• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem Cisco epc3212 blijft rebooten

Berichten
499
Ik heb sinds een paar weken last van dat mijn modem steeds blijft resetten.

Na mijn eerste klacht heeft upc een monteur gestuurd met een vervangend modem.
Heb nu een Cisco epc3212 gekregen.

Maar ook deze blijft steeds resetten, zit vanavond al uren tegen een rebootende modem aan te kijken.

Volgens de monteur zijn de signale uitstekend.
Downstream Power Level: 1.1 dbmv Signal to Noise Ratio:39.2 dB
Upstream. Power level: 52.2 dbmv

Hij heeft ook mijn kabels in huis doorgemeten en volgens hem is alles in orde.

Heeft er iemand een idee waar zo iets aan kan liggen?

Ik zie in de modem de volgende Firmware :
Firmware Name: e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Firmware Build Time: Nov 9 11:06:12 2011

Heeft iedereen een Test Firmware van 2011? Lijkt me dat de afgelopen jaren er toch wel eens nieuwe firmwares zijn uitgekomen.

Ik hoop dat er hier iemand een idee heeft, zodat ik iets meer kan aangeven als ik weer naar de helpdesk bel.
 
firmware is gelijk aan mijn 3212.
signaalsterkte lijkt me ook goed.
hoeveel up en downstream kanalen heb je ??
 
Ik heb 8 downstream kanalen, en 4 upstream.

Maar op het moment komt heel de modem niet online.

De State van de modem blijft zeggen:
DOCSIS Data Reg Complete: In Progress

De rest is completed maar dan reset de modem weer.

Ben nu alleen nog maar via mijn telefoon online.
 
little_peet zei:
Heeft iedereen een Test Firmware van 2011? Lijkt me dat de afgelopen jaren er toch wel eens nieuwe firmwares zijn uitgekomen.

Ja, iedereen met een EPC3212 (en met de EPC3208 ook) heeft de firmware van 9 november 2011. Ja, ze hadden TEST weg moeten halen. Maandagochtendfoutje? En ja, er zijn geen updates meer geweest na deze datum (voor dit modem). Soortgelijk bericht: klik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
little_peet zei:
Heb nu een Cisco epc3212 gekregen.

Volgens de monteur zijn de signale uitstekend.
Downstream Power Level: 1.1 dbmv Signal to Noise Ratio:39.2 dB
Upstream. Power level: 52.2 dbmv

Heeft er iemand een idee waar zo iets aan kan liggen?

Upstream is een beetje aan de hoge kant. Hoeveel kanalen up * down?

Jouw firmware is de gewone firmware voor dat modem.

Je kan hem evt nog resetten (verzonken knopje aan de achterkant indrukken terwijl je hem powercycled en ingedrukt houden voor een seconde of 10)
 
Net contact gehad met de help desk, (ze zijn de laatste tijd zo vriendelijk, alsof je als klant voorop staat! Heel veel beter dan een paar jaar terug)

Ze sturen een monteur, in de historie konden ze zien dat de signalen heel erg variëren van zwaar onder de maat, precies goed tot waardes ver boven normaal. Het is dus maar net wanneer de monteur gemeten heeft.

Dus nog maar even geduld hebben en hopen dat ze het kunnen vinden
 
Terug
Bovenaan