• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

modem defect

E

esmeralda

hallo allemaal

ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
ik heb woensdag digitale telefonie en chello van upc gekregen alles netjes aangesloten...maar het werkte niet toen alles nog een keer nagelopen weer werkte het niet.... naar een vriend gegaan zijnmodem er tussen gezet en ja hoor alles werkt, ipc gebeld alla 10 cent per minuut plus mob.kosten. mevrouw omdat er een ander modem tussen zit, moet ik eerst een andere afdeling een order maken en dan moet ik een afmaken doe het zelf installatie plennen u word terug gebeld en je raad al totop vandaag niks, ik wil nu niet nog een keer kosten gaan maken door te gaan bellen naar upc voor iets wat hun fout doen, wie weet wat ik kan doen, en ben ik verplicht om upc te behouden?

met vriendelijke groet esmeralda
 
esmeralda zei:
hallo allemaal

ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
ik heb woensdag digitale telefonie en chello van upc gekregen alles netjes aangesloten...maar het werkte niet toen alles nog een keer nagelopen weer werkte het niet.... naar een vriend gegaan zijnmodem er tussen gezet en ja hoor alles werkt, ipc gebeld alla 10 cent per minuut plus mob.kosten. mevrouw omdat er een ander modem tussen zit, moet ik eerst een andere afdeling een order maken en dan moet ik een afmaken doe het zelf installatie plennen u word terug gebeld en je raad al totop vandaag niks, ik wil nu niet nog een keer kosten gaan maken door te gaan bellen naar upc voor iets wat hun fout doen, wie weet wat ik kan doen, en ben ik verplicht om upc te behouden?

met vriendelijke groet esmeralda

Als ik het goed begrijp, ben je een nwe abonnee, dan heb je 30 dagen 'bedenktijd", wat dus inhoud dat als je niet tevreden ben, het binnen 30dgn weer de deur uit kan doen.

Als er een upsjello winkel in je buurt is, ga er heen en eis gewoon dat je geholpen wordt, is dat er niet, fax,email, schrijf of wat je ook kan bedenken, postduif?

het modem van een vriend van je werkt bij jou wel.

met https://172.29.11.36 kom je op de aanmeld site, er is ook een soortgelijke site voor aanmelding telefonie als ik het goed heb, doorloop de vragen en vul je gegev. in .
 
er is maar 1 provisioning page.

maar wat is er precies aan de hand? komt de modem niet online of krijg je een fout ip adres of wat....
 
fonta zei:
er is maar 1 provisioning page.

maar wat is er precies aan de hand? komt de modem niet online of krijg je een fout ip adres of wat....


"""maar het werkte niet toen alles nog een keer nagelopen weer werkte het niet.... naar een vriend gegaan zijnmodem er tussen gezet en ja hoor alles werkt, """

"" er is maar 1 provisioning page."" Dan vergis je je toch sterk, want de kleur is heel anders dan de int. aanmeld page.
 
gewoon het doe het zelf pakket ontvangen, splitters kabels en de hele toestand geinstalleerd in het boekje stond dat je eerst internet moest ontvangen voor dat je telefonie moest gaan aansluiten...
alles gedaan maar op het modem branden alleen de lampjes power en ds... eerst nogmaals alles nagelopen maar nog alleen deze lampjes...modem van een vriend geleend en alle lampjes branden gewoon met dit modem kan ik nu gewoon het net op...
 
Als je nu verbinding hebt met de modem van een vriend en je eigen modem in dezelfde installatie niet verder komt als de lampjes power en ds, dan is idd jouw modem niet goed.
Hier kan jezelf niets aan doen. Nou ja, je kunt een duur modem kopen, maar dan is bellen of emailen naar de helpdesk goedkoper.
Zoals al eerder gezegd, zit je in de try & buy periode, dus kun je gewoon opzeggen.
 
als ik jou was esmeralda dan zou ik gewoon storingsmonteur langs laten komen, gewoon ff belletje naar upc HD
een nieuwe modem kopen??? daar zou ik dus echt niet aan beginnen
 
upc gebeld woensdagavond komt er iemand langs om modem te verwisselen ben benieuwd, las trouwens in de upc regels dat als hij dan niet komt je recht hebt op een vergoeding van €25
 
in jouw geval kun je gewoon een monteur laten komen om voor jou de DHZ installatie "af te maken", zoals fonta al zegt... Als jij alles gewoon goed hebt geïnstalleerd thuis en toch werkt het, buiten jouw schuld om, niet (met een ander modem blijkbaar wel dus het signaal staat wel goed geschakeld in de wijkversterker) dan is dit geheel kostenloos en de installateur zal dan waarschijnlijk ook gewoon een ander modem plaatsen...

En wat mij logisch lijkt is, als de monteur dan is geweest, dat je ook nog even een laatste maal contact opneemt met de administratieve afdeling bij UPC om die try & buy periode te laten verschuiven naar het moment waarop je daadwerkelijk bent begonnen met het gebruik van je internet (en telefonie) :)
 
ik zou in dit geval geen dhz afmaken aanvragen maar storingsmonteur, voor afmaken dhz betaal je altijd, als er een storingsmonteur komt en het blijkt aan de modem te liggen dan betaal je helemaal niks.
 
Terug
Bovenaan