• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem powerlevel hoe hoog of laag staat hij

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vandermeer
  • Startdatum Startdatum
V

vandermeer

Hier na de storing staat hij nu op -8 ???
Ik wil graag horen hoe het bij jullie is.
9251 friesland
 
Ik kan dat niet nakijken aangezien ik een Terayon TJ720 modem heb, die je volgens mij niet kunt uitlezen..
 
Powerlevel is hier -4. Met de kabel rechtstreeks uit de muur 0. Hier sinds vanmiddag een onstabiele download, gaat constant op en neer net zoals gisteren en eergisteren.
 
Al een half jaar varierend tussen -6 en -9, maar meestal -8.
Altijd gewoon een goede internet verbinding.
 
In de meterkast:
sig.png


25m, 3splitters (3.5db) ~ -12db later:
sig2.png
 
Leuk een aardig om je individuele modem powerlevels telaten zien, maar wat zegt dat nou eigenlijk.
Dat heb ik geprobeerd op internet uittezoeken.

Het Internet Resultaten 1 - 10 van circa 524 pagina’s in het Engels En Nederlands voor elektrisch vermogen in dB formule

met oa de volgende link .:

https://www.econ.kuleuven.be/tew/labo/nat2/FAQs/#vraag1-46

Wat mij iniedergeval wel duidelijk is, is dat  dB de verhouding is tussen  het ingangssignaal(spanning) en het uitgangssignaal(spanning) of vermogen

Is het uitgangssign groter dan het ing. is het + dB versterking
''       '''         '       kleiner                           - dB  verzwakking.

wie het anders weet uiteleggen heel graag

https://www.econ.kuleuven.be/tew/labo/nat2/FAQs/
 
Terug
Bovenaan