• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

[Mobile] Starttarief vervalt! Goed nieuws?

Berichten
70
De (ongevraagde) UPC-nieuwsbrief jubelt nog even na:

PS: Goed nieuws, het starttarief vervalt per 15 juli 2007. Vanaf die datum gaat
u alleen het gesprekstarief betalen, met een minimum van één minuut. Na de
eerste minuut betaalt u per seconde. Dit geldt voor alle nummers m.u.v. 1200 en
0800-nummers. Zie voor meer info www.upcmobile.nl

Goed nieuws? Voor UPC ja, voor ons niet. De meeste providers doen het inmiddels zo, alleen Orange (waar ik een abonnement heb) nog niet. UPC heeft blijkbaar ook in de gaten dat je op deze manier een kostenverhoging door kan drukken terwijl iedereen denkt dat het een verlaging is...

Waarom ik dat denk? Omdat de meeste gesprekken geen minuut duren! Zelf heb ik de neiging om als iemand in gesprek is, of niet opneemt, niets in de voicemail in te spreken. Ik hang dan na ongeveer 0,5 tot 1 seconden op. Nu kost dat start-tarief + 1 seconde bellen. Straks kost dat een volle minuut. Ik durf te wedden dat er heel veel van dit soort "gesprekken" plaatsvinden waardoor het netto-resultaat voor UPC zeker positief zal zijn.

Voor ons wordt het pas positief als het gesprek langer dan een minuut duurt, maar kijk nog eens op je rekening hoeveel er (veel) korter dan een minuut zijn? En dat kleine start-tarief voordeel ben je dus kwijt als je een paar keer te veel op iemands voicemail terechtkomt.

Kortom: GEEN goed nieuws. Nog weer een provider minder om uit te kiezen!
 
Volgens mij gaat Voicemail pas geld kosten NA de piep. Je moet dus echt iets inspreken voordat het geld gaat kosten.
 
Grandmaster_E zei:
Volgens mij gaat Voicemail pas geld kosten NA de piep. Je moet dus echt iets inspreken voordat het geld gaat kosten.

Dat zou mooi zijn, maar daar geloof ik niks van. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
 
Hallo,

Ietwat verlaat een reactie.. ;) In mijn speurtocht naar een nieuwe manier van mobiel bellen ben ik op deze topic gestuit.

Een familielid van mij belt (ook) via UPC Mobile. Inderdaad, UPC (net als vele andere providers) adverteert met de slogan 'geen starttarief', maar de eerste minuut wordt volledig in rekening gebracht.

Ik heb ook altijd gedacht dat er pas kosten in rekening worden gebracht vanaf het moment dat er een verbinding tot stand is gebracht (dit is dus ook voicemail). Echter, als ik zijn verbruikskosten bekijk dan valt ons op dat UPC voor elke poging al € 0,18 in rekening brengt! En dit terwijl er (ruimschoots) voor de voicemail inkomt de belpoging al wordt gestaakt.

Ik vind dit eigenlijk geen stijl hebben! Ik ben ervan overtuigd dat 99% van de UPC Mobile bellers hier geen weet van heeft.

Dit is voor mij een zeer gegronde reden om NIET via UPC Mobile te gaan bellen.
 
Dat is dus geld in rekening brengen voor een niet tot stand gekomen verbinding.

Dat zou wel héél erg fout zijn!
 
BattleChip zei:
Dat is dus geld in rekening brengen voor een niet tot stand gekomen verbinding.

Dat zou wel héél erg fout zijn!

Rectificatie: .........Wordt vervolgd. Nader onderzoek moet gaan uitwijzen of ik niet te snel mijn reactie heb gegeven...........
 
RicoK zei:
Rectificatie: .........Wordt vervolgd. Nader onderzoek moet gaan uitwijzen of ik niet te snel mijn reactie heb gegeven...........

Zodra je merkt dat het rinkelen ophoudt en je doorgeschakeld wordt, valt de eerste "tik".

Daarom vind ik het niet meer dan beleefd naar de mensen die mij bellen om mijn voicemail UIT te zetten. Zij spreken toch niets in en ik bel ze toch wel terug als ik zie dat ze gebeld hebben.

Dit gaat voor zakelijke telefoons niet op, maar prive zeker wel.
 
RicoK zei:
Rectificatie: .........Wordt vervolgd. Nader onderzoek moet gaan uitwijzen of ik niet te snel mijn reactie heb gegeven...........

ik heb meegemaakt dat, als ik een 06 nr bel, en het toestel ligt in de lader dat
ik betaal voor de riedel dat het nr niet bereikbaar is.... :9 :thumbsdownangry: :gestoord2:
 
bokkie zei:
Zodra je merkt dat het rinkelen ophoudt en je doorgeschakeld wordt, valt de eerste "tik".

Daarom vind ik het niet meer dan beleefd naar de mensen die mij bellen om mijn voicemail UIT te zetten. Zij spreken toch niets in en ik bel ze toch wel terug als ik zie dat ze gebeld hebben.

Dit gaat voor zakelijke telefoons niet op, maar prive zeker wel.

Puike oplossing!

Zo doe ik dat dus ook.
 
Terug
Bovenaan