• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem komt niet online?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Blixa
  • Startdatum Startdatum
B

Blixa

Na een tijd van talloze problemen met internet heeft een vriend van een huisgenoot onlangs een nieuwe modem van UPC (Thomson wit met wifi) geïnstalleerd. Alles werkt perfect, behalve dat de snelheid niet boven de 30 kb/s uitkwam. Volgens UPC kwam dat omdat er een wijziging in de nieuwe modem moest worden doorgevoerd, dat zou binnen 24 en later 72 uur gebeuren. Alles prima: rustig wachten en traag internet is beter als geen. Echter, vanochtend lag internet eruit en het online-lampje op modem blijft knipperen.

Betekent dit dat UPC de wijziging nu aan het doorvoeren is of moet dat ding gewoon opnieuw opgestart worden, zoals wel vaker na werkzaamheden?
 
Herstarten kan nooit kwaad. maar wel eventueel problemen oplossen.
Dus ik zou hem even van de stroom afhalen en opnieuw starten.
 
Geprobeerd. Gebeld met UPC. Volgens hen zou alles moeten werken. De modem was aangemeld en de wijziging was doorgevoerd. UPC kreeg zelf ook geen contact en kon geen meting uitvoeren. Maandag komt er een monteur die of het defect komt verhelpen of een nieuwe modem komt plaatsen.
 
Terug
Bovenaan