Modem log toont "Received Async Error Range Failed"

B

Bartje

Ik heb een Surfboard SB4100E modem en het valt me op dat het modem regelmatig opnieuw moet opstarten. Dit tot soms wel enkele malen per dag. Het is zelden dat het modem meer dan 2 a 3 dagen ongestoord zijn werk doet.

Vaak heb ik me afgevraagd of dit inderdaad onderhoud van Chello aan het netwerk is of dat de problemen bij mij liggen. Als het modem opnieuw opstart, dan gaan eerst alle signaal lampen uit en na enige seconden een voor een weer aan, zoals gebruikelijk bij een restart. In de log van het modem zelf lijkt het allemaal te beginnen met de error melding: 'Received Async Error Range Failed (T507.0)' In de documentatie van het modem kan ik over deze error melding niets vinden.

Heeft er iemand een idee wat dit betekent? Moet ik me hier zorgen over maken? Is het normaal dat dit zo vaak voor komt?

Tankxz!

Bartje
 
Elke motorola modem geeft die melding zover ik weet.

Ik gok dat het iets met de frequentie's is maar zeker weten doe ik dat niet.
 
Terug
Bovenaan