• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem komt niet online

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tsjello-baler
  • Startdatum Startdatum
T

Tsjello-baler

Na een leuke eerste week, krijg ik al enkele dagen geen verbinding meer. Op het Motorola-modem branden alleen de lampjes: power en recieve. Het lampje send blijft maar knipperen.

Stroom er al eens af gehad, maar geen effect.
 
Ik heb ook al zo'n probleem gehad, ik kon de 1e 4 weken dat ik sjello had niet internetten. Helpdesk gebeld(was toen nog gratiz)
en toen hebben ze me wel een beetje geholpen
 
En??? In welke richting ging de oplossing? Aan Chello zijde? Of kan ik zelf iets doen???
 
Ik weet het niet precies meer, maar ik moest iets doen met: winipcfg iets van: start---->uitvoer----->winipcfg----->de netwerkkaart selecteren----> vrijgeven-----> ff w88 duurt ff-----> vernieuwen------> als het dan nog niet deed dan nog ff stekker uit het stopcontact, 30 sec w88 en dan weer opnieuw erin
 
Misschien heb je hier iets aan.
- modem uit het stopcontact en pc uit.
- een paar minuten wachten.
- modem inpluggen en pc aanzetten
- indien nog steeds geen verbinding, dan nogmaals booten.
Daarna zou het moeten werken.

Overigens had ik zelf een modemprobleem waarbij het modem het een tijdje deed en daarna uitviel.
Modem uit het stopcontact en na een paar uur er weer in en ik had weer verbinding. Leek op een warmteprobleem
Uiteindelijke oplossing was dat mijn modem vervangen is. Probleem is nu opgelost
 
Hoi,

Ik heb 2 weken geleden hetzelfde probleem gehad. Je kan er zelf niets aan doen. Met chello gebeld waarna ze me aan de pingmonitor hebben gehangen zodat ze konden zien wanneer het modem ofline was en als tie online was, hoe s;echt de lijn was.
Na 3 dagen kreeg ik een telefoontje van de technische dienst dat de monteur langs zou komen om de lijn tussen het modem en de aansluiting na te kijken en de verbinding met de wijkkast te controleren. De monteur kwam niet opdagen (dus € 22,69 verdiend), maar de problemen waren daarna opgelost.
Dus bellen met de helpdesk en vragen of ze je aan de pingmonitor hangen. Je moet dan wel de juiste poort van je firewall open zetten anders werkt het niet.

Success.
 
erm.

ik denk niet dat je een poort open moet zetten...
ik denk namelijk niet dat chello een tcp ping uitvoerd. maar dat ze een icmp ping uitvoeren, dus je moet icmp ping reply aanzetten.
 
Als het send lampje blijft knipperen is het retoursignaal niet goed. Aangezien je modem wel online is geweest staat het retourad wel open. Het signaal zal net op het randje zitten waardoor ie het de ene keer wel en de andere keer niet doet. Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de eindversterkerkast in de straat. Het kan een los connectortje zijn of misschien moet de versterker wat sterker gezet worden.
 
Terug
Bovenaan