• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem kapot

  • Onderwerp starter Onderwerp starter timvdl
  • Startdatum Startdatum
T

timvdl

Hoi allemaal!

Gisteren gingen alle lampjes op de Cisco EPC3212 branden (waren niet meer uit te krijgen) en het modem maakte een fluittoon. Na een paar uur was alles uit en het modem koud. Definitief overleden dus kun je stellen.

Nu UPC geen monteur kan bieden voor woensdag en ze geen modems opsturen vroeg ik mij af:
Kan ik een ander kabelmodem gebruiken (ze zeiden bij de klantenservice dat het er dan wel eentje van UPC moet zijn), en mijn vraag is of dat inderdaad zo is. De jongen zei dat het ook een modem uit mijn woonplaats moet zijn, luistert dat inderdaad zo nauw? Anders kan ik namelijk gewoon even een kabelmodem van Marktplaats toveren, en in ieder geval internetten.

Ik ben benieuwd naar de reacties :D
 
Een ander modem kun je niet gebruiken, deze dient door UPC te zijn uitgegeven.

Hetzelfde probleem heb ik ook gehad (na het ontkoppelen van de stroom) en hier bleek de adapter overleden. Je hebt een 15V/1A adapter nodig. Bij mij exact dezelfde symptomen: fluittoon, alle lichtjes blijven branden en verder gebeurt er niets. Als je 't ding lang aan laat staan worden de lichtjes waarschijnlijk steeds zwakker.
 
Dat gevoel had ik ook al, alleen, ik heb hier wel wat adaptertjes liggen (zelfs een van een cisco router wat precies hetzelfde model en merk adaptertje is), alleen met een ander stekkertje dus das jammer.

Maar, ik ben ook een keer met een vriend bij een UPC winkel geweest en daar konden ze toen zo serienummer swappen voor een ander modem, dus, als ik een ander modem heb kan de klantenservice die dan niet even voor me aanmelden?
 
Gister is mijn AC adaptor ook overleden. Alle lampjes gaan branden op het modem bij opnieuw aansluiten, en binnen een minuut gaan ze zwakker branden en modem valt vervolgens uit. Ik hoor ook een hoge fluittoon. Heb bij een vriend van me geprobeerd (hij heeft ook een EPC3212) en daar hetzelfde probleem met die adapter. Het lag dus niet aan het modem zelf.

Vandaag maar eens een nieuwe proberen te regelen via klantenservice.
 
UPC moet helemaal naar india bellen als je een andere modem krijgt echt weird
 
mevrouwtje zei:
UPC moet helemaal naar india bellen als je een andere modem krijgt echt weird

Wel eens van Outsourcing gehoord? Ze doen dat om geld te besparen, dus zo "weird" is dat nou ook weer niet voor een commercieel bedrijf.
 
jtech zei:
Wel eens van Outsourcing gehoord? Ze doen dat om geld te besparen, dus zo "weird" is dat nou ook weer niet voor een commercieel bedrijf.

Ik wel we wonen immers in Nederland en niet in india of wat dan ook.

Plankie, andere modems kan je wel gebruiken hoor, mits ze de zelfde zijn die upc aan bied, zo had ik namelijk lange tijd geleden een arris die bij Ziggo heemsteede gebruikt werd, hier bij mij aan kunnen melden bij upc, en dit werkt dan ook gewoon.
 
Devil-Strike.net zei:
Ik wel we wonen immers in Nederland en niet in india of wat dan ook.

Als jij alleen "made in Holland" spullen in je huis wilt dan is het snel leeg :laugh:
India is nu eenmaal goedkoop voor de multinationals.
 
Terug
Bovenaan