• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem Alles-in-1-Extra: Bridged of Routed?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Traxx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Traxx

Hoi,

Ik denk erover om over te stappen op Ziggo Alles-in-1-Extra, maar ik kan nergens vinden wat voor modem je hierbij krijgt.
Het is voor mij belangrijk dat het modem in bridged mode staat (d.w.z. alles wat er achter ligt krijgt het publiek Ziggo adres), zodat ik mijn eigen router kan blijven gebruiken.
Met routed bedoel ik dat het modem zélf een publiek IP adres krijgt en zelf lokale IP adressen uitgeeft en de NAT-afhandeling regelt. Dit is onder andere zo bij het Multi-PC modem.

Wie weet:
a) Welk modem er voor dit abo geleverd wordt?
b) Of dit modem in bridged of in routed mode staat?
c) Als het in routed mode staat of dit gemakkelijk te wijzigen is, zonder dat je telefoonverbinding stop met werken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Traxx
 
routed

Routed. Er kan 1 apparaat op worden aangesloten en deze krijgt een lokaal adres...
 
Bridged, je krijgt één publiek IP-adres van het modem. Er worden op het modem geen poorten geblokkeerd
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.6) PPC; 240x320; MDA Vario/2.1 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1
 
Bridged. Je kunt gewoon je eigen router gebruiken.

Je krijgt en Motorola modem geleverd, geloof een Surfboard SBV5121. Binnenkort zullen dat wel de nieuwe Arris DOCSIS 3.0 modems worden die zijn aangekondigt, zie deze thread.

@Tesseract: weet niet wat jij aan het uitvoeren bent, maar je PC krijgt toch echt het externe IP adres van de Ziggo modem zonder router er tussen, echt geen intern 192.nogwat adres of zo.
Ben je soms even vergeten dat je er een router tussen hebt waardoor je PC een lokaal IP adres krijgt?
 
:shock: Sta ik er even mooi gekleurd op. Was altijd in de veronderstelling dat de modems routed waren... En ik heb geen internet van ziggo. Hoe ik er bij kom....? Geen idee. Excuses.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan