• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

modem resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Boomcar

Hallo mede-internetters,

Ik heb al zeker een half jaar het volgende probleem: wanneer de internetverbinding weggevallen is (minstens 1x per dag) MOET ik het kabelmodem resetten. Doe ik dit niet dan krijg ik ook geen verbinding meer. Ik heb van chello een nieuw modem gehad (motorola) en nog steeds blijft dit probleem. En na een reset is er niets meer aan de hand; de snelheid is zelfs uitstekend! Een verse windowsinstallatie mocht ook niet baten.

Kan iemand mij op weg helpen, want hier word ik echt gek van........5x per dag een modem resttten lijkt me niet normaal.

Gr. Martin
 
Chello bellen en even vragen of ze de verbinding komen meten. misschien dat die erg instabiel is.
 
Ik heb win2k en die draait al heeeeel lang stabiel........tot nu dan! En ik heb chello al regelmatig aan de lijn gehad en die zeiden dat de lijn goed was?! Ik weet niet of ze dat van daaruit kunnen meten, maar dat zeiden ze. Moet ik misschien dan toch maar een monteur langs laten komen? Het lijkt wel of mijn motorola "crasht".

Gr. Martin
 
ps. e lampjes van mijn modem branden volgens mij goed:
- 1+2 groen
- 3 knippert groen
- 4 uit
- 5 groen
- 6 uit

En eh het is een plat com 21 modem.

Gr. Martin
 
Je NIC op 10Mbit/Half Duplex zetten in je netwerkinstellingen, wil ook nog welleens helpen.

Je gaat als volgt te werk:
Je haalt eerst je modem van de stroom af.
Vervolgens ga je naar de netwerkinstellingen van je netwerkkaart (ik neem aan dat je dat wel weet), bij Eigenschappen -> Geavanceerd kan je zoiets als "Link Speed/Duplex Mode" aanpassen, deze moet op 10Mbit/Half Duplex staan.
Je zet de computer uit.
Je gooit de stroom van je com21 modem er weer op en je wacht totdat het 2e lampje Online is (dus constant groen brandt), vervolgens start je je pc weer opnieuw op en je kijkt of je er nu nog steeds wordt afgegooid.

Uiteraard geldt dit alleen als je een netwerkkaart hebt die 10/100mbit is :)
 
Ik heb van chello een nieuw modem gehad (motorola) en nog steeds blijft dit probleem

En eh het is een plat com 21 modem.

nosmile.gif
nosmile.gif
nosmile.gif

Wat is het nou?
confused.gif

Een Com21 of een Motorola Surfboard
confused.gif
 
Het is een com 21....zo'n nieuw / plat model met een verzonken X op de bovenkant. Ik had eerst nog zo'n groot ding uit mijn quicknet tijdperk.....

Ik heb de instellingen al een hele tijd op half duplex staan maar dit helpt echt niet.....Ik moet zeker 3 keer per dag mijn modem resetten.....anders heb ik geen internet :o(

Het gekke is dat ik deze problemen spontaan gekregen heb...na zeker 3 jaar probleemloos internetten is dit van de een op andere dag ontstaan....ik heb windows opnieuw geinstalleerd (je weet maar nooit), maar niet helpt.

Gr. Martin
 
Dus je had voorheen al zo'n grote com21 modem ?! En daar had je dus exact hetzelfde probleem mee ?!
Dan denk ik dat het gewoon puur een wijkcentrale probleem is, kwestie van naar de helpdesk bellen en ze zover krijgen dat er een CAI monteur naartoe moet worden gestuurd.
 
Hey,

Dat lijkt me een aardig idee, maar eh dan moeten er toch meer mensen met klachten zijn?! Of durven die niet te bellen?

Gr. Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan