• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

modem repeaten met security

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ravaoo

Ik wil mijn Ziggo modem repeaten. Dat staat het niet toe of ik moet mijn security uit zetten.
Het is een cisco EPC3928AD

Weet iemand hoe ik mijn wifi key niet uit hoef te zetten en toch repeaten van het netwerk kan aan zetten.

Ik wil graag wifi in de tuin.

Alvast bedankt voor de reacties
 
Voor een wifi repeater hoef je de beveiliging niet uit te zetten, op alle repeaters die ik gezien heb moet je de toegangscode gewoon invullen.

Een repeater is overigens een hele slechte oplossing omdat dit je wifi snelheid halveert ook voor de bestaande clients omdat de repeater alles op het netwerk herhaalt. Veel beter kun je een tweede accesspoint in huis gebruiken die goede dekking in de tuin heeft die je via een netwerkkabel of via het stroomnet aan je netwerk hangt. Dat tweede accesspoint kun je dan ook op een ander wifi kanaal zetten zodat het je eerste niet beïnvloedt.
 
En als ik halve snelheid goed genoeg vind. Het is toch meer dan mijn ziggo levert.

Hoe stel ik dat dan in? Mijn apple router zegt dat deze niet kan vergroten (lees repeaten) omdat de ziggo modem het niet toe staat.
 
Ik vermoed dat het om het WDS protocol gaat en dat dit een vertaling is die je in het setup programma ziet of zoiets.

Maar kun je jouw apple router niet met een netwerk kabel aansluiten op je ziggo modem op de plaats waar je hem wilt neerzetten ?
Want het 'uitbreiden' van het netwerk (repeaten) gaat op apple routers standaard alleen tussen meerdere apple routers dacht ik en niet met andere merken.
Om welk type apple router gaat het trouwens ??
 
Ik vermoed dat het om het WDS protocol gaat....

Apple geeft een heel goede handleiding voor het opzetten van draadloze netwerken

Er blijkt ook een duidelijke voorkeur van onderling bedraden.

WDS wordt in principe door de airport ondersteund. Maar blijkbaar wil Apple van dat protocol af. In dat document lees ik:
Een WDS (Wireless Distribution System) is de methode die wordt gebruikt om het bereik van AirPort Extreme 802.11a/b/g en AirPort Express 802.11a/b/g Wi-Fi-basisstations uit te breiden. WDS wordt ondersteund door AirPort-configuratieprogramma 5.5.2 of ouder.

Alleen jammer dat we al bij versie 6.x van het configuratie programma zijn. Zelfs op mijn oude Mac met OS Snow Leopard draait versie 5.6.1 van het configuratieprogramma. Dus tenzij je het vanaf een heel oude mac instelt, kun je niet bij de WDS settings. :cry:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan