk niet

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Bvd
 
W

White Rabbit

speedfight zei:
Een maat van me heeft telkens problemen met internet de laatste dagen. we dachten eerst dat het aan de coax kabel lag maar nadat ie vervangen was kwam het gezeur weer terug. in het log komen allerlij vage meldingen:

No ranging resonse received - T3 time-out
unicast ranging recieved abort response - re intializing MAC
DHCP failed discover sent, no offer received
SYNC timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM.QPSK symbol timing

SYNC timing Synchronization failure - Failed to axquire FEC framing

Zodra de stroom een keer van et modem is geweest gaat ie na verloop wel weer aan. maar dit werkt natuurlijk niet

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Bvd
Bekende meldingen, vaak gehad.
Betekent dat het modem op zoek is naar een frequentie + ID. Het modem is om de een of andere reden zijn verbinding kwijt geraakt. Wordt het modem van de stroom afgehaald?

Aan de meldingen te zien lijkt het me een Thomson modem, klopt dat? Als dat zo is kun je zien wanneer die meldingen zich voor hebben gedaan en kijken of er op die momenten iets is gebeurt (stroomstoring, coaxkabel uit modem, zelf instellingen, bijv frequentie aan modem aangepast oid).

Verder kan het gebeuren dat het modem niet in orde is. Maar eerst de rest maar eens checken.
INVULOEFENING:
Je hebt het over gezeur.  Wat voor gezeur? Sinds wanneer?
..................................................................................
hoe lang heeft hij al chello? heeft hij modemwissel, abbowissel gehad etc etc.? in welke regio/pcgebied? welk modem gaat het om?
....................................................................................
Wat zeggen de signaalwaarden op:
http://192.168.100.1/ vwb: diagnostics (uitgaande van Thomson)
Signal Acquired
Signal to Noise Ratio
Received Signal Strength,
......................................................................................
Wat voor een splitter heeft hij, hoe lang heeft hij die al?
.....................................................................................
Hoe lang is de coaxkabel?
....................................................................................
 
Topicstarter
Topicstarter
S

speedfight

Het is een Motorola. hij heeft een modem wissel gehad er zat eerst + - 30 meter coax kabel van het modem naar de splitter. dit heeft altijd gewerkt. met het oude modem en met de motorola. hij heeft al een jaar of 5 6 chello. het gezeur begon op zaterdag 11:30 meteen chello gebeld en zij gaven aan dat er geen storingen zijn/waren.

toen de problemen begonnen heb ik de coax kabel omgewisselt met een UTP zodat het modem met een stukje (halve meter + -) coax direct naast de spitter zit. het signaal ging toen van -4 (soms -5) naar +3 (soms +4). dat was dus al een verbetering. er zit een plitter op die gewoon als een TV plug in het kastje zit. de coax voor het modem moet je erop schroeven. een andere is gewoon een TV plug voor de TV.

Internet heeft toen een halve dag gewerkt en het gezeur begon weer.


Bvd
 
P

pblock

speedfight zei:
Het is een Motorola. hij heeft een modem wissel gehad er zat eerst + - 30 meter coax kabel van het modem naar de splitter. dit heeft altijd gewerkt. met het oude modem en met de motorola. hij heeft al een jaar of 5 6 chello. het gezeur begon op zaterdag 11:30 meteen chello gebeld en zij gaven aan dat er geen storingen zijn/waren.

toen de problemen begonnen heb ik de coax kabel omgewisselt met een UTP zodat het modem met een stukje (halve meter + -) coax direct naast de spitter zit. het signaal ging toen van -4 (soms -5) naar +3 (soms +4). dat was dus al een verbetering. er zit een plitter op die gewoon als een TV plug in het kastje zit. de coax voor het modem moet je erop schroeven. een andere is gewoon een TV plug voor de TV.

Internet heeft toen een halve dag gewerkt en het gezeur begon weer.


Bvd

Ik heb gezien in modem specs. dat de coax input impedantie 75 OHM moet zijn.

Gebruik je bijv. 60 ohm tv coax, kan je last hebben van kabel reflecties==>> staande golven, die weer voor storingen kunnen zorgen.

Dus gebruik DIKKE 75 OHM coax, liefst met dubbele folie , en gevlochten afscherming

            DOE er je voordeel mee
 
B

Bramp2004

Heb zelf een motorola sb4100, heb deze problemen ??? ook. begon nadat ik een nieuw MAC-adres had aangemeld met bijbehorende nieuwe netwerkkaart. Hij valt maar een paar sec. weg, gebeurd vooral 's nachts.Een keer was ik een half uur bezig met resetten/opstarten van de lan-verbinding en de modem. Voordat ik hem eindelijk weer aan het lopen had.  krijg dan de bekende melding LAN-verbinding een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten. Verdenk toch Chello ervan om dan testen I.V.M. snelheidsverhoging uit te voeren. Of in ieder geval problemen met hun DNS servers. Hier wat info over mijn modem ;

Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 33 dB
QAM 64
Network Access Control Object ON
Power Level 4 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading 




Upstream  Value
Channel ID 4
Frequency 54896000 Hz Ranged
Ranging Service ID 515
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 47 dBmV 

Addresses Configuration Logs Help



Frequency Plan: European PAL I/B/GJapan NTSC 
Upstream Channel ID:   4
Favorite Frequency (Hz): 514750000 
 
W

White Rabbit

governator,
zou wel een aardige start kunnen zijn van alle hier genoemde problemen:
Macadres wijzigen of nieuw IP krijgen. Hoorde in UPC winkel dat ze nog steeds problemen hebben hebben met IP-adressen.

Wat je ook zou kunnen proberen (puur uit ervaring, zonder verklaring) is een andere frequentie nemen voor je modem.
634750000 doet het bij jou waarschijnlijk ook (gezien je 514750000) en geeft miss betere waarden + minder uitval.
 
P

pblock

governator zei:
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 33 dB

HFC MAC Address xx:xx:xx:xx:xx:xx


Upstream  Value
Channel ID 4
Frequency 54896000 Hz Ranged
Ranging Service ID 515
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 47 dBmV 

Addresses Configuration Logs Help

This page provides information about the servers your Cable Modem is using, and the computers to which it is connected. 


Item Value
Serial Number xxxxxxxxxxxx
Ethernet IP Address 192.168.100.1
Ethernet MAC Address xx:xx:xx:xx:xx:xx
CM USB IP Address 192.168.100.1
CM USB MAC Address xx:xx:xx:xx:xx:xx
CPE USB MAC Address xx:xx:xx:xx:xx:xx

Frequency Plan: European PAL I/B/GJapan NTSC 
Upstream Channel ID:   4
Favorite Frequency (Hz): 514750000 

   Frequency Plan: European PAL I/B/GJapan NTSC 

Je kan niet je freq.plan op pal en ntsc zetten,

Het moet zijn PAL, probeer dat is goed tezetten

In mijn mdm  ( SB5100e) kan ik kiezen tussen

PAL, north Amer. en jap. NTSC

ken de 4200 niet.

PS bedankt voor je MAC's

governator, je heb ze zelf al verwijdert . de quote wordt vanzelf al aangepast.
Maar toch bij deze.
 
B

Bramp2004

euhm, als ik ipconfig/all in een MS-DOs venster gooi krijg ik een heel ander fysiek adres te zien?
dacht dat op http://192.168.100.1/address.html wel de boel versleuteld was ??? Godamm
 
S

Spyko

Mijn motorola surfboard werkt alleen als ik mijn netwerkkaart op 10mbit half duplex zet. Geen 10 mbit full duplex, dan heb ik om de ene vage reden helemaal geen verbinding meer. Doe ik dit niet dan moet ik soms 5x per dag resetten. Het duurde mij trouwens een half jaar om hier achter te komen en je wilt niet weten voor hoeveel geld ondertussen er naar de helpdesk gebeld is. De oplossing stond toevallig alleen op dit forum ;D

Ik hoop voor jullie dat dit helpt. Het is namelijk heel makkelijk in te stellen en het werkt bij mij nu al jaren. De modem valt slechts heel af en toe weg. Zeg maar eens in de zoveel maanden.
 
Bovenaan