• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem SB5100 stoort televisie(analoog)

Peet

Forum Gebruiker
Berichten
66
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo,

Ik heb al tijden last van strepen in beeld van televisie als ik aan het downloaden ben. Ik gebruik een motorola sb5100. Heb contact gehad met helpdesk maar die konden niks met deze klacht. Aansluitpunten + kabels zijn allen van Hirschmann en zodra computer uit is heb ik prima beeld. Wie helpt?

groeten Peet
 
Wel niet helemaal hetzelfde maar toch, ik had een audiokabel van de stereo naar mijn pc lopen naast de UTP-kabel. Als ik aan het DLen was hoorde ik een brom op mijn pc-geluid, stopte ik met DLen was de brom weg. Kennelijk werkte de UTP-kabel als een soort antenne of zo. Ik heb ze toen gescheiden naar mijn PC laten lopen en weg was de brom.
Misschien zit jouw t.v.kabel dicht bij de UTP-kabel en kun je eens proberen om wat ruimte tussen die twee te ritselen. Succes.
 
den Tsaar zei:
Wel niet helemaal hetzelfde maar toch, ik had een audiokabel van de stereo naar mijn pc lopen naast de UTP-kabel. Als ik aan het DLen was hoorde ik een brom op mijn pc-geluid, stopte ik met DLen was de brom weg. Kennelijk werkte de UTP-kabel als een soort antenne of zo. Ik heb ze toen gescheiden naar mijn PC laten lopen en weg was de brom.
Misschien zit jouw t.v.kabel dicht bij de UTP-kabel en kun je eens proberen om wat ruimte tussen die twee te ritselen. Succes.

Is bij mij niet het geval. Evengoed bedankt voor je hulp!!
 
Dit soort stoorstrepen wordt veroorzaakt door het retoursignaal van je kabelmodem.
Is deze toevallig erg hoog bij jou? Kijk op http://192.168.100.1/signal.html

Vroeger kreeg je bij een modem ook een cableoptimizer. Dit was een signaalsplitter die de retoursignalen richting tv blokkeerde.
Tegenwoordig gebruiken ze deze niet meer. Hoe het nu wordt opgelost weet ik niet.
 
Johnny54 zei:
Dit soort stoorstrepen wordt veroorzaakt door het retoursignaal van je kabelmodem.
Is deze toevallig erg hoog bij jou? Kijk op http://192.168.100.1/signal.html

Vroeger kreeg je bij een modem ook een cableoptimizer. Dit was een signaalsplitter die de retoursignalen richting tv blokkeerde.
Tegenwoordig gebruiken ze deze niet meer. Hoe het nu wordt opgelost weet ik niet.


signal to noise 35 dB
Downstream powerlevel -5 dBmV
Upstream powerlevel 55 dBmV

Dit lijkt me toch goed
 
Die waarden zijn inderdaad goed.

Wat nornaal als advies gegeven wordt is om de kabels na te kijken.
In jouw geval is het gebruikte materiaal van Hirschmann dus de kwaliteit is goed.
Wat er overblijft zijn slecht gemonteerde connectors (pluggen), of wat veel vaker voorkomt loszittende connectors.
Eventueel de connectors uit de apparaten halen en er opnieuw in doen.
 
Is er toevallig ook een antenne versterker aanwezig. Dit was bij mij namelijk de boosdoener. Deze zou namelijk niet goed met de signalen overweg kunnen (Retour) De oplossing bij mij was een soort tussenstuk / filter (geleverd door de monteur UPC) in de bekabeling opnemen.Succes
 
bastrid zei:
Is er toevallig ook een antenne versterker aanwezig. Dit was bij mij namelijk de boosdoener. Deze zou namelijk niet goed met de signalen overweg kunnen (Retour) De oplossing bij mij was een soort tussenstuk / filter (geleverd door de monteur UPC) in de bekabeling opnemen.Succes

ja er is een hirschman versterker aangesloten. Maar deze zit na de aop op televisie uitgang. Het modem zit op aop data uitgang
 
bastrid zei:
Is er toevallig ook een antenne versterker aanwezig. Dit was bij mij namelijk de boosdoener. Deze zou namelijk niet goed met de signalen overweg kunnen (Retour) De oplossing bij mij was een soort tussenstuk / filter (geleverd door de monteur UPC) in de bekabeling opnemen.Succes

Volgens mij is dat dan een highpass filter. Dat zou voor mij ook wel eens kunnen werken denk ik. Hoe heb jij je verstreker geplaatst? En hoe heb je dat filter gekregen??
Bedankt voor je reactie!
 
Johnny54 zei:
Die waarden zijn inderdaad goed.

Wat nornaal als advies gegeven wordt is om de kabels na te kijken.
In jouw geval is het gebruikte materiaal van Hirschmann dus de kwaliteit is goed.
Wat er overblijft zijn slecht gemonteerde connectors (pluggen), of wat veel vaker voorkomt loszittende connectors.
Eventueel de connectors uit de apparaten halen en er opnieuw in doen.

Heb alles nagelopen, connectoren etc. zitten goed/vast. bedankt voor je reactie!!
 
Terug
Bovenaan