• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem aansluiten zonder de wandsplitter.

Berichten
68
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb de Cisco EPC3212 modem. Alles werkt perfect. Nu wil ik het modem en router verplaatsen, maar op de nieuwe plek zit geen inbouw aansluitdoos. Wel een nieuwe coaxkabel die ik rechtstreeks op een Hirschmann versterker bij het AOP kan aansluiten. Moet ik de modem perse met de door UPC meegeleverde wandsplitter aansluiten? Of mag ik de coaxkabel rechtstreeks zonder die meegeleverde splitter aansluiten?
 
Niet dat het me wat aan gaat.

Maar het verplaatsen van het modem is eigenlijk niet goed.
Het ligt er dan natuurlijk aan vanwaar je het modem verplaats.

Modem moet zo dicht mogelijk bij de hoofd aansluiting staan.
Als het modem daar niet staat word er ook geen support geleverd als het fout mocht gaan.
 
Nou, het is zo dat ik het modem en de router en een alarmcentrale in de de bergkast van de woonkamer wil plaatsen. Netjes naast elkaar gemonteerd uit het zicht. En daar zit geen antennedoos, alleen een nieuwe Hirschmann coaxkabel naar Hirschmann versterker bij binnenkomend AOP in meterkast. En daar wil ik dus de modem rechtstreeks zonder de meegeleverde doossplitter op aansluiten. Bijkomend voordeel lijkt me dan ook dat de aansluiting ongeveer 3 meter korter is, dus minder kabeldemping. :)
 
Terug
Bovenaan