• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mis groot aantal kanalen op tv

  • Onderwerp starter christian.smit
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

christian.smit

Goede middag,

Ik mis al enige tijd een groot aantal kanalen op mijn TV. Ik zie nu alleen Ned 1 HD en een aantal kanalen boven 2000.

Er is technisch niets aangepast (dezelfde Phillips TV, kabels, CL+ kaart en smartcard). Ik heb ook al een 'herstel' laten uitvoeren via ziggo.nl op alle drie de smartcards (geregistreerd op ons abonnement). Wat verder opvallend is is dat ik geen meldingen meer krijg over authenticatie (gelukt of niet gelukt) of foutmeldingen. Dit was voorheen niet ongebruikelijk. Mijn vermoeden is dat de CL+ of smartcard niet meer in orde is. Graag jullie advies en oordeel.

Alvast bedankt,

Christian Smit
 
Wat bedoel je met "missen"? Zwart beeld?

De kanalen die je aangeeft zijn zowel ongecodeerde (NED1) als analoge (>2000) kanalen, mijn eerste gok is dan ook dat je CI module de geest heeft gegeven.
 
Haal anders de module eruit en er opnieuw in steken. Wanneer geen resultaat dan tv naar fabrieksinstellingen, kanalen zoeken zonder cam er in. En vervolgens cam plaatsen en kijken wat er te zien is.
Andere mogelijkheid is om de cam in een andere tv uit te proberen.
Hopelijk is hij niet stuk. Succes er mee,
 
Laten we eerst eens vaststellen of je televisie wel CI+ gecertificeerd is door Ziggo. Hiervoor ben ik het typenummer nodig. Dit kun je ook zelf via de website doen. Als je typenummer in deze lijst voorkomt, let dan ook nog even op de softwareversie. Is het toestel niet gecertifeerd, dan kan Ziggo geen goede werking garanderen en kan dus ieder moment het signaal wegvallen. Nederland 1 zal altijd werken aangezien deze Free to Air wordt uitgezonden en dus ook geen authenticatie nodig heeft.

Als het toestel daadwerkelijk gecertificeerd is en geupdate kun je even met de helpdesk bellen voor het heractiveren van uw smartcard. Dit is een telefoontje van hooguit vijf minuten. Ik raad aan om 1200 te bellen als je de telefoonlijn van Ziggo gebruikt. Dit nummer is namelijk gratis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan