• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem arris geeft geen verbinding.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ron65
  • Startdatum Startdatum
R

ron65

Vraagje sinds enkele dagen geeft bij een kennis de lanverbinding beperkt of geen verbindingsmogelijkheden aan.
Er is niets veranderd (zegt hij althans) en ik weet wel dat hij nog steeds met dezelfde netwerkkaart zit , nog steeds dezelfde pc gebruikt welke al jaren rechtstreeks op de kabalemodem staat aangesloten geen router dus.

Netwerkkabel vervangen haalt niets uit alle lampjes op het modem branden het link lampje knippert regelmatig
en ook het online lampje brand continu.

Hij heeft dit al eens eerder gehad en nadat ik de zooi gereset had en een andere netwerkkaart had geinstalleert
liep die na opstarten van Internet Explorer door naar startpagina en deed het weer.
Is er iets veranderd en moet je je tegenwoordig weer helemaal opnieuw aanmelden op die https://provisioning.upc.nl/reg/login.jsp
Of is dat niet meer nodig met een nieuwe netwerkkaart zo had ik begrepen tegenwoordig ??

Aangezien ik beperkt netwerk krijg dus geen ip wat is ook al weer het ip-nr ,gateway en dns
wat je vroeger eerst krijg als je doorgesluist werdt naar https://provisioning.upc.nl/reg/login.jsp
Misschien kan ik met dat ip-nr ,gateway en dns wel wat mee kan het in ieder geval proberen.
 
De registratie op het macadres van een netwerkkaart is afgeschaft, alleen het macadres van het modem moet geregistreerd zijn in ons systeem. Opnieuw de registratie doorlopen (https://provisioning.upc.nl/) met een nieuwe pc/router of netwerkkaart is daarom niet meer nodig.

Wat veelal helpt bij deze problemen is eerst het modem resetten zonder de utp kabel en als deze opnieuw opgestart is de pc weer aansluiten. Wat je ook zou kunnen doen mocht dit niet helpen is de coaxkabel uit het modem halen en de lanverbinding herstellen. Nu zou je een 192 ip adres moeten krijgen. Dan weer de coaxkabel in het modem indraaien en de lan verbinding weer herstellen. Dan zou je weer een publiek ipadres moeten krijgen.
 
Terug
Bovenaan