Modem resets

  • Onderwerp starter Speed is relative
  • Startdatum
S

Speed is relative

Modem type: surfboard motorola (dhcp)
provincie : Gelderland
Euh: meer willen/hoeven jullie toch niet weten

Het is al +/- 6 dagen aan de gang. Mijn modem probeert telkens te connecten. De ene keer blijft hij steken op de send led, de andere keer op de online led. Dit duurt meestal uren achter elkaar. Heel af en toe komt de modem wel online. Dit duurt ongeveer 5 minuten tot een 15 minuten dan ligt de zaak er weer uit. Dan kan je weer 15 min tot een halve dag wachten tot de zaak weer online is.

Wie weet wat er aan de hand is.

(ps heb niet echt de mogelijkheid om dit door te lezen (zou een dagtaak worden):
Helpdesk opgelost [read only] ;) )
 
Het lijkt er op dat er de CAI kabel niet goed aangesloten zit of dat er heeel veeel ruis op zit.
 
CAI kabel? Welke bedoel je daarmee?

Ik heb de helpdesk gisteren al gebeld. Afgelopen morgen was ik weer de hele tijd online maar nu gaat het weer slechter.

Wat kan ik tegen die ruis doen dan?
 
De CAI kabel is de groene kabel. Die je huis binnenkomt.

Hoe het komt dat er ruis is kan veel verschillende oorzaken hebben.
 
Ok. Ik zal eens kijken of die CAI -kabel nog goed vastzit. (al denk ik het wel omdat TV kijken geen enkel probleem is)
 
Ik heb trouwens ook gehoord dat de modem bijna kapot kan zijn is dit zo?

Al is de modem zo goed als nieuw(december 2001) en doet hij het ook vaak goed 's ochtends en 's nachts ;D (ben nu langzaam bezig het dag- en nachtritme te verleggen)
 
Het zou nogal maf zijn als je modem allees overdags kapot zou zijn dus dat zal het wel niet zijn.

Het zou wel te maken kunnen hebben met de drukte in de wijk. 's ochtends en 's nachts is het meestal niet druk dus misschien zit er iets in de indeleling van verbindingen in de wijk.
b.v. dat je buurman jou gewoon wegdrukt zo dat je modem niet online kan komen
 
;D ik mocht em toch al nooit. (lol)

Ik denk dat het gewoon aan de server bij chello ligt of bij de kabelverbinding in de buurt. Het is te hopen dat ze er bij de helpdesk wat mee kunnen en anders bel ik nog wel een keer. (al lijkt het er wel op want ik ben nu standaard online en val soms weg) Dat is dus al een hele verbetering met heel soms online.
 
Als ik dat heb dan trek ik um ffies van de stroom en laat ik um een minuutje uit (ga even rustig wat drinken) en zet ik um weer op stroom, vraag ip opnieuw aan en hij doet het dan weer... (als een zonnetje)
 
Ik vermoed dat ze het al hebben opgelost (of in iedergeval mee bezig zijn geweest) want het doet alweer.
 
Terug
Bovenaan