• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem valt steeds weg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zulake
  • Startdatum Startdatum
Z

Zulake

Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen heb ik vooral 's nachts last van een vervelend probleempje.
Na middernacht valt mijn modem rond elk heel uur uit (00:00, 01:00, 02:00 etc).

Dit is kenmerkend doordat plotseling alle online activiteiten kuren krijgen en zeuren over no connection/connection lost. De lampjes op de modem blijven echter vrolijk aan, hoewel de Link niet meer knippert maar constant brandt.

Ik kan tevens via het LCD schermpje op mijn toetsenbord (Logitech G15) zien dat zowel de upload als download naar 0,0 kb/s zakt. Geen enkele site/online programma werkt meer en 192.168.100.1 is niet meer bereikbaar via de browser, laat staan te pingen via cmd. Tevens kan ik niet meer bellen en gebeld worden, hoewel in beide gevallen het lampje van de telefoon wél knippert bij een inkomende en uitgaande oproep.

Als ik niks doe, zal de modem na circa 30 seconden-1 minuut zichzelf rebooten en weer online komen. Snelheden zijn verder prima, en naar mijn idee de waardes ook. Ik ben ze momenteel aan het monitoren, en ze blijven constant rond dezelfde waardes.

Op het moment dat hij weer uitvalt zijn de waardes amper verandert.

De waardes:

Downstream:
Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 2.8 dBmv 35.6 dBmv
Channel 2: 3.0 dBmv 38.1 dBmv
Channel 3: 2.6 dBmv 37.6 dBmv
Channel 4: 2.9 dBmv 35.1 dBmv

Upstream:
Power Level
Channel 1: 48.2 dBmv

Deze waardes zijn vrijwel identiek aan de waardes overdag. Dit probleem gebeurt echter enkel 's nachts na middernacht, overdag gebeurt dit niet.

Deze nacht is hij sinds middernacht al 3 keer uitgeklapperd. De laatste was vlak voordat dit topic getikt is. (Circa rond 1:56)

Speedtest:

870122106.png


870122570.png


870133204.png


870133672.png


Usenet snelheid:

bbfa00usenet.png


Iemand die een lampje kan laten schijnen op dit voorval?
 
Onderhoudswerkzaamheden aan het netwerk worden meestal 's nachts na 00:00 uur uitgevoerd.
Mogelijk is UPC bij jou in de buurt aan het netwerk aan het werken. In dat geval is het tijdelijk.
 
Johnny54 zei:
Onderhoudswerkzaamheden aan het netwerk worden meestal 's nachts na 00:00 uur uitgevoerd.
Mogelijk is UPC bij jou in de buurt aan het netwerk aan het werken. In dat geval is het tijdelijk.
Hmm, in dat geval staat er in ieder geval niks over vermeld op hun website. Laat ik hopen dat het inderdaad tijdelijk is. :D

Ik werd bovendien net wakker, en zag dat de modem weer was uitgevallen en niet verder online was gekomen dan het DS lampje. :(
 
Terug
Bovenaan