• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mislukte firmware upgrade Linksys WRT610n

Berichten
261
Internet
  1. Ziggo
Gisteren heb ik mijn Linksys WRT610N router geupgrade met dd-wrt firmware.
Eerst met build 14144 en daarna met een nieuwere build. Maar bij de nieuwere build bleef de upgrade hangen waardoor ik niet meer in de router kan komen.
Ik heb al een harde reset geprobeerd en via tftp oude firmware update uploaden maar dat werkt allemaal niet. Pingen naar de router werkt ook niet.
Weet iemand hoe je dit kan oplossen?



[edit]
Shortcut naar de oplossing :6
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is makkelijk. Weggooien en nieuwe kopen. If it aint broken, dont fix it. Je router is niet meer te herstellen.
 
Beter antwoord je niet als je er geen verstand van hebt!
De router geeft nog wel gewoon een IP aan de computer via DHCP.
 
Ja, eens! Mensen doen dat toch vaak te gemakkelijk en met name met alternatieve firmware kan het dan behoorlijk mislopen. Heb je b.v. de juiste versie van dd-wrt gebruikt? Met name is hier belangrijk het beschikbare geheugen van de router. Het is op internet allemaal gedocumenteerd, maar het kost wel tijd om dat allemaal door te spitten.

If it aint broken, dont fix it is in het algemeen the right way to go als het om firmware gaat.
 
@ Richard,

Wat werkt er allemaal nog wel via de router momenteel?

Al is het wel zo wat Jtech zegt.

Waarschijnlijk kan je hem wegdonderen en een nieuwe kopen!
 
richard zei:
Beter antwoord je niet als je er geen verstand van hebt!
De router geeft nog wel gewoon een IP aan de computer via DHCP.

Beetje voorbarig, want er worden geen echt domme dingen gezegd, integendeel zelfs.

De router geeft nog wel gewoon een IP aan de computer via DHCP.

In aansluiting op davy16: wat is dan precies het probleem? En heb je eerdere ervaring met alternatieve firmware?

https://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_WRT610N

https://ziggoforum.nl/topics/28967/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je geeft aan dat de DHCP nog wel een IP geeft?

Maar je mag de router niet meer in, zelfs niet na een harde reset?

Maare als jij die reset hebt gedaan, dat zou dan betekenen dat je netwerk nu ONBEVEILIGD is?


Maar zoals ik al vroeg: Wat werkt er nog wel?

1. Werkt draadloos nog?
2. Werkt Bedraad nog goed?

Je mag overigens je router nu misschien niet in omdat het IP is veranderd.
Probeer: 192.168.0.1
of: 192.168.1.1
 
De eerste upgrade naar DD-WRT was gelukt toen werkte deze ook gewoon nog goed. Maar toen ik bezig was met upgraden naar die nieuwere build van DD-WRT ging het fout en werd de upgrade afgebroken.
Waardoor ik nu niet meer op de webinterface kan komen, niet meer kan pingen. Eigenlijk gewoon niks meer kan.
Draadloos staat niet aan en het ip van gateway staat nog steeds op 192.168.1.1
 
Ja, dan kan je doen wat @jtech zegt wegdonderen en een nieuwe kopen!

Is met een mobiel ook zo, gaat er iets fout met de firmware update, is je mobiel dood.

Je geeft dus aan er werkt niks, dat klopt nu dan wel, dat ding gaat niet meer werken!
 
Terug
Bovenaan