• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

modem kan niet geactiveerd worden

K

karin

Ik heb vandaag geprobeerd om m.b.v. het doe-het-zelf pakket chello-light en telefonie te installeren in mijn pas gekochte (bestaande) huis. Eerst modem aangesloten, dit modem komt online. Vervolgens internetkabel aangesloten op modem en pc. De installatie-cd erin gestopt en daar komt het probleem: hij gaat de pc, het netwerk en het modem controleren. Dan krijg ik een melding dat het modem niet geactiveeerd kan worden. Op mijn pc krijg ik de melding dat ik geen of een beperkte verbinding krijg met internet, ip adres vernieuwen lukt niet. Wanneer ik via de dos ipconfig /all intyp dan krijg ik een 169 ip adres. Ik heb alle kabels al opnieuw aangesloten, volgens mijn pc is mijn netwerkkaart (geïntegreerd in moederbord) goed en toch lukt het niet om een ip te krijgen. Heb ook al het modem gereset.
Wat doe ik verkeerd?
 
had je daarvoor al een chello abbonnement (op jou naam..)
zo ja ... dan zit het oude mac adres er nog in en kan die andere zich niet registreren... dit kan automatisch gewoon 6 uur online laten staan... of je kan UPC bellen en vragen of ze het oude eruit gooien.
zo nee.. dan moet je wachten tot upc de zooi in de wijkkast goed gezet heeft naar het nieuwe huis ^^
 
ArticSpy zei:
had je daarvoor al een chello abbonnement (op jou naam..)
zo ja ... dan zit het oude mac adres er nog in en kan die andere zich niet registreren... dit kan automatisch gewoon 6 uur online laten staan... of je kan UPC bellen en vragen of ze het oude eruit gooien.
zo nee.. dan moet je wachten tot upc de zooi in de wijkkast goed gezet heeft naar het nieuwe huis ^^

Nee, ik heb nog geen abonnement op mijn naam, hoe lang duurt het goedzetten van "de zooi in de wijkkast"? Moet ik daarvoor nog contact opnemen met de helpdesk?
 
naja theoretisch is dat al klaar...
anders laat een keer een nacht je modem erin zitten... kijken wat ie doet >_>
upc's mac registratie is nogal traag ^_^
 
Heb je je abbo afgesloten bij een UPC centre of bij een UPC dealer?
Als je het bij een centre hebt afgesloten dan moet je diezelfde dag nog alles werkend hebben, want je hebt namelijk je inloggegevens al meegehad.
Heb je het afgesloten in een winkel die UPC dealer is, dan heb je wel je pakket, maar de inloggegevens krijg je dan per post toegestuurd binnen 7 dagen.
 
ik heb gewoon gebeld met chello, ze hebben me het pakket opgestuurd met de bijbhorende gegevens ...
 
Mario zei:
Heb je je abbo afgesloten bij een UPC centre of bij een UPC dealer?
Als je het bij een centre hebt afgesloten dan moet je diezelfde dag nog alles werkend hebben, want je hebt namelijk je inloggegevens al meegehad.
Heb je het afgesloten in een winkel die UPC dealer is, dan heb je wel je pakket, maar de inloggegevens krijg je dan per post toegestuurd binnen 7 dagen.

ik had het ook binnen 10 min in de winkel werkend mee gekregen ><
dus dat klopt niet ><
 
ArticSpy zei:
ik had het ook binnen 10 min in de winkel werkend mee gekregen ><
dus dat klopt niet ><

Dan valt die onder een speciale regeling waarschijnlijk.
Waar ik werk zijn we ook dealer, maar dan krijg je echt geen gegevens mee als je een pakket meeneemt.
Die gegevens zien wij zelfs niet eens. Die komen van UPC zelf vandaan!
 
Je computer (netwerkadapter) krijgt een 169.254.x.x-ip. Dit houdt in dat het geen IP-adres heeft kunnen verkrijgen van de DHCP-server.

- Als je modem nog niet online is (pas aangesloten, of geen retoursignaal), dan zou je een 192.168.100.x-ip moeten krijgen.
--> check je firewall/virusscanner.
- Als je modem online is, dan zou je een 10.x.x.x-ip moeten krijgen. Het kan ook zijn dat je een netwerkkaart hebt met een zogenaamd duplicate MAC-address, dan krijg je van de DHCP-server ook geen ip. Zo'n duplicate MAC-address komt vaak voor bij Aldi-computers, elcheapo MSI/Asus-bordjes.
--> heb je geen netwerkkaart met een zogenaamd duplicate MAC-address? check je firewall/virusscanner.

Ben je er zeker van dat bij jou alles 100% in orde is, neem dan contact op met de UPC Helpdesk: 0900-1580, en laat een Afmaken Doe-Het-Zelf monteur komen. Deze monteur (lees: installateur) gaat kijken wat het probleem is: hij sluit zijn laptop aan op het modem, en kan hij daarmee wel lekker op het internet (nadat hij heeft kunnen provisionen) dan mag jij € 49 betalen. Deze installateur kijkt je computer overigens niet na, hij gaat geen virusscanner/firewall voor je verwijderen ofzo.

Is het modem defect (het LAN-poortje op het modem kán defect zijn, maar komt zelden voor), of staat het retoursignaal niet open (dit laatste kun je wegstrepen, want je hoort gewoon geen 169.254.x.x-ip te krijgen) dan wordt die € 49 gecrediteerd op diezelfde factuur.
 
sjello zei:
- Als je modem online is, dan zou je een 10.x.x.x-ip moeten krijgen. Het kan ook zijn dat je een netwerkkaart hebt met een zogenaamd duplicate MAC-address, dan krijg je van de DHCP-server ook geen ip. Zo'n duplicate MAC-address komt vaak voor bij Aldi-computers, elcheapo MSI/Asus-bordjes.

Ik heb inderdaad een Asus moederbord (asus p5ad2) waar twee netwerkverbindingen op kunnen plus nog een draadloze verbinding. Ik neem dus aan dat het zo'n duplicate MAC-adres is. Ik heb beide netwerkverbindingen getest en bij geen van beide werkt het. Hoe kom ik dan online met zo'n duplicate MAC-adres?
Maakt het nog iets uit als ik me aanmeld met de laptop die later niet als hoofdcomputer gaat dienen? Dan zou ik dus morgen ff met de laptop kunnen proberen...
 
Terug
Bovenaan