• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

modem is uit 'sochtends

Berichten
951
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Dit niet voor mij maar voor een famillie van mij die hebben upc zakelijk alles-in-1 60mbps met een cisco 3212 kabelmodem.
Nu is het zo: als zij savonds de pc afsluiten en 's ochtend de pc opstarten is er GÉÉN internet een rood kruisje rechtsonderin (betekend: geen internet aangesloten)
zij hebben al 2x een monteur over de vloer gehad en hebben alles vervangen en zelfs wijkcentrale hebben ze aangepast maar nog steeds hetzelfde probleem.
ligt dit nu toch aan dit type modem?? :-\
over hier veeeeel klachten over. >:(
Ik vind het waardeloos dat upc dat nu niet eens een OPLOSSING EN/OF VERKLARING HIERVAN HEEFT! >:(

wat kan dit zijn??? over het probleem..
 
Lijkt meer op een kapote netwerkkaart of utpkabel die niet goed is, modem zelf wel gewoon online? dan bedoel ik dus kwa ledjes up/downstream/online led.

Gebruik zelfde modem al jaar of2 en nog nooit dat probleem gehad wat jij verklaard.
Over 3212 veel klachten? is 1 van de beste modems hoor, zijn weinig klachten over.
 
Zonder enige kennis van wat nu de oorzaak is, gelijk al met een beschuldigend vingertje naar UPC wijzen...

Nee, het ligt nooit aan de klanten ???
 
Als alles is nagekeken door monteurs moet je er als leek van uitgaan dat alles goed is.
Neem aan dat de monteur ook kijkt of je netwerkkaart goed is je kabels controleert,
en de vaste items die problemen geven.
Als leek weet je dat niet allemaal.
 
kees-1953 zei:
Als alles is nagekeken door monteurs moet je er als leek van uitgaan dat alles goed is.
Neem aan dat de monteur ook kijkt of je netwerkkaart goed is je kabels controleert,
en de vaste items die problemen geven.

Dat behoort niet tot zijn takenpakket denk ik.
Hij kijkt of de kant van UPC goed is, netwerkkaarten, netwerkkabels, drivers en PC instellingen horen daar niet bij.
Heeft de monteur een goede bui dan kijkt hij het misschien toch even na 8)
 
Zou gewoon eens kijken met andere netwerkkabel en kijken of het dan wel online blijft na reboot pc, en als je eventueel andere netwerkkaart heeft kan je dat ook eventueel proberen om zo kabel en netwerkkaart uittesluiten.
 
kees-1953 zei:
Als alles is nagekeken door monteurs moet je er als leek van uitgaan dat alles goed is. Neem aan dat de monteur ook kijkt of je netwerkkaart goed is je kabels controleert, en de vaste items die problemen geven. Als leek weet je dat niet allemaal.

We weten allemaal dat UPC verantwoordelijk is tot aan het AOP en voor de apparatuur. UPC is niet verantwoordelijk voor de apparatuur van de klanten zelf. Zelfs een leek weet dat. Zoals Robert Koopman al zegt, er zijn wel eens monteurs die in een goede bui wel even verder willen kijken dan alleen het modem of wat dan ook, maar dat is geen verplichting. Als de modemwaardes goed zijn en het modem verder zelf ook, ligt het niet aan UPC.

patrykvdmeulen zei:
Of was het nou cisco 3925 ?? volgens mij wel ja

OMG
 
Je zal even geduld moeten hebben, er is vast wel iemand op dit forum die dit probleem ook had.
Die kan vertellen wat de oorzaak is.
 
Als het een Cisco 3925 is zou ik een kijken of de familie Access restrictions heeft ingesteld.
Ze hebben een bedrijf aan huis het kan toch zijn dat er eens instelling zijn aangebracht voor verschillende dagen en tijdstippen.

Misschien staan er wel voor de afzonderlijke wekelijkse dagen en tijdstippen access beperkingen? “Misschien” hebben ze een slechte draadloze beveiliging zodat iemand van buiten af beperkingen heeft aangebracht zonder dat ze het weten. Je weet maar nooit kijk het voor de zekerheid eens na. En als kabels brak zijn dan moet je dat ook merken als ze overdag aan het werk zijn want je hebt het over “als zij s’avonds de Pc afsluiten” wat dus inhoud dat ze gedurende de dag wel internet toegang hebben. En als ze internet toegang hebben vanaf welk tijdstip hebben ze dan wel internet toegang?

Plus, als de netwerkkaart brak is dan merk je dat gedurende de dag ook wel. Voer eens een ping uit 127.0.0.1 voor de netwerkkaart en kijk eens of er lost packets zijn. enz. enz. :)

Cheers
 
Terug
Bovenaan