- Berichten
- 70
De (ongevraagde) UPC-nieuwsbrief jubelt nog even na:
Goed nieuws? Voor UPC ja, voor ons niet. De meeste providers doen het inmiddels zo, alleen Orange (waar ik een abonnement heb) nog niet. UPC heeft blijkbaar ook in de gaten dat je op deze manier een kostenverhoging door kan drukken terwijl iedereen denkt dat het een verlaging is...
Waarom ik dat denk? Omdat de meeste gesprekken geen minuut duren! Zelf heb ik de neiging om als iemand in gesprek is, of niet opneemt, niets in de voicemail in te spreken. Ik hang dan na ongeveer 0,5 tot 1 seconden op. Nu kost dat start-tarief + 1 seconde bellen. Straks kost dat een volle minuut. Ik durf te wedden dat er heel veel van dit soort "gesprekken" plaatsvinden waardoor het netto-resultaat voor UPC zeker positief zal zijn.
Voor ons wordt het pas positief als het gesprek langer dan een minuut duurt, maar kijk nog eens op je rekening hoeveel er (veel) korter dan een minuut zijn? En dat kleine start-tarief voordeel ben je dus kwijt als je een paar keer te veel op iemands voicemail terechtkomt.
Kortom: GEEN goed nieuws. Nog weer een provider minder om uit te kiezen!
PS: Goed nieuws, het starttarief vervalt per 15 juli 2007. Vanaf die datum gaat
u alleen het gesprekstarief betalen, met een minimum van één minuut. Na de
eerste minuut betaalt u per seconde. Dit geldt voor alle nummers m.u.v. 1200 en
0800-nummers. Zie voor meer info www.upcmobile.nl
Goed nieuws? Voor UPC ja, voor ons niet. De meeste providers doen het inmiddels zo, alleen Orange (waar ik een abonnement heb) nog niet. UPC heeft blijkbaar ook in de gaten dat je op deze manier een kostenverhoging door kan drukken terwijl iedereen denkt dat het een verlaging is...
Waarom ik dat denk? Omdat de meeste gesprekken geen minuut duren! Zelf heb ik de neiging om als iemand in gesprek is, of niet opneemt, niets in de voicemail in te spreken. Ik hang dan na ongeveer 0,5 tot 1 seconden op. Nu kost dat start-tarief + 1 seconde bellen. Straks kost dat een volle minuut. Ik durf te wedden dat er heel veel van dit soort "gesprekken" plaatsvinden waardoor het netto-resultaat voor UPC zeker positief zal zijn.
Voor ons wordt het pas positief als het gesprek langer dan een minuut duurt, maar kijk nog eens op je rekening hoeveel er (veel) korter dan een minuut zijn? En dat kleine start-tarief voordeel ben je dus kwijt als je een paar keer te veel op iemands voicemail terechtkomt.
Kortom: GEEN goed nieuws. Nog weer een provider minder om uit te kiezen!
In mijn speurtocht naar een nieuwe manier van mobiel bellen ben ik op deze topic gestuit.