• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem EPC3925

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bertj34
  • Startdatum Startdatum
B

bertj34

Hallo,

Afgelopen week mijn abonnement bij UPC omgezet naar een pakket met digitale TV en verhoging van de internet snelheid van 25 naar 50 MB. Omdat mijn oude modem de nieuwe snelheid niet aankan, krijg ik ook een nieuw modem toegezonden. Waarschijnlijk wordt dit de Cisco EPC3925. Dit is een modem met router en wifi functie.

Is het bij bovenstaande modem ook mogelijk om alleen de modem functie te gebruiken. Dus router en wifi functie gewoon uit. Dit omdat onze huidige router gewoon perfect werkt en voldoende bereik heeft voor het hele huis en de tuin.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Groet,
Bert
 
ja, dat kan best wel.
op blz. 44 staat hoe je DHCP kun uitschakelen.
om maar es wat te noemen.
op blz. 38 staat hoe je wireless kunt aan-/uitzetten.
maar je kunt ook DHCP van de Cisco blijven gebruiken en het op je eigen router uitschakelen.
kortom, weer een leuke uitdating :)
 
Hoi Fred44,

Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn eigen router en alle instellingen (vaste IP adressen voor alle wifi apparaten, port forwarding voor NAS, IP camera, mac adres filtering, tijden dat de computers van de kinderen op internet kunnen etc) gewoon blijven gebruiken als ik DHCP en wifi van de cisco uitschakel.

Hoop dat ik het een beetje aan de gang kan krijgen.

Maar alvast bedankt voor de info en je moeite.

Groet,
Bert
 
Net zoals de Thomson 870, schijnt de Cisco EPC3925 ook geen bridge functie te hebben. (En net zoals de Thomson, schijnt ook -de firmware van- die EPC3925 niet echt perfect te zijn).
Ik denk dat veel van dit topic (https://ziggoforum.nl/topics/38905/) ook voor jou nuttige info geeft.
Nog een stuk makkelijker voor jou is natuurlijk een dom modem, zonder routerfunctie dus: Cisco EPC3208 / EPC3212.
Even bellen met de HD, om dat te regelen is misschien een optie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het standaard adres van de 3925 is 192.168.0.1
als je er dan een router aansluit en die in een ander netwerk zet, bijv. 192.168.1.x dan heb je verder nergens last van.

als je de eigen router in hetzelfde netwerk houdt, dan kun je ook de dhcp-server van de 3925 beperken tot de adressen 192.168.0.10 t/m 192.168.0.19
de dhcp-server van je eigen router kan dan daarboven gaan zitten :)
het kan allemaal best wel :)
een kwestie van goed instellen.

maar inderdaad, er gaat niks boven een 3208 of 3212 :)
 
fred44nl zei:
het standaard adres van de 3925 is 192.168.0.1

Je vergis je!!!

Het standaard adres is 192.168.1.1 na de laatste update, daarvoor was het 192.168.178.1

73's
 
pa3eia zei:
Je vergis je!!!

Het standaard adres is 192.168.1.1 na de laatste update, daarvoor was het 192.168.178.1

73's

zou allemaal kunnen, ik lees alleen voor uit de handleiding die ik heb.
zelf heb ik gelukkig een 3212 :)
 
Fred, het schijnt bij elke firmwareupdate te wijzigen... (zoals hier te lezen).

Het was inderdaad 192.168.0.1, na de firmwareupdate is het 192.168.1.1 geworden.
Waar die 192.168.178.1 nu weer vandaan komt... beetje erg veel wijzigingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Creative Solution zei:
Waar die 192.168.178.1 nu weer vandaan komt... beetje erg veel wijzigingen.

Dit was het ip-adres van de 3925 voordat de laatste update werd geinstalleerd.

73's
 
Handig... [list type=decimal][*]192.168.0.1 <- volgens de handleiding die nu ook nog online verstrekt wordt.
[*]192.168.178.1
[*]192.168.1.1 <- laatste firmware-update[/list]
Ja ja ???.

Blij dat ik 'm niet heb ;).
 
Terug
Bovenaan